Linköping HC - Djurgårdens IF, 14/8 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Kid Notorious skrev:Har man semester, så har man. I'll be there.

UEFA-kval, vad är det? :P

Jag ser att du lagt in en "gubbe" efteråt men ändå, det nästan svartnar för ögonen när man ser någon skriva UEFA-kval, vad är det? Det ÄR årets viktigaste match, ett nordiskt derby där DIF behöver allt stöd de kan få.
Sedan förstår jag att det finns folk som väljer sporten hockey före fotboll alla dagar i veckan, men ni andra bör dra Er till råttsunda idag, detkommer bli galet på södra nedre, slut upp!
Användarvisningsbild
Kid Notorious
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Kid Notorious »

Caveman skrev:
Kid Notorious skrev:Har man semester, så har man. I'll be there.

UEFA-kval, vad är det? :P

Jag ser att du lagt in en "gubbe" efteråt men ändå, det nästan svartnar för ögonen när man ser någon skriva UEFA-kval, vad är det? Det ÄR årets viktigaste match, ett nordiskt derby där DIF behöver allt stöd de kan få.
Sedan förstår jag att det finns folk som väljer sporten hockey före fotboll alla dagar i veckan, men ni andra bör dra Er till råttsunda idag, detkommer bli galet på södra nedre, slut upp!
Du är bra kul du.
Går in i en matchtråd och helt sonika ber människorna där att skita i den matchen till förmån för en annan match.
Kan förstå att du tycker att UEFA-matchen är jätteviktig, men DIF:s första hockeymatch i Sverige på fem månader kanske är minst lika viktig för oss som skriver i den här tråden.
Känns lite tråkigt.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Kid Notorious skrev:
Caveman skrev:
Kid Notorious skrev:Har man semester, så har man. I'll be there.

UEFA-kval, vad är det? :P

Jag ser att du lagt in en "gubbe" efteråt men ändå, det nästan svartnar för ögonen när man ser någon skriva UEFA-kval, vad är det? Det ÄR årets viktigaste match, ett nordiskt derby där DIF behöver allt stöd de kan få.
Sedan förstår jag att det finns folk som väljer sporten hockey före fotboll alla dagar i veckan, men ni andra bör dra Er till råttsunda idag, detkommer bli galet på södra nedre, slut upp!
Du är bra kul du.
Går in i en matchtråd och helt sonika ber människorna där att skita i den matchen till förmån för en annan match.
Kan förstå att du tycker att UEFA-matchen är jätteviktig, men DIF:s första hockeymatch i Sverige på fem månader kanske är minst lika viktig för oss som skriver i den här tråden.
Känns lite tråkigt.

Japp, jag är rolig jag.
Klart att ni som tycker att det är intressant med en träningsmatch mellan DIF-lhc ska åka på den matchen. Själv så har jag lite svårt att förstå hur DIfs första hockeymatch i Sverige på FEM månader kan jämföras med årets viktigaste match fast då i fotboll DIF-rbk. Jag ska inte skriva mer i denna matchtråd nu, blev bara lite upprörd över ditt "UEFA-kval, vad är det?"
Hoppas att ni får det kul och att DIF klarar sig undan ifrån skador m.m.
Användarvisningsbild
Kid Notorious
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Kid Notorious »

Caveman skrev:
Kid Notorious skrev:
Caveman skrev:
Kid Notorious skrev:Har man semester, så har man. I'll be there.

UEFA-kval, vad är det? :P

Jag ser att du lagt in en "gubbe" efteråt men ändå, det nästan svartnar för ögonen när man ser någon skriva UEFA-kval, vad är det? Det ÄR årets viktigaste match, ett nordiskt derby där DIF behöver allt stöd de kan få.
Sedan förstår jag att det finns folk som väljer sporten hockey före fotboll alla dagar i veckan, men ni andra bör dra Er till råttsunda idag, detkommer bli galet på södra nedre, slut upp!
Du är bra kul du.
Går in i en matchtråd och helt sonika ber människorna där att skita i den matchen till förmån för en annan match.
Kan förstå att du tycker att UEFA-matchen är jätteviktig, men DIF:s första hockeymatch i Sverige på fem månader kanske är minst lika viktig för oss som skriver i den här tråden.
Känns lite tråkigt.

Japp, jag är rolig jag.
Klart att ni som tycker att det är intressant med en träningsmatch mellan DIF-lhc ska åka på den matchen. Själv så har jag lite svårt att förstå hur DIfs första hockeymatch i Sverige på FEM månader kan jämföras med årets viktigaste match fast då i fotboll DIF-rbk. Jag ska inte skriva mer i denna matchtråd nu, blev bara lite upprörd över ditt "UEFA-kval, vad är det?"
Hoppas att ni får det kul och att DIF klarar sig undan ifrån skador m.m.
Du är inte bara rolig, du är även motsägelsefull.
Du tycker att vi ska gå på dom matcher vi vill, samtidigt förstår du det inte... Men jag förstår ironin.
En sann ironi vore dock att vi som helst av allt vill se på hockey, skiter i det och åker till Solna, av alla ställen, och går på UEFA-kval i fotboll.
För annars blir Caveman arg.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Varför jag går på hockeyn istället för korpfotboll är mycket enkelt - Har man förnedrat skölden så som DIF Fotboll gjort i och med att vara ett köpelag och där spelarna dessutom saknar kämpaglöd och hjärta för klubben så är det fan inget riktigt Djurgården. Hockeylaget kanske inte vinner lika ofta, men nog kan man lita på att det alltid finns spelare som kämpar, oavsett resultat.

Det kanske låter konstigt för vissa av er men för mig är inställning hos ett lag allt. Vinst är inte lika viktigt. Faktiskt så är det så jag känner.

När jag ser DIF Hockey ser jag ett gäng som i grund och botten är Djurgårdare, som har växt upp med och i vissa fall dedikerat sitt liv åt Djurgården. Ett gäng där vissa spelare aldrig skulle kunna tänka sig ett annat lag.

När jag ser DIF Fotboll ser jag tyvärr ett gäng inköpta sk. stjärnor som inte spelar med hjärta utan som spelar så länge en fet lönecheck finns att hämta ut. Jag ser ett lag som vi, likt hockeyns LHC, viftar med feta sedelbuntar och snor landets nyutvecklade talanger (Näfver, Oremo) från lag som saknar lika stort ekonomiskt stöd. DIF Fotboll har blivit det vi i hockeyn hatar.

Visst, hade DIF Hockeys ekonomi sett bättre ut hade vi nog gjort likadant som fotbollen. Nästan. Det är en väsentlig sak som skiljer - oavsett hur mycket pengar hockeylaget hovar in så kan man alltid lita på att juniorerna alltid får en ärlig chans. Att vara i toppen när det gäller att utveckla unga, svenska talanger är lika viktigt som ett SM-guld i min mening.

Jag drar absolut inte alla under en kam här - Johannesson, Jonson och kanske även Dembo är riktiga Djurgårdare, resten har mycket, och då menar jag mycket, kvar att bevisa.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2008-08-14 11:34:56, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Steef
Inlägg: 346
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Inlägg av Steef »

DIF_Soldier skrev:Varför jag går på hockeyn istället för korpfotboll är mycket enkelt - Har man förnedrat skölden så som DIF Fotboll gjort i och med att vara ett köpelag och där spelarna dessutom saknar kämpaglöd och hjärta för klubben så är det fan inget riktigt Djurgården. Hockeylaget kanske inte vinner lika ofta, men nog kan man lita på att det alltid finns spelare som kämpar, oavsett resultat.

Det kanske låter konstigt för vissa av er men för mig är inställning hos ett lag allt. Vinst är inte lika viktigt. Faktiskt så är det så jag känner.

När jag ser DIF Hockey ser jag ett gäng som i grund och botten är Djurgårdare, som har växt upp med och i vissa fall dedikerat sitt liv åt Djurgården. Ett gäng där vissa spelare aldrig skulle kunna tänka sig ett annat lag.

När jag ser DIF Fotboll ser jag tyvärr ett gäng inköpta sk. stjärnor som inte spelar med hjärta utan som spelar så länge en fet lönecheck finns att hämta ut. Jag ser ett lag som vi, likt hockeyns LHC, viftar med feta sedelbuntar och snor landets nyutvecklade talanger (Näfver, Oremo) från lag som saknar lika stort ekonomiskt stöd. DIF Fotboll har blivit det vi hockeyfans hatar.

Visst, hade DIF Hockeys ekonomi sett bättre ut hade vi nog gjort likadant som fotbollen. Nästan. Det är en väsentlig sak som skiljer - oavsett hur mycket pengar hockeylaget hovar in så kan man alltid lita på att juniorerna alltid får en ärlig chans. Att vara i toppen när det gäller att utveckla unga, svenska talanger är lika viktigt som ett SM-guld i min mening.

Jag drar absolut inte alla under en kam här - Johannesson, Jonson och kanske även Dembo är riktiga Djurgårdare, resten har mycket, och då menar jag mycket, kvar att bevisa.
väll talat DIF_Soldier
det ligger mycket sanning i det du skriver, jag håller med dig i det mesta
*skriv signatur här*
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Jag beger mig snart mot Motala, FUCK lhc!

ÅH JIMMIE JIMMIE
JIMMIE JIMMIE JIMMIE ÖLVESTAD!

Ska bli underbart med DIF Hockey igen.
Steef
Inlägg: 346
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Inlägg av Steef »

fotboll är bara lifsupprethållande i vändtan på hockeyn ska börja
*skriv signatur här*
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

I nuläget räcker det med en sån som Jimmie Ölvestad för att jag ska föredra hockeyn framför fotbollen
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Inlägg av Hawk »

Steef skrev:fotboll är bara lifsupprethållande i vändtan på hockeyn ska börja
fotboll är bara ett gäng kärringar, som lägger sig ner på gräset och lipar som om dom har förlorat benet efter en liten smäll , men vips efter en minut eller så, så är dom uppe och springer som inget har hänt :wink:
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Inlägg av Buford »

DIF_Soldier skrev:DIF Fotboll har blivit det vi i hockeyn hatar
Väl talat unge man. Jag behöver inte citera hela ditt inlägg. Allt du skrev är precis så jag känner, men just denna mening fastnade direkt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:Varför jag går på hockeyn istället för korpfotboll är mycket enkelt - Har man förnedrat skölden så som DIF Fotboll gjort i och med att vara ett köpelag och där spelarna dessutom saknar kämpaglöd och hjärta för klubben så är det fan inget riktigt Djurgården. Hockeylaget kanske inte vinner lika ofta, men nog kan man lita på att det alltid finns spelare som kämpar, oavsett resultat.

Det kanske låter konstigt för vissa av er men för mig är inställning hos ett lag allt. Vinst är inte lika viktigt. Faktiskt så är det så jag känner.

När jag ser DIF Hockey ser jag ett gäng som i grund och botten är Djurgårdare, som har växt upp med och i vissa fall dedikerat sitt liv åt Djurgården. Ett gäng där vissa spelare aldrig skulle kunna tänka sig ett annat lag.

När jag ser DIF Fotboll ser jag tyvärr ett gäng inköpta sk. stjärnor som inte spelar med hjärta utan som spelar så länge en fet lönecheck finns att hämta ut. Jag ser ett lag som vi, likt hockeyns LHC, viftar med feta sedelbuntar och snor landets nyutvecklade talanger (Näfver, Oremo) från lag som saknar lika stort ekonomiskt stöd. DIF Fotboll har blivit det vi i hockeyn hatar.

Visst, hade DIF Hockeys ekonomi sett bättre ut hade vi nog gjort likadant som fotbollen. Nästan. Det är en väsentlig sak som skiljer - oavsett hur mycket pengar hockeylaget hovar in så kan man alltid lita på att juniorerna alltid får en ärlig chans. Att vara i toppen när det gäller att utveckla unga, svenska talanger är lika viktigt som ett SM-guld i min mening.

Jag drar absolut inte alla under en kam här - Johannesson, Jonson och kanske även Dembo är riktiga Djurgårdare, resten har mycket, och då menar jag mycket, kvar att bevisa.
Det var många rätt här ska jag säga.
Mycket bra sammanfattat!

& det 3 "riktiga" Djurgårdarna som du nämner har mycket riktigt slitit hund i år.
Men just i det 3 namnen ligger också DIF-fotbolls problem för närvarande.
Man saknar helt det hockeylaget har, en tydlig Stockholmsprofil.
En Gambier (inget ont om sånna killar), en Ärke-Örgrytare & en Örebroare.

Sedan har jag svårt att se hur DIFs match mot Rosenborg skulle vara årets viktigaste.
Tycker DIF ska lägga allt det krut som eventuellt finns kvar på att fixa kontraktet till nästa år.
Kommande hemmamatcherna mot Gefle & Peking måste nog betäcknas som "årets viktigaste"


Kör på LHC nu!
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

30-13 i skott och 2-1 till LHC efter andra perioden. Nog får vi öva defensiven allt...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Eeehh......30-13 i skott till LHC efter 2 per.
Är det sånt man kallar skenbart övertag? :wink:

Sorry Rocker, du han visst före...
Användarvisningsbild
Rirre
Inlägg: 201
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av Rirre »

Weslau verkar ju stabil iaf.
Skriv svar