Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/9 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Richard DIF Skåne
Inlägg: 45
Blev medlem: 2005-06-09

DIF - Luleå 18/9-08 2-1

Inlägg av Richard DIF Skåne »

SNYGGT JOBBAT DJURGÅRDEN!
:D
Dif_Julle
Inlägg: 163
Blev medlem: 2006-09-28
Ort: Köping, Västmanland

Inlägg av Dif_Julle »

Kul att dom filmade klacken under matchen, hoppas dom fortsätter med de.

Första perioden va riktigt bra med grym fart av båda lagen, men mattades av ju längre matchen led. Men 3 poäng va de viktigaste och de fick vi=)

Härliga Djurgår´n!!!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Riktigt skön tredjeperiod. Har bott utomlands senaste året så har fått följa genom streams. Dock varit på matcher när jag varit hemma.

Körde sittplats i torsdags, riktigt kul att några tar lite ansvar för att få igång sittplats. Det blir ju dominoeffekt när någon börjar, någon hänger på, ett gäng fortsätter. Till slut så följer majoriteten med.

Blir nog svårt att få med sittplats matchen igenom, tycker man bör satsa på detta i tredje-perioden. Självklart ska man sträva efter en hel match, men draget i tredje var riktigt roligt, och det är ju i tredje som jämna matcher avgörs.

Tycker spelet var sådär, mycket puck men inga avslut. Backsidan ser svag ut just nu, med tanke på skadorna. Hoppas att vi kan kriga till oss så mycket poäng som möjligt nu i inledningen, och att Schneider är riktigt bra. Kul att Riddarn fick en bra start.
Användarvisningsbild
Bobban
Inlägg: 34
Blev medlem: 2008-05-09

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/9 2008

Inlägg av Bobban »

Har precis kollat igenom filmen från klacken, och jag måste säga att det är sjukt vilket skönt drag det var. Riktigt bra jobbat av alla er som var där. Så jävla tråkigt att jag bor såpass långt borta så jag inte kan få uppleva denna stämning ofta
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/9 2008

Inlägg av DIF_Soldier »

Man kan snacka hit och dit om Säckens sätt att analysera i media; att han är mer konsekvent när kameran inte är på osv., men för mig personligen känns det tryggare att ha en tränare som säger vad han tycker och tänker i media (censurerat, men bestämt, precis som det ska vara) än att han tar det internt. Jag känner en större tillit och sammhörighet med Montén när han säger att andra perioden var usel, vilket den faktiskt var, tillskillnad från Säcken som kunde säga att insatsen var okej trots att den var bedrövlig.

Jag tycker det är skönt att höra sanningen igen, även om den kanske må svida, för när Montén säger det man själv tänker blir man tryggare och känner att "de har koll på det här", medan man i Säckens fall mest var oroad, kanske till ingen nytta?

Konstigt... Både Emils och mitt inlägg försvann... Jag skrev detta förut närmligen. Blev väl mitt i "övergången" till nya forumet så att det försvann på nåt sätt, så jag fick skriva om allt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/9 2008

Inlägg av Frasse »

Helt klart den premiär-match som dragit i särklass mest folk i manna minne.
Härlig stämning på läktarna och man hoppas verkligen att herrarna Anrell och Wennerholm var på plats och fick uppleva att hockeyn på intet sätt är död i Stockholm.

Spelet lämnade mycket att önska men tre poäng är tre poäng.
Finns dock en hel del att jobba på både vad gäller försvars spelet som anfalls spelet.

Satsningen med en entré för säsongskortsinnehavare är redan nu en succé.
Inte blir det sämre med den egna baren/restaurangen heller.
Ett stor eloge till arrangörerna för denna nymodighet.

Valet av musik vid avblåsningarna bör dock ses över.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
128
Inlägg: 76
Blev medlem: 2008-05-20
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/9 2008

Inlägg av 128 »

Frasse skrev:Helt klart den premiär-match som dragit i särklass mest folk i manna minne.
Härlig stämning på läktarna och man hoppas verkligen att herrarna Anrell och Wennerholm var på plats och fick uppleva att hockeyn på intet sätt är död i Stockholm.

Spelet lämnade mycket att önska men tre poäng är tre poäng.
Finns dock en hel del att jobba på både vad gäller försvars spelet som anfalls spelet.

Satsningen med en entré för säsongskortsinnehavare är redan nu en succé.
Inte blir det sämre med den egna baren/restaurangen heller.
Ett stor eloge till arrangörerna för denna nymodighet.

Valet av musik vid avblåsningarna bör dock ses över.
Vilken ingång är det? Stod självklart i den riktigt långa kön till klacken...
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/9 2008

Inlägg av Frasse »

Entré 17 (mot restaurang Röde Kvarn) är upplåten till oss "säsongare".
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Skriv svar