Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/9 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

blocco skrev:
sportfåne skrev:timmy borta :S plocka in schneider tidigare nu !
Och vem ska stå för de kostnaderna?

Nej det finns inte mycket vi kan göra. Bara hoppas att skadan läker fort.
Miniskskada är vanligtvis allvarligt. Det var ju just en sån som stoppade Edvins karriär, remember?

MEN VINST! SÅ JÄVLA HÄRLIGT. Tungt, jäävligt tungt med Timmy dock så det är med blandade känslor jag somnar inatt.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2008-09-18 20:28:11, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Inlägg av Palmgren »

Som vanligt efter premiärmatchen så kan man se att laget har väldigt mycket att jobba med. Främst då kanske backspelet som inte känns 100% säkert. Annars så var det en hyfsat bra premiär utav Djurgården, man tog ju alla tre poängen och det är ju det som räknas.
Annars så är det ju positivt att firma Fredrik Bremberg, Michael Holmqvist och Tim Eriksson funkar bra ihop, dom kommer att bli livfarliga för våra motståndare i vinter. Det är dessutom roligt att ynglingarna i fjärdekedjan presterar bra i matchen. Riktiga energieknippar.

Och sist men inte minst, vilken fantastisk publik. Hoppas att folk fortsätter att gå på hockey. För när det är ett sådant grymt drag i Hovet så kan inte Djurgården förlora.

Nu krossar vi Brynäs!!
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Skönt att vinna premiären
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Är det inte miniskskador som man brukar komma tillbaka från rätt fort? Gerrard tog det ju bara 2 veckor för t ex, men det kanske beror lite på hur allvarlig skadan i sig är.

Finns som sagt en hel del att jobba med inte minst i försvarstänket, men detta borde vara enklare att rätta till jämfört med att få snurr offensivt.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av -daniel- »

Kändes som en snudd på riktigt bra premiär, men som flera redan påpekat var väl försvarsspelet sisådär vid några tillfällen. Men framåt så kändes det oväntat bra måste jag säga. Kan vi hålla en jämn takt framåt under säsongen, samtidigt som vi vässar formen bland backarna (Ragge kan ta för sig ännu mer..!) så kan det här bli intressant säsong. Mycket intressant.

Det största orosmomentet är ju dock som sagt backarna och deras benägenhet att gå sönder vid alldeles fel tillfällen.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Inlägg av Jockmaniac »

Riktigt härligt med seger! Jag är dock just nu jävligt förbannad på skitprodukten PPV! Hackande bild, matcher under fel rubrik (Under Djurgården-Luleå låg SSK-Frölunda först) och utslängningar. Jag kom under full med att den produkten är som Frölunda, ett företag med mycket pengar men som inte kan leverera :wink:

Nu back to basic. Ragge var kung ikväll. Håller han sig frisk så har vi definitivt en ersättare till Ossi. Riktigt bra! I övrigt var, Engqvist, Linkan och Riddarn bra. Han räddar oss flertalet gånger i slutet. Linkans pass till Holmqvists mål är ren magi och Engqvist härliga skridskoåkning likaså. Även Konttinen tyckte jag skötte sig bra.

Tufft dock med Timmys skada, här har vi ett gigantiskt problem. Är det någon som vet hur länge Oscar Eklund är borta? Vi behöver honom om nu Timmys skada är så allvarlig som vi befarar.

Härlig insats av publiken dessutom. Riktigt bra tryck. Holmqvist verkade tämligen rörd efter matchen. En bra dag bortsett från PPV och Timmys skada.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Vilken underbar tillställning på Hovet ikväll! Nerverna släpptes lös i första perioden både på läktaren och på isen. Andra perioden blev lite sömnigare på alla plan och sen tog tredje perioden mig tillbaka till 15/3 tidigare i år.
Vilken elektrisk stämning det blev! Sittplats var helt magisk!

Förbannat trist med Timmys skada. Vet själv hur jobbiga knäskador är så jag hoppas det inte är allvarligt.

Hörde att Oscar Eklund var tillbaka i träning, det behövs nu när det är manfall i försvaret. Hoppas även Ronnie kommer tillbaka snart!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Bastard47
Inlägg: 176
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Inlägg av Bastard47 »

Riktigt skönt med tre poäng i premiären! Full fart framåt!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Inlägg av Remy Lebeau »

Hade dessvärre inte möjlighet att se matchen, men jag undrar om någon höll koll på hur Tero Konttinen skötte sig?
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Inlägg av Jockmaniac »

Jag tyckte som sagt att han skötte sig helt okej. Enkelt och få misstag. Hade nåt bra skott också. Efter Ragge den bäste backen i mitt tycke.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Kall-El skrev:Är det inte miniskskador som man brukar komma tillbaka från rätt fort? Gerrard tog det ju bara 2 veckor för t ex, men det kanske beror lite på hur allvarlig skadan i sig är.

Finns som sagt en hel del att jobba med inte minst i försvarstänket, men detta borde vara enklare att rätta till jämfört med att få snurr offensivt.
Kommentatorn sa nåt i stil med "miniskskada... Timmy Pettersson ...och lär behöva operation omgående", så om det stämmer så blir det riktigt tungt framöver. Man såg hur uddlöst det var utan Timmy under försäsongsmatcherna
Säg den glädje som varar
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Inlägg av nutarvidom »

Det är ju i princip helt omöjligt att dra slutsatsen redan nu att Timmy har en meniskskada, då det krävs en magnetröntgen för att kolla det. DIF har garanterat inte råd med en magnetrönten i Hovets källare, så än behöver vi inte måla fan på väggen.

Det sista det här laget behöver är backskador....
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Remy Lebeau skrev:Hade dessvärre inte möjlighet att se matchen, men jag undrar om någon höll koll på hur Tero Konttinen skötte sig?
Bra med puck dock var jag lite smårädd då han var inne på isen för hans positionsspel lämnade en del övrigt att önska.

Dock är det trevligt att vi har backar som kan åka grillor för ovanlighetensskull.

Dock tycker jag Ronnies lugn saknades en del i afton så vi får hoppas att "eleganten" snart är tillbaka igen.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Inlägg av Rix »

Bra match :)

Sjukt bra publik, hoppas verkligen vi får se sittplats lika engagerade andra matcher nu! Stort tack till alla som kom :D!
Användarvisningsbild
Paerka
Inlägg: 121
Blev medlem: 2007-10-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Paerka »

Har inte fått så mycket gåshud som jag fick idag när grabbarna kom ut på MYCKET MYCKET länge. Var helt underbart att vara tillbaks på Hovet.
Skriv svar