K5: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 18/3 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

K5: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 18/3 2008

Inlägg av Sidney Crosby »

Sån sjukt jävla viktig match, vet inte vafan jag gör om det blir förlust... Detta kan vara sista matchen för säsongen. Skärpning på alla spelare utom möjligtvis Otto.
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: K5: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 18/3

Inlägg av lilleman »

Sidney Crosby skrev:Sån sjukt jävla viktig match, vet inte vafan jag gör om det blir förlust... Detta kan vara sista matchen för säsongen. Skärpning på alla spelare utom möjligtvis Otto.
Jag tycker att vi tar denna tråd eftersom den skapades först.

Måstematch imorgon!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Dessa kedjor bör ställas på isen imorgon:

Linkan-Otto-Danielsson

Jimpa-Fimpen-Dick

Bengan-Falk-Anger

Ryno-Enqvist

3 centrar matchen igenom och full fart framåt. Annars är det helt kört.

Ossi-Timmy

Printz-Ronnie

Eklund-Thomas

Spela på 5 backar så mycket som det bara går. ge Thomas snålt med speltid och matcha laget stenhårt.

Om inte förändringar görs inför morgondagens match vill jag påstå att tränarkåren begår tjänstefel.

Vi måste få igång en kedja som kan producera rikitgt mycket. Ottosson kommer ge Linkan ruggiga ytor att operera på och Danielsson är en mycket bättre spelare än Bengan.
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Inlägg av lilleman »

En alldeles för tung torsk idag i CC! Imorgon är det en ny match och då krävs seger för överlevnad.

Jag har redan läst flera som säger att det är kört, det var allt för den här säsongen mm. Vad fan hände med hjärtat? Viljan? Kämpaglöden? Djurgårdshjärtat? Vad hände med: Djurgårn-Vi ger aldrig upp. Vid en seger imorgon så blir det en match inför ett fullsatt Globen och då är det fest ännu en gång. Vi är Djurgårdsfamiljen och vi kan tillsammans fixa en till match i Globen. Tänker tillbaka till matchen i Lördags när man kramar människor man inte ens känner, det är så jävla mycket kärlek. Vi är kärlek, vi är Djurgårdsfamiljen och vi ger ALDRIG upp. Vi ska fixa detta, jag vill se detta lag och denna familj i en semifinal och det ska vi!

Nu hjälper vi, Djurgårdsfamiljen detta lag imorgon i CC och fixar detta!

Jag älskar Djurgårn och denna familj, vi är bäst! Vi är oslagbara, och vi ska krossa LHC imorgon. Nu visar vi hjärta! Jag vill inte höra någonting om att det är slut för det är det inte!

DJURGÅRN-VI GER ALDRIG UPP!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Emil svelander skrev:Dessa kedjor bör ställas på isen imorgon:

Linkan-Otto-Danielsson

Jimpa-Fimpen-Dick

Bengan-Falk-Anger

Ryno-Enqvist

3 centrar matchen igenom och full fart framåt. Annars är det helt kört.

Ossi-Timmy

Printz-Ronnie

Eklund-Thomas

Spela på 5 backar så mycket som det bara går. ge Thomas snålt med speltid och matcha laget stenhårt.

Om inte förändringar görs inför morgondagens match vill jag påstå att tränarkåren begår tjänstefel.

Vi måste få igång en kedja som kan producera rikitgt mycket. Ottosson kommer ge Linkan ruggiga ytor att operera på och Danielsson är en mycket bättre spelare än Bengan.
Visst, det borde vara dags att göra mål i PP? Kniven på strupen som det så fint heter.
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bäst-i-stan »

Denna match borde alla som kan åka på. Vi ska sjunga ut bönderna och ge DIF en bra chans till fortsatt spel i slutspelet.

Syns i CC!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

I denna match kräver jag bara en sak av DIF.
Lämna ett avtryck så det i efterhand alla fall märktes att ni var med.
Satsa offensivt, gå på knock, LHC kommer hamna i chocktillstånd.

Går det sedan inte att vinna matchen så kör över Stana, knätackla Weinhandl ( i ögat), dra på Mårtensson en smäll så det svartnar, prata med Ferholm om hans mamma osv osv....

GÖR NÅNTING!

Känner mig inte alls till freds med ett DIF som bara tar I hand & tackar för lektionen
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag känner bara såhär inför matchen;

Jag vill att DIF ska vinna (big surprise), så att jag personligen, och framförallt vi familjen får chansen att sjunga "Vi älskar er ändå!" i Globen om det nu skulle gå åt pipan.

Jag känner verkligen att det är viktigt för mig.

Man kan vara förbannad, man kan vara besviken, man kan svära över lagets prestation, och ibland, tyvärr i stundens hetta ta till personangrepp,
men när allt kommer omkring så vet vi samtliga här inne att vi älskar Djurgården, och jag bara hoppas att vi alla får chansen att visa spelarna att vi faktiskt bryr oss oavsett, precis som ramsan lyder.¨¨

Jag vill att spelarna ska känna att vi älskar att de valt att representera oss, och att de förhoppningsvis finner i sitt hjärta att de vill förnya sina kontrakt (tänker såklart på Ossi Ölvestad och Dick främst).

Så kom ihåg att hur det än går på tisdag så älskar du Djurgården.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av -daniel- »

Kräven en sak, och det är fullständig jävla glöd från första nedsläpp. Ta kommandot i matchen och sätt skräck i bönderna genom att TACKLA, ÅKA SKRIDSKOR och köra tills skenjävlarna glöder under grillorna. Kan vara säsongens sista match, då skall man ta ut sig maximalt.

Tackla ALLT ni har på LHC's nyckelspelare, få dem ur balans, gör en riktigt grinig match med stort hjärta så är jag nöjd.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Inlägg av Rix »

Vi har allt att vinna och inget att förlora. Satsa som fan i allt och skjut i alla möjliga lägen så Stana blir osäker.

Sen kan vi väl fan tackla Wienhandl och Mårtensson för dom 2 åker runt och leker bra nu så tackla skiten ur dom.
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

Tänkte bara meddela att ALLA ståplatsbiljetter släpps 1h 45min innan matchstart i morgon. Försökte köpa en på plats ikväll men det gick inte. Detta betyder att vi skulle kunna fylla hela ståplats om DIFare åkte ner och ställde sig utanför CC 17.45.
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Rix skrev:Vi har allt att vinna och inget att förlora.
Mycket väl talat. Kan vi bara hålla full fokus i första perioden och få lhc-spelarna lite otåliga så kan det gå vägen. Små marginaler som avgör. 2 onödiga utvisningar leder till 1-0 målet. Innan deras 2-0 prickar Jimmie kryssribban.

Ikväll är förhoppningsvis marginalerna på vår sida. Hoppet är det sista som överger en!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

DIFference skrev:Tänkte bara meddela att ALLA ståplatsbiljetter släpps 1h 45min innan matchstart i morgon. Försökte köpa en på plats ikväll men det gick inte. Detta betyder att vi skulle kunna fylla hela ståplats om DIFare åkte ner och ställde sig utanför CC 17.45.
Menar du bortastå eller den "neutrala" ståplatsen då?

För JK har väl fortfarande de 150 bortastå-biljetterna reserverade?
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mans91 »

Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mans91 »

idag gäller det ! vi måste börja producera i PP annars kommer det vara slut efter dagens match. Danne måste göra en toppmatch och våra tuffa spelare måste visa att dom verkligen är tuffa.



VI ÄR DJURGÅR'N OCH VI GER ALDRIG UPP !

KROSSA LHC !
Djuuuuuuuuuuuuu
Skriv svar