Säsongskort 2008/09

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
erik_dif
Inlägg: 151
Blev medlem: 2007-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av erik_dif »

Klack är för mig ett annat ord för onumrerad ståplats där det sjungs.

Jag har i år förflyttat mig till klacken p.g.a. det skyhöga priset. Då vet jag också att det krävs en sånginsats från mig och det är jag fan mig beredd att också ge.

Priset är för högt det håller jag med om Kall-El men för den delen har inte du och andra som inte har råd, rätten att förstöra upplevelsen för folk som är beredda att göra vad som krävs i klacken.

Fan priset är ju för folk som sjunger. Inte för folk som inte har råd.

Så antingen ställer man sig i klacken och sjunger för det billiga priset eller så köper man de dyrare platserna och sitter ner och sjunger inte.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

odburt skrev:Håller med Kojak. Jag hoppas att de, eller rättare sagt, vi (för jag är jävligt stolt att få vara en del av dem) som sjunger kan i första hand locka med hela A18 och delar och 17 och 19. Det tycker jag är en rimlig målsättning.

Självklart kan man sedan drömma om den 15/3 2008-matcher varje gång, men när det drar ihop sig framåt våren, ja då tror jag att vi kan räkna in hela sträckan A8-A21.

Hoppas och tror på en upptrappning av decibelnivån i alla matcher i höst.

Till Kall-el: Nej, man kan inte styra och diktera villkoren för vilka som ska köpa klackplåtar. Det är bara att hoppas att fler och fler sluter upp i en härlig allsång och lockas med. För mig är gränsen nådd när en gubbe med glass i handen ber mig sätta mig ner i klacken, men det hoppas jag att jag aldrig behöver uppleva igen, speciellt inte på Hovet där vi står högre upp.
Där har du ju myntets andra sida. I klacken har du självfallet rätt att stå upp. Detta innebär att någon eller några som sitter ner inte har rätt att vara på dig om detta. Ett sådant beteende är precis lika illa som att kräva av någon att han eller hon skall skrika halsen av sig.

Faktum är att jag tvivlar att problemet kommer bli direkt stort. De som försöker sitta ner kommer snart att inse att de inte kommer se ett skit och då tvingas de stå upp i alla fall om de inte vill köpa andra plåtar. Det som stör mig är snarast vissa omgona idioter som inte kan acceptera andras individers intressen och rättigheter.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Kall-El skrev:
odburt skrev:Håller med Kojak. Jag hoppas att de, eller rättare sagt, vi (för jag är jävligt stolt att få vara en del av dem) som sjunger kan i första hand locka med hela A18 och delar och 17 och 19. Det tycker jag är en rimlig målsättning.

Självklart kan man sedan drömma om den 15/3 2008-matcher varje gång, men när det drar ihop sig framåt våren, ja då tror jag att vi kan räkna in hela sträckan A8-A21.

Hoppas och tror på en upptrappning av decibelnivån i alla matcher i höst.

Till Kall-el: Nej, man kan inte styra och diktera villkoren för vilka som ska köpa klackplåtar. Det är bara att hoppas att fler och fler sluter upp i en härlig allsång och lockas med. För mig är gränsen nådd när en gubbe med glass i handen ber mig sätta mig ner i klacken, men det hoppas jag att jag aldrig behöver uppleva igen, speciellt inte på Hovet där vi står högre upp.
Där har du ju myntets andra sida. I klacken har du självfallet rätt att stå upp. Detta innebär att någon eller några som sitter ner inte har rätt att vara på dig om detta. Ett sådant beteende är precis lika illa som att kräva av någon att han eller hon skall skrika halsen av sig.

Faktum är att jag tvivlar att problemet kommer bli direkt stort. De som försöker sitta ner kommer snart att inse att de inte kommer se ett skit och då tvingas de stå upp i alla fall om de inte vill köpa andra plåtar. Det som stör mig är snarast vissa omgona idioter som inte kan acceptera andras individers intressen och rättigheter.
Frågan är ju om det då inte är läge att släppa tjurskallen, rätta sig i ledet och stå upp och sjunga för DIF. Att sitta ner bara för principens skull är bara löjligt.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kall-El skrev: Det som stör mig är snarast vissa omgona idioter som inte kan acceptera andras individers intressen och rättigheter.
Misstänker att du kanske ställer lite för höga krav på innehållet i inläggen.
Det här är ju DIFs Fans-forum = alla idioter är välkomna, unga som gamla att uttrycka sina mer eller mindre begåvade åsikter :wink:


Brukar dock vara lättast att tiga ihjäl arga "acne-pojkar" som bestämt hävdar att ALLA i klacken måste skrika sig hesa för att få "VA MED"
Användarvisningsbild
Stambert
Inlägg: 123
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stambert »

Kall-El: Du är sällan nöjd med de måttliga värvningarna och när DIF försöker ta betalt för matcherna så är det också fel. Det är svårt att hänga med i svängarna. Vad vill du egentligen med det DIF du håller kärt?

Kan inte du mycket kort beskriva hur du skulle göra för att förstärka laget samt hur du skulle gå tillväga för att betala för kalaset? Det skulle vara intressant att höra faktiskt och säkert starten på en bra diskussion.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Stambert skrev:Kall-El: Du är sällan nöjd med de måttliga värvningarna och när DIF försöker ta betalt för matcherna så är det också fel. Det är svårt att hänga med i svängarna. Vad vill du egentligen med det DIF du håller kärt?

Kan inte du mycket kort beskriva hur du skulle göra för att förstärka laget samt hur du skulle gå tillväga för att betala för kalaset? Det skulle vara intressant att höra faktiskt och säkert starten på en bra diskussion.
Jag tror tyvärr att detta skulle innebära ett svar som skulle falla långt utanför denna tråds ramar. Kortfattat kan jag dock säga att jag inte ser biljettintäkterna som "räddningen".

Det jag dock inte begriper är varför man inte valt att ge oss fans ett tredje val. Hade det inte varit en god idé att ge ut någon form av säsongskort som bara gällde typ 1/3 eller kanske 1/2 av hemmamatcherna? Långtifrån alla har möjlighet att se alla hemmamatcher så varför då inte erbjuda denna stora skara en möjlighet att förvissa sig om "sin" plats i ett färre antal matcher? Det kanske inte är möjligt att genomföra detta rent praktiskt, men jag misstänker att många med mig skulle tycka det vara alldeles lagom att gå på 2-3 hemmamatcher i månaden.

Ett sådant kort hade i alla fall passat mig perfekt...
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Kall-El skrev:
Stambert skrev:Kall-El: Du är sällan nöjd med de måttliga värvningarna och när DIF försöker ta betalt för matcherna så är det också fel. Det är svårt att hänga med i svängarna. Vad vill du egentligen med det DIF du håller kärt?

Kan inte du mycket kort beskriva hur du skulle göra för att förstärka laget samt hur du skulle gå tillväga för att betala för kalaset? Det skulle vara intressant att höra faktiskt och säkert starten på en bra diskussion.
Jag tror tyvärr att detta skulle innebära ett svar som skulle falla långt utanför denna tråds ramar. Kortfattat kan jag dock säga att jag inte ser biljettintäkterna som "räddningen".

Det jag dock inte begriper är varför man inte valt att ge oss fans ett tredje val. Hade det inte varit en god idé att ge ut någon form av säsongskort som bara gällde typ 1/3 eller kanske 1/2 av hemmamatcherna? Långtifrån alla har möjlighet att se alla hemmamatcher så varför då inte erbjuda denna stora skara en möjlighet att förvissa sig om "sin" plats i ett färre antal matcher? Det kanske inte är möjligt att genomföra detta rent praktiskt, men jag misstänker att många med mig skulle tycka det vara alldeles lagom att gå på 2-3 hemmamatcher i månaden.

Ett sådant kort hade i alla fall passat mig perfekt...
En gång i tiden så HAR det diskuterats en liknande lösning. Men då pratades det om att man skulle köpa ett plastkort, se det som ett kontokort. Då får man betala en viss summa och ha rätt att hämta ut säg 20 biljetter på detta kort. Antingen plockar du alla 20 på en match eller så tar du med en polare och går på tio valfria matcher.

Detta var en idé som diskuterades för några år sedan. Men jag kan tänka mig att det blir jävligt svårt att förverkliga nu när vi spelar på Hovet. Men att utveckla den ideén kanske inte är helt fel.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Brutus
Inlägg: 77
Blev medlem: 2006-12-02

Inlägg av Brutus »

Kall-El skrev:
Stambert skrev:Kall-El: Du är sällan nöjd med de måttliga värvningarna och när DIF försöker ta betalt för matcherna så är det också fel. Det är svårt att hänga med i svängarna. Vad vill du egentligen med det DIF du håller kärt?

Kan inte du mycket kort beskriva hur du skulle göra för att förstärka laget samt hur du skulle gå tillväga för att betala för kalaset? Det skulle vara intressant att höra faktiskt och säkert starten på en bra diskussion.
Jag tror tyvärr att detta skulle innebära ett svar som skulle falla långt utanför denna tråds ramar. Kortfattat kan jag dock säga att jag inte ser biljettintäkterna som "räddningen".

Det jag dock inte begriper är varför man inte valt att ge oss fans ett tredje val. Hade det inte varit en god idé att ge ut någon form av säsongskort som bara gällde typ 1/3 eller kanske 1/2 av hemmamatcherna? Långtifrån alla har möjlighet att se alla hemmamatcher så varför då inte erbjuda denna stora skara en möjlighet att förvissa sig om "sin" plats i ett färre antal matcher? Det kanske inte är möjligt att genomföra detta rent praktiskt, men jag misstänker att många med mig skulle tycka det vara alldeles lagom att gå på 2-3 hemmamatcher i månaden.

Ett sådant kort hade i alla fall passat mig perfekt...
För mig skulle nog ett fjärde eller femte alternativ passa bättre. Vet att några av mina polare skulle uppskatta ett sjätte och sjunde alternativ.

Räddningen för klubben skulle nog i mina ögon vara en privatperson som skänkte en miljard kronor. Då skulle man inte behöva ta betalt för biljetterna och man skulle kunna värva hit bra spelare, framförallt spelande backar som kan styra upp vårt PP. Man kanske skulle kunna subventionera "säsongskortet" till de som inte har möjlighet att gå på matcherna också så att alla Djurgårdare får se matcherna... Fan va bra det här blir. Äh skit i det förresten, det bästa är väl att var och en får sätta ett pris på sina biljetter så att ingen är missnöjd med hur saker och ting sköts och kostar. Sen tycker jag nog att alla supportra ska få va med och bestämma vilka spelare som klubben ska värva och vilka som ska få nytt kontrakt. På detta vis slipper vi en massa skitvärvningar av "betongsuggor" och talanglösa spelare som klubben har för vana att värva.

Innan folk börjar hetsa upp sig alltför mycket så är detta ironi och lite hets mot Kall-El som i mina ögon har svårt att bestämma sig för hur klubben skall fungera och kunna attrahera spelare. Ska vi få in pengar eller ska vi bedriva en verksamhet som riskerar att gå i konkurs från år till år?
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Eller så köper man lösbiljetter om man bara kan gå 1-2 gånger i månaden? Verkar som vissa bara vill se/ha problem.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Stocky skrev:Eller så köper man lösbiljetter om man bara kan gå 1-2 gånger i månaden? Verkar som vissa bara vill se/ha problem.
Själva tanken med förslaget var att det skulle bli smidigt för besökaren. Ofta är man hyfsat slö när man kommit hem från kneg / studier och om alternativen då är att ta sig ut till Globen-området för att se en match eller stanna hemma och softa ner och se det hela framför TVn är risken överhängande att det blir TVn som vinner. Hade man däremot haft sitt "lilla säsongskort" / biljetten i hand hade man varit inställd på att gå och då självfallit dykt upp på arenan.

Vill man locka mer folk måste man se till att göra det så enkelt som möjligt för besökaren och detta tror i alla fall jag skulle kunna vara ett steg i rätt riktning.
Användarvisningsbild
mannge
Inlägg: 277
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm, Johanneshov
Kontakt:

Inlägg av mannge »

http://jarnkaminerna.wordpress.com/2008 ... i-hockeyn/

Intressant. Första paketet biljetter sålda.
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

mannge skrev:http://jarnkaminerna.wordpress.com/2008 ... i-hockeyn/

Intressant. Första paketet biljetter sålda.
Jag köpte det sista idag runt halv fem. Mina två polare som kom efter blev utan.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Inlägg av Highwind »

Hur många säsongsbiljetter sålde JK förra året? Köper min då löningen kommer :)
niklasss
Inlägg: 78
Blev medlem: 2008-02-02

Inlägg av niklasss »

idag ingandlades säsongsbiljetter till klacken :D men jag har två frågor.
1. vid ett eventuellt slutspel, hur får man ut dom biljetterna?
2. det står a18 på alla biljetter, men visst får man knalla över till a15 utan att "bryta mot reglerna" eller måste man hålla sej på sin plats?
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

niklasss skrev:idag ingandlades säsongsbiljetter till klacken :D men jag har två frågor.
1. vid ett eventuellt slutspel, hur får man ut dom biljetterna?
2. det står a18 på alla biljetter, men visst får man knalla över till a15 utan att "bryta mot reglerna" eller måste man hålla sej på sin plats?
Du kan ju inte ta någon annans plats iallafall..

Finns ju icke-klackbiljetter med fasta stolar :p
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Skriv svar