Djurgårdens IF - Färjestads BK, 29/8 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
KRNI
Inlägg: 290
Blev medlem: 2007-02-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av KRNI »

Jesper Mattsson verkar argsint idag, först 2 min slashing, därefter inne i 18 sekunder och så 5+20 min! Ingen djurgårdare som råkat illa ut hoppas jag!
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Rantanen
Inlägg: 17
Blev medlem: 2007-02-19

Inlägg av Rantanen »

o var är den matchchatten!??
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Alla fbk:s mål har kommit i spel 4-4
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Inlägg av Hawk »

Rantanen skrev:o var är den matchchatten!??
difchat.tk
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Åh Jimmie Jimmie!
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Skön seger med 5-3 mot fbk
Ragge1
Inlägg: 105
Blev medlem: 2006-12-09

Inlägg av Ragge1 »

Då har vi 18000 euro spikade. Om Frölunda förlorar imorgon har vi 27000 euro istället. Sen tillkommer det ju mer i slutspelet beroende på var vi slutar.
Bäst i stan!
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

Två flugor i en smäll här!

1) A-slutspel säkrat och i och med det prispengar.
2) Vi får troligen möta LHC i en final, vi slipper dem i semi. Jag hoppas innerligt att vi får chansen att spöa dem i deras egen ask nästa lördag, i finalen dessutom!
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Struten »

Härlig seger idag och nästan ännu härligare var att "Linkan" gjorde tre assist och kan vara på väg till gammal god 06/07-form.

Synd bara att PP går fortsatt trögt men vi vinner iallafall.
Senast redigerad av Struten den 2008-08-30 11:39:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Inlägg av Hawk »

Kall-El skrev:Känns nästan som att de tre första kedjorna som spelas i dagens match mot FBK även kommer att nytjas när serien drar igång. Lite synd kanske då det känns som att kedjan med Bremberg - HOlmqvist och Erikson är lite för mycket kaka på kaka.
det låter som att du är orolig över denna kedja. motivera varför???

mvh en nyfken Hawk!!!
Användarvisningsbild
Royen
Inlägg: 123
Blev medlem: 2006-07-04
Ort: Bergen, Norge

DIF på Jordal

Inlägg av Royen »

Kall-El skrev:Lite synd kanske då det känns som att kedjan med Bremberg - HOlmqvist och Erikson är lite för mycket kaka på kaka.
BHE-rekken var vår klart beste formasjon i Oschlo. De tre tenker hockey på samme måten. Noen ganger i første periode var Dicken inne på Erikssons plass. Da ble det enda mer artisteri.

De tre mest positive enkeltspillerne våre var Ante, Linkan og Ragnarsson. Spesielt var det positivt å se at den gamle backen kan ta for seg både i egen og i offensiv sone. Det var veldig imponerende. Så blir det spennende å se hva som skjer når tempoet blir enda høyere og enda mer stabilt når elitserien begynner.

Positiv var også Wesslau, Josefson og Printz. Men dagens kanskje beste øyeblikk kom da Dicken kom på isen igjen etter å ha vært skadet i en hel periode. Det gjorde godt for sjelen!
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Hawk skrev:
Kall-El skrev:Känns nästan som att de tre första kedjorna som spelas i dagens match mot FBK även kommer att nytjas när serien drar igång. Lite synd kanske då det känns som att kedjan med Bremberg - HOlmqvist och Erikson är lite för mycket kaka på kaka.
det låter som att du är orolig över denna kedja. motivera varför???

mvh en nyfken Hawk!!!
Det jag är rädd för är att Linkan och Tim, som både vill ha mycket puck, kommer vara ivägen för varandra. Sätter du två spelare som är väldigt lika varandra i samma kedja finns det en stor risk att de kväver varandra. Jag skulle alltså hellre se att man gav dessa båda spelare plats att glänsa i varsin kedja istället så de verkligen fick chansen att jobba mycket med trissan. Vidare har jag på känn att både Linkan och Tim skulle få ut mer av sitt spel om de hade en riktig tuffing bredvid sig, en spelare som alltid drog in framför mål samt försöker öppna is för deras magiska handleder. Holmqvist kan säkerligen hålla ihop denna kedja, men för att få ut riktigt max av den tror jag att den skulle behöva belönas med en bulldozer likt Fimpen Eklund.

Se bara på den kedja som överlag varit bäst på försäsongen. Du har en artist i Dick Axelsson, du har en tuffing i Ölvestad samt en smart jobbande center i Engqvist. I dessa tre spelare har du alla råvaror som krävs för att skapa en fruktad kedja.

Jag tror alltså att en kedja bestående av Eklund - HOlmqvist - Bremberg skulle vara lite bättre balanserad jämfört med att låta Tim spela där.

Detta skulle också föra med sig att Tim kan placeras tillsammans med Otto och Danielsson och därmed skapa en väldigt intressant kedja till.

Detta skulle då i förlängningen innebära att ett helt skadefritt DIF skulle kunna ställa upp med följande offensiva enheter:

Eklund - Holmqvist - Bremberg

Eriksson - Ottosson - Danielsson

Axelsson - Engqvist - Ölvestad

Figren - Falk - Anger

Med denna taktiska uppställning bör vi har tre kedjor som kan prodcuera samt då Falkens kedja som utan större bekymmer bör vara kapabla att spela 0-0 i sina byten.
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bäst-i-stan »

Otroligt skönt med ännu en vinst och framför allt klara för a-slutspelet.
Hoppas nu på att frölunda inte vinner mot lhc så dom går före oss.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Kall-El skrev:
Hawk skrev:
Kall-El skrev:Känns nästan som att de tre första kedjorna som spelas i dagens match mot FBK även kommer att nytjas när serien drar igång. Lite synd kanske då det känns som att kedjan med Bremberg - HOlmqvist och Erikson är lite för mycket kaka på kaka.
det låter som att du är orolig över denna kedja. motivera varför???

mvh en nyfken Hawk!!!
Det jag är rädd för är att Linkan och Tim, som både vill ha mycket puck, kommer vara ivägen för varandra. Sätter du två spelare som är väldigt lika varandra i samma kedja finns det en stor risk att de kväver varandra. Jag skulle alltså hellre se att man gav dessa båda spelare plats att glänsa i varsin kedja istället så de verkligen fick chansen att jobba mycket med trissan. Vidare har jag på känn att både Linkan och Tim skulle få ut mer av sitt spel om de hade en riktig tuffing bredvid sig, en spelare som alltid drog in framför mål samt försöker öppna is för deras magiska handleder. Holmqvist kan säkerligen hålla ihop denna kedja, men för att få ut riktigt max av den tror jag att den skulle behöva belönas med en bulldozer likt Fimpen Eklund.

Se bara på den kedja som överlag varit bäst på försäsongen. Du har en artist i Dick Axelsson, du har en tuffing i Ölvestad samt en smart jobbande center i Engqvist. I dessa tre spelare har du alla råvaror som krävs för att skapa en fruktad kedja.

Jag tror alltså att en kedja bestående av Eklund - HOlmqvist - Bremberg skulle vara lite bättre balanserad jämfört med att låta Tim spela där.

Detta skulle också föra med sig att Tim kan placeras tillsammans med Otto och Danielsson och därmed skapa en väldigt intressant kedja till.

Detta skulle då i förlängningen innebära att ett helt skadefritt DIF skulle kunna ställa upp med följande offensiva enheter:

Eklund - Holmqvist - Bremberg

Eriksson - Ottosson - Danielsson

Axelsson - Engqvist - Ölvestad

Figren - Falk - Anger

Med denna taktiska uppställning bör vi har tre kedjor som kan prodcuera samt då Falkens kedja som utan större bekymmer bör vara kapabla att spela 0-0 i sina byten.
Jag är inte säker, men om jag får gissa, sett till DIFs första ispass bl.a., så tror jag Micke och Montén tänker Linkan-Holmqvist-Figren. Tror även att de väljer att behålla Dick-Ante-Ölvestad och Otto-Danielsson, vilket då resulterar i att någon av Tim, Fimpen och Anger lirar med Otto och Nicky D (Falk fjärdecenter).
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Skriv svar