Dick Axelsson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Volker T.
Inlägg: 37
Blev medlem: 2007-10-12

Dick Axelsson

Inlägg av Volker T. »

Väljer man att sätta sig i en sån här situation, så har man enligt mig en klart tveksam karaktär! Det finns absolut inget försvar för ett sånt beteende!
Det är bara hoppas att han lärt sig en läxa och inte gör om det. I ett sånt fall så hoppas jag att ledningen ser till att han försvinner från klubben direkt...


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2247933.ab
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Dick Axelsson

Inlägg av Remy Lebeau »

Tycker att det känns oerhört klantigt gjort av Dicken. Rent spontant så känns han omogen och verkar dessutom ha en lite tveksam karaktär. Nu var det länge sedan en Djurgårdsspelare gjorde bort sig såhär, men det känns oerhört tråkigt.

Hoppas att han visar ångest för detta, annars tycker jag han gott kan söka sig till en annan klubb. Drar ner ryktet för hela föreningen.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

1. När en så pass ung spelare gör sånt här blir det bara värre. Hans chanser att komma med i Tre Kronor framöver kan mycket väl ha minskat. Vad tänker man med?

2. Man kan bara skratta åt aftonbladets rubriker. Sjärnspelare?
i
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

Äh. Han är ju ung och får väl supa och leva rövare lite han med?

Överdrivet.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

klart killen får ta en krök, men han behöver ju inte supa sig dyng och mucka med polisen. särskilt inte när det väntar match.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Hoppas han mognar till efter detta
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Jag vet inte varför men jag tror hela situationen är överdriven. Jag tror att snuten också överdrivit detta. Argumentation? VARFÖR uppstod det en argumentation med polisen? Det vill jag veta!

Som sagt, jag tror polisen överdrivit som de gjort så många gånger förut!
bengt
Inlägg: 18
Blev medlem: 2006-08-15

Inlägg av bengt »

inte så förvånande jag har sätt han bli gripen för fylla förut, han super till rätt så ofta
MB
Inlägg: 11
Blev medlem: 2007-03-07

Inlägg av MB »

100 % Axelsson!
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

poliser e ju jävligt dryga själva oxå.. dom ska alltid ha rätt. nu vet man ju inte riktigt vad som hände men onödigt av dicken. alla andra i hans ålder som skulle haft chansen och spela vm tror jag skulle tänka sig för jävligt noga innan dom göra något dumt.
DIF <3
Användarvisningsbild
Paerka
Inlägg: 121
Blev medlem: 2007-10-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Paerka »

jag tror också detta är sjukt överdrivet, polisen är nästan alltid dryga mot unga fulla människor tyvär..
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

Trist för Dick. Hänger på de andra här som tror att det här är en icke-grej egentligen.
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Oavsett om Dick har gjort fel eller ej, skadan är skedd. Tyvärr blir det här uppförstorat eftersom han lirar på så hög nivå.

Om nu Dicken klantat sig så får man inte glömma hur ung han är. Dock ingen ursäkt för att hamna i fyllecell, men jag har större tolerans i det här läget än om det hade varit tex Linkan som hade åkt dit för samma sak.
Lycka är att vara djurgårdare
Mats W
Inlägg: 31
Blev medlem: 2005-10-03
Ort: Saltsjöbaden, Stockholm

Inlägg av Mats W »

Jag kan meddela något som är ännu värre - iaf enligt mig. Under kvartsfinal-serien mot Linköping var han ute och festade vilt på en eller flera klubbar i Stockholm. Nästkommande match var han inte med i truppen p.g.a. "allergi". Må så vara, men om man nu är så pass känslig så är det väl dumt att sänka immunförsvaret med alkohol. Förutsatt att det nu var just allergi och inte klassisk bakfylla...

DIF gick som bekant inte till semifinal - och jag tror alldeles säkerligen att sådana här bortfall gör skillnad. Tendensen är iaf oroväckande...
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

om det är sant de du säger så tycker jag att killen kan sticka! visst han är en grymt talangfull spelare som gör det lilla extra.. men om man är ute å super under slutspelet är det fan nog :evil:
DIF <3
Skriv svar