K5: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 18/3 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mitt-i-klacken 1983
Inlägg: 388
Blev medlem: 2006-10-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermanland

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Kommer ni ihåg hur snacket gick innan säsongen började? Vi hade ingenting och skulle vara glada om vi klarade oss från kvalserien. Allt enligt "experterna". Vi kom fan (ursäkta) till slutspel med ett gäng hjältar på isen som stred in i det sista, båset jobbade med det som fanns att tillgå och Sveriges mest hängivna klack stod upp och sjöng från hjärtat.
Tack till alla för en helt makalös säsong. Jag är stolt att vara Djurgårdare. Vi är vinnare. Alltid. Oavsett.
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Inlägg av nutarvidom »

Mitt-i-klacken 1983 skrev:Kommer ni ihåg hur snacket gick innan säsongen började? Vi hade ingenting och skulle vara glada om vi klarade oss från kvalserien. Allt enligt "experterna". Vi kom fan (ursäkta) till slutspel med ett gäng hjältar på isen som stred in i det sista, båset jobbade med det som fanns att tillgå och Sveriges mest hängivna klack stod upp och sjöng från hjärtat.
Tack till alla för en helt makalös säsong. Jag är stolt att vara Djurgårdare. Vi är vinnare. Alltid. Oavsett.
Touché.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Inlägg av Doyle »

Jag blir riktigt besviken på de djurgårdskamrater som häver ur sig en massa goja om "Säcken" tycker att han absolut försökt ta ut det bästa som går av det här laget.

Herregud, tråden mellan, kvalspel och slutspel är hårfin och Djurgården har denna säsong varit mer stabila än på många år.

Jag är optimist och räknar med att de styrande i Djurgården nu tar nästa steg mot ett stabilt mittenlag och definitivt ett blivande semifinallag i nästa års slutspel.

Jag ser faktiskt med tillförsikt fram emot säsongen 2008 - 2009.

Den största elogen förutom laget skall självklart ges till fansen som på ett otroligt sätt visat vilket Hjärta det finns i denna underbara förening. Bara att bygga vidare GUYS.

Tack för denna säsong Djurgårdens IF 8)
Adam Blomster
Inlägg: 170
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Adam Blomster »

TACK SÄCKEN, TACK JK, TACK ALLA DJURGÅRDSHJÄLTAR. Ser fram emot en spännande säsong 08/09.

Vi har gjort vad vi kunnat, mer kan ingen begära, lhc är ett ihopköpt lag som är någon klass bättre än oss. återigen tack och på återseende:D.
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mans91 »

tråkigt att det ska avgöras med ett sånt skitmål, och att horan fick göra det :(

men tack för en härlig säsong familjen. längtar redan till nästa säsong

ALLTID OAVSETT. FÖREVIGT DJURGÅRDEN <33333
Djuuuuuuuuuuuuu
Adam Blomster
Inlägg: 170
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Adam Blomster »

-daniel- skrev:Vill också passa på att säga grattis till LHC, ni var definitivt värda att gå vidare från den här matchserien (trots att jag hatar er, jävla bönder).
hoppas du skojjar, lhc med versaler :o
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Är det bara jag eller lät inte Fernholm jävligt nedstämd i intervjuen med C+?

Även om han är en jävla svikare så tror jag att han någonstans är ledsen för våran skull. Jag fick iallafall det intrycket.
Säg den glädje som varar
janne08
Inlägg: 299
Blev medlem: 2007-09-28

Inlägg av janne08 »

fd skuggan skrev:
warrant skrev:Bye Bye säcken :twisted:
Fy fan vilka risiga jävla losers ni är som sågar Säcken nu!
(Ursäkta språket, men jag kan inte låta bli)

Han har gjort en fruktansvärd massa för föreningen och han kan ju för fan inte själv göra mål i PP själv?

Det var det vi förlorade på i denna serie + att jag tyvärr har en känsla av att Printz utvisning i förra matchen (som ledde till 1-0) var vändningen för LHC. Innan dess var dom så otroligt nervösa, och LHC är ofta riktigt dåliga i motgång. Hade vi gjort första målet i den matchen tror jag vi hade tagit hem detta.

(Enda matchen vi vann var då vi gjort första målet. Det säger en del...)

Tack Säcken för ett gott jobb med den det spelartrupp och ruttna ekonomi du fick att jobba med!
Inledning var ju bra, men det där med att vändningen skulle komma för att Printz tog en utvisning låter bara löjligt, se det för var det var LHC var det bättre laget.
Dif har gjort en mycket bra insatts trots allt dom tog sig till slutspel.

Nu tar vi nya tag det är bara 6 månader till Nedsläpp

Full fart framåt
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:Är det bara jag eller lät inte Fernholm jävligt nedstämd i intervjuen med C+?

Även om han är en jävla svikare så tror jag att han någonstans är ledsen för våran skull. Jag fick iallafall det intrycket.
Är det bara jag som tycker hysterin kring Fernholm är extremt jävla löjlig? Visst, jag förstår allas frustration över hans situation att först snacka massa om vilken Djurgårdare han är och sen försvinna från klubben när det börjar lukta mer pengar på annat håll...Jag var själv JÄVLIGT förbannad, men that's life.

Jag kan dock lova er små flickor & pojkar att 99% av Er själva hade gjort samma jävla sak.

Ni får säga vad ni vill.
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mans91 »

Adam Blomster skrev:
-daniel- skrev:Vill också passa på att säga grattis till LHC, ni var definitivt värda att gå vidare från den här matchserien (trots att jag hatar er, jävla bönder).
hoppas du skojjar, lhc med versaler :o


grattis lhc ? my ass !
Djuuuuuuuuuuuuu
Adam Blomster
Inlägg: 170
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Adam Blomster »

Mans91 skrev:
Adam Blomster skrev:
-daniel- skrev:Vill också passa på att säga grattis till LHC, ni var definitivt värda att gå vidare från den här matchserien (trots att jag hatar er, jävla bönder).
hoppas du skojjar, lhc med versaler :o


grattis lhc ? my ass !
japp DIF stavas alltid med versaler, inget annat lag är värt att stavas med annat än gemener, that's it, hajjar du?
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
Erik af Sibirien
Inlägg: 280
Blev medlem: 2007-08-21

Expressens analys...

Inlägg av Erik af Sibirien »

...klargör exakt vad det var frågan om:

Stockholm White Lions - DIF 4 - 2

Men inte slutar man väl älska sin kära gamla fru bara för det kommer en elegant lyxprostituerad indansande......

Förresten - hur många mål hade det gjorts (åt båda hållen) i kvartsfinalserien om inte klubborna hade gått av i tid och otid? Vad är det för skräp? Det hade aldrig hänt med min gamla Lill Strimma på 70-talet.....

Nästa säsong blir ännu bättre!!
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Inlägg av Sidney Crosby »

Jag blir så jävla trött på er som klagar på Säcken jämt och ständigt, år ut och år in. Säcken har gjort ett mycket bra arbete med dom spelartrupper som vi har haft, som har nämnts förut så är det nästan bragdmedalj att vi höll oss kvar 05/06.



TACK FÖR ALLT SÄCKEN! Och tack Djurgårdens IF för en fantastisk säsong.
ara
Inlägg: 39
Blev medlem: 2007-11-13

Inlägg av ara »

Skapligt turmål Fernholm gjorde
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

Vi var helt enkelt inte värda mer än detta. Vi är för dåliga. Vårt fina spel från grundserien är som bortblåst. Visst gör vi en bra match på Hovet och en skaplig ikväll. Men det räcker inte. När domaren är på LHCs sida och vi har dåligt självförtroend och därmed inget flyt då går det bara inte. På det har LHC überflyt.

Jag säger bara Edvin Frylén. Vilken JÄVLA sopa.
Skriv svar