K5: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 18/3 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:Är det bara jag eller lät inte Fernholm jävligt nedstämd i intervjuen med C+?

Även om han är en jävla svikare så tror jag att han någonstans är ledsen för våran skull. Jag fick iallafall det intrycket.
Är det bara jag som tycker hysterin kring Fernholm är extremt jävla löjlig? Visst, jag förstår allas frustration över hans situation att först snacka massa om vilken Djurgårdare han är och sen försvinna från klubben när det börjar lukta mer pengar på annat håll...Jag var själv JÄVLIGT förbannad, men that's life.

Jag kan dock lova er små flickor & pojkar att 99% av Er själva hade gjort samma jävla sak.


Vi plockar Fernholm från en 3:dje liga i Amerika, han säger då att han minsann stått i DIF klacken som liten. DIF lägger också fram ett av sina fetaste kontrakt, men Fernas hjärta börja svika och han väljer Lhc för att få chansen till guld
Senast redigerad av Caveman den 2008-03-19 01:57:21, redigerad totalt 5 gång.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Ridderwall
Larsson, dessa två vill jag ha kvar,

Timmy
Oscar. E
Printz
Ossi (om det går lösa ekonomiskt)

Otto
Linkan
Axelsson
Danielsson
Engqvist
Fimpen
Ölvestad
Calle G
Anger

Följande bör inte få förlängt;


Falk
Hörnqvist
Frylén
To. Johansson
Ronnie
Bäcker
Marusak
Ryno

Säcken- ut

Säcken kan ta med sig Edvin....

Det blir intressant att se vad som händer, hur ska vår coaching staff se ut, då jag inte tror på Micke & Monten som huvudansvariga, men här kan jag har fel. Fyll på med juniorer istället för medelmåttor, sen bör de skaffa quarterbackar (2) som kan styra ett PP.

Nu blir det Norrköping borta som gäller..
Senast redigerad av Caveman den 2008-03-19 20:42:39, redigerad totalt 1 gånger.
Viper
Inlägg: 62
Blev medlem: 2007-11-25
Ort: Sundvsall

Inlägg av Viper »

Tackar för en underbar säsong 8)
Både Laget och Klacken har visat underbar glöd

Tack
Användarvisningsbild
andersson013
Inlägg: 86
Blev medlem: 2007-12-03

Inlägg av andersson013 »

Vi älskar er ändå!
Vi älskar er ändå!
För vi är Djurgårdens IF, för vi är Djurgårdens IF, för vi är Djurgårdens IF.
VI ÄLSKAR ER ÄNDÅ!


Ses nästa säsong DIF Hockey. Nu är det Norrköping nästa!
Djurgårdare på landsbyggden
Richard DIF Skåne
Inlägg: 45
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Richard DIF Skåne »

Mitt-i-klacken 1983 skrev:Kommer ni ihåg hur snacket gick innan säsongen började? Vi hade ingenting och skulle vara glada om vi klarade oss från kvalserien. Allt enligt "experterna". Vi kom fan (ursäkta) till slutspel med ett gäng hjältar på isen som stred in i det sista, båset jobbade med det som fanns att tillgå och Sveriges mest hängivna klack stod upp och sjöng från hjärtat.
Tack till alla för en helt makalös säsong. Jag är stolt att vara Djurgårdare. Vi är vinnare. Alltid. Oavsett.
Jag håller med - oddsen var inte höga från början och man föll med flaggan i topp mot en motståndare som var storleken större samt hade maximalt flyt. Hoppas nu att man behåller laget intakt och satsar underifrån så att det kommer en växtkraft.
TACK FÖR EN FIN SÄSONG!
Skriv svar