Fredrik Bremberg och polisen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Fredrik Bremberg och polisen

Inlägg av Andy »

Rapporteras just nu i media att Linkan är misstänkt för grovt rattfylleri och våldsamt motstånd efter en incident på midsommar.

Stämmer detta är det djupt tragiskt för linkan och en katastrof för DIF.

Innan ni vanliga olyckskorpar börjar kraxa och ropa på rep för lynchningen tycker jag att vi först och främst tänker på Linkan och hans familj.

Måste också säga att Tommy Engströms uttalande i Sportbladet bekräftar min tes att DIF är kassa på kommunikation:

"Djurgårdens spelare har semester just nu. Klubbdirektören Tommy Engström var i kontakt med Bremberg i förrgår:

– Jag fick egentligen ingen klar bild av vad som hade hänt, säger Engström.

Ska klubben träffa honom?

– Nej, inget möte är inplanerat just nu, det beror på hur det här utvecklar sig"


Var jag klubbdirektör och min stjäna misstänktes för något liknande skulle jag:

A. Omedelbart avbryta min semester
B. Ta ett möte med min spelare
C. Full och fast i media ställa mig bakom min spelare och hans familj
D. Tydligt ta avstånd från rattonykterhet och våld i samma media som C.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Lundh
Inlägg: 11
Blev medlem: 2006-08-25

Inlägg av Lundh »

Han vill väl reda ut allting internt innan han säger mer i media för att undvika att göra bort sig.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

Lundh skrev:Han vill väl reda ut allting internt innan han säger mer i media för att undvika att göra bort sig.
Den taktiken är en klassiker och fungerar bra tills dess att "drevet börjar gå"...

"Locket på" fungerar bara tills någon annan lyft av locket. Att bita sig fast i en given strategi - tex i detta fall att ligga lågt - när saken kommit ut och alla andra ligger allt annat än lågt leder oftast till katastrof

All framgångsrik mediahantering handlar om att anpassa sig till det aktuella läget. Läget måste ju kunna sägas förändras när Sportbladet tar fram krigsrubrikerna...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Jag satt och väntade på den här tråden.

Andy, det du säger att du skulle ha gjort ställer jag mig bakom, absolut.

Men det känns otroligt viktigt att vi INTE dömer Fredrik Bremberg innan han blivit dömd eller friad, alternativt att åklagare valt att inte inleda någon förundersökning.

När Dick hamnade i händelsernas centrum blev det kaotiskt, många Djurgårdare dömde honom utan att någon åklagare gjort det.

Låt oss vara kyliga och låt DIF jobba med detta i det tysta först och främst. Och framförallt, lita på sin spelare!

I Sverige är man oskyldig tills motsatsen är bevisad! Låt det vara så här inne också!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Jag förstår inte vad fan ni hetsar upp er för; Linkan säger ju att det som står i AB är felaktigt. Frid och fröjd, lämna våran playmaker ifred nu. :)
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Inte så jäkla kul om han hamnar i fängelse...
i
Användarvisningsbild
Pompe
Inlägg: 64
Blev medlem: 2005-11-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 44km från Globen

Inlägg av Pompe »

isolerad skrev:Inte så jäkla kul om han hamnar i fängelse...
...framför allt inte om han hade kört ihjäl någon!
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Pompe skrev:
isolerad skrev:Inte så jäkla kul om han hamnar i fängelse...
...framför allt inte om han hade kört ihjäl någon!
Det där låter som att ni redan har dömt honom?

"Oskyldig tills motsatsen bevisats!"
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
Tengil
Inlägg: 169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tengil »

Parallellen till Dick Axelsson är helt orelevant. Där gnällde de flesta om det olämpliga i att kröka ner sig strax innan ett landslagsläger. Mer en fråga om omdöme än brottslig gärning.

Här är det oerhört mycket mer allvarliga påståenden Aftonhoran kommer med....
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Bara det att det snackades om att Dick Axelsson skulle riskera åtal för kränkning och våldsamt motstånd mot polis.

Eller hur?
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Pompe skrev:
isolerad skrev:Inte så jäkla kul om han hamnar i fängelse...
...framför allt inte om han hade kört ihjäl någon!
Nej det är klart, men så är inte fallet här.



Och jag dömer inte någon på förhand, men om han är skyldig till grov rattfylla så ska han fan ha fängelse. Och då blir kommande säsong mindre rolig...
i
Användarvisningsbild
Tengil
Inlägg: 169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tengil »

Han tjafsade med sheriffen, fick sitta i fyllecell och var inte misstänkt för brott enligt tidningarna.

En fylla, tjafs med sheriffen och en natt i fyllecellen skadar iaf ingen annan än Dick själv. En bagatell jämfört med en eventuell grov rattfylla där oskyldiga kan mista livet.

Har själv en bekant som blivit invalidiserad av ett avskum till rattfyllo. Dömer absolut inte Linkan på Aftonhorans artikel men om, jag säger OM det ligger sanning i det hela, då.....
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Tengil skrev:Han tjafsade med sheriffen, fick sitta i fyllecell och var inte misstänkt för brott enligt tidningarna.

En fylla, tjafs med sheriffen och en natt i fyllecellen skadar iaf ingen annan än Dick själv. En bagatell jämfört med en eventuell grov rattfylla där oskyldiga kan mista livet.

Har själv en bekant som blivit invalidiserad av ett avskum till rattfyllo. Dömer absolut inte Linkan på Aftonhorans artikel men om, jag säger OM det ligger sanning i det hela, då.....
Jag beklagar angående din bekantskap.

OM Fredrik Bremberg bevisas skyldig till att ha kört rattfull så bör han kunna ta sitt straff för det. Men polisen har inte sett. Vittnet? Vet inte hur pålitligt vittne han är.

Jag tror inte det blir mycket av det. De prover som lämnades måste vara bombsäkra, vittnet måste vara bombsäker på att han såg Fredrik köra bilen.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Linkan, säg att detta är helt falska påståenden, snälla.

Kommer att stötta Linkan till 100 %, så länge han är ostraffad. Om han fälls kommer man självklart att bli lite mer kritisk, men han är Djurgårdare och står man upp för DIF, står man upp för spelarna! Alla gör vi misstag, även om detta är av det grövre slaget, om det stämmer vill säga.
Sjunger avgå Johnny...
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Andy, eller någon. Lust att förklara det här för mig.

Aftonbladet publicerar namn och bild på Linkan. Expressen skriver nästan samma artikel fast väljer att sudda bort Linkans ansikte och aldrig nämner vilken klubb spelaren spelar för eller vem det är.

Då är min enkla fråga. Gör Expressen det för att vara schyssta eller för att det är lag på att man måste göra så? Och i så fall, har Aftonbladet gjort sig skyldig till något brott?

Jag kan inte de där lagarna och skulle bli glad om någon kan informera mig om hur det där fungerar..?
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Skriv svar