DIF går på is fredagen den första augusti

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

DIF går på is fredagen den första augusti

Inlägg av Diffe89 »

Nu på fredag klockan 10.10 har Djurgår'n sin första isträning för säsongen. Platsen är Hovet och för er som inte kan vara där men som ändå är intresserade så kör vi en liverapportering på jk.se. Passa på att skicka in frågor.

http://jarnkaminerna.wordpress.com/2008 ... erar-live/
128
Inlägg: 76
Blev medlem: 2008-05-20
Säsongskort: Ja

Inlägg av 128 »

Absolut värt att besöka!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Underbart. Nu är det nära!
Sjunger avgå Johnny...
sthlm stolthet
Inlägg: 147
Blev medlem: 2006-10-18

Inlägg av sthlm stolthet »

Kul! Nu närmar vi oss!
Användarvisningsbild
Pompe
Inlägg: 64
Blev medlem: 2005-11-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 44km från Globen

Inlägg av Pompe »

1:a augusti, då kan väl INGEN riktig Djurgårdare vara på Hovet...är vi inte då i Tallin och hejar fram fobollslaget då?

Vi syns i Tallin!!
Användarvisningsbild
blårandigt
Inlägg: 359
Blev medlem: 2007-08-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av blårandigt »

Pompe skrev:1:a augusti, då kan väl INGEN riktig Djurgårdare vara på Hovet...är vi inte då i Tallin och hejar fram fobollslaget då?

Vi syns i Tallin!!
Gå och lägg dig igen.
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Pompe skrev:1:a augusti, då kan väl INGEN riktig Djurgårdare vara på Hovet...är vi inte då i Tallin och hejar fram fobollslaget då?

Vi syns i Tallin!!
Är du korkad eller bara en idiot? Så bara för att jag inte åker till Tallin, vilket det finns sina skäl till att jag inte gör, så är jag ingen riktig Djurgårdare?

Helt klart det mest pinsamma inlägg jag läst på det här forumet på jävligt länge. Som tidigare skribent skrev så önskar även jag att du ska somna om.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Towe
Inlägg: 7
Blev medlem: 2008-07-23
Ort: Oslo

Inlägg av Towe »

Pompe skrev:1:a augusti, då kan väl INGEN riktig Djurgårdare vara på Hovet...är vi inte då i Tallin och hejar fram fobollslaget då?

Vi syns i Tallin!!
kan vi förutsätta att du är på varje hockeymatch också då eller, eftersom du är en "riktig" djurgårdare? Åker du till Finland och Norge under Nordic Trophy? Kan jag räkna med att vi ses i Oslo den 29 aug?

---
jag vet, jag är säker
Bobson
Inlägg: 79
Blev medlem: 2006-12-07
Ort: Stockholm

Inlägg av Bobson »

Pompe skrev:1:a augusti, då kan väl INGEN riktig Djurgårdare vara på Hovet...är vi inte då i Tallin och hejar fram fobollslaget då?

Vi syns i Tallin!!
Träning 10.10 - matchen e på kvällen..... En RIKTIG Djurgårdare borde väl i sådana fall gå på båda?

Gör om gör RÄTT!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Herre jösses ni jämför en sketen träning med en europamatch i fotboll. Borde inte ens vara något att överväga; Självfallet är det fotbollen som gäller.


Är det några som skall gå och lägga sig så är det de personer som inte klarar av att se skillnad i betydelse på dessa båda företeelser.
128
Inlägg: 76
Blev medlem: 2008-05-20
Säsongskort: Ja

Inlägg av 128 »

Går faktist att hinna med båda... Om man tar morgonflyget hem. Landar på Arlanda 08.00!
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2334
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Inlägg av Buford »

Hela den här diskussionen är löjlig. Mitt intresse för hockey är enormt, såg min första DIF match redan på 70-talet. Mitt fotbolls intresse är begränsat däremot, men det gör mig inte till en 2:a klassens Djurgårdare bara för det. Jag håller självklart på DIF i alla sporter dom representerar, dvs allt ifrån bordtennis till hockey, men inte fan springer jag och ser pingis bara för att vara en "riktig" Djurgårdare. Vad jag egentligen vill ha sagt är att det finns nog folk här som hellre går och ser DIF hockey´s isträning än åker till Tallin och ser fotboll bara för att deras hockey intresse är större.
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Kall-El skrev:Herre jösses ni jämför en sketen träning med en europamatch i fotboll. Borde inte ens vara något att överväga; Självfallet är det fotbollen som gäller.


Är det några som skall gå och lägga sig så är det de personer som inte klarar av att se skillnad i betydelse på dessa båda företeelser.
Vem jämför? Jag kan inte åka, för jag blir hindrad. Jag passar då på att gå på hocketyträningen. Självklart hade jag föredragit Tallin men kan inte.

Det man reagerar på är att få höra från en jävla pajas att man inte är en riktigt Djurgårdare om man inte åker till Tallin utan istället väljer hockeyträningen.

Jag sätter vad som helst på att DITT fotbollsintresse skulle ha gjort att du valt DIF Fotbolls första träning framför en viktig bortaresa, om det skulle ha krockat. Men det är bara spekulationer...
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Kojak skrev:
Kall-El skrev:Herre jösses ni jämför en sketen träning med en europamatch i fotboll. Borde inte ens vara något att överväga; Självfallet är det fotbollen som gäller.


Är det några som skall gå och lägga sig så är det de personer som inte klarar av att se skillnad i betydelse på dessa båda företeelser.
Vem jämför? Jag kan inte åka, för jag blir hindrad. Jag passar då på att gå på hocketyträningen. Självklart hade jag föredragit Tallin men kan inte.

Det man reagerar på är att få höra från en jävla pajas att man inte är en riktigt Djurgårdare om man inte åker till Tallin utan istället väljer hockeyträningen.

Jag sätter vad som helst på att DITT fotbollsintresse skulle ha gjort att du valt DIF Fotbolls första träning framför en viktig bortaresa, om det skulle ha krockat. Men det är bara spekulationer...
Word. Jag hade också åkt till Tallinn om jag kunnat men nu gör vi en liten rolig grej av första träningen istället, alltid något. Självklart är alla matcher (inkl. Europamatcher, Allsvenskan samt hockey) viktigare än vilken träning som helst, även årets första på is. Men man får helt enkelt göra det bästa av situationen, vi vet att många andra inte har råd/möjlighet att åka till Tallinn dessutom.
Bobson
Inlägg: 79
Blev medlem: 2006-12-07
Ort: Stockholm

Inlägg av Bobson »

Herregud att folk orkar, mitt inlägg några rader upp hade ingen som helst seriositet i sig. Gör väl ingen mer eller mindre Djurgårdare om man inte går på en hockey-/fotbollsmatch inte.

Alla är vi väl Djurgårdare?!
Skriv svar