K5: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 18/3 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Inlägg av Rix »

Tack för denna säsong DIF. Helt okej av ett lag tippade att komma utanför slutspelet iallfall!

Tack så mycket DIF hockey vi ses nästa säsong.
Sebastian
Inlägg: 25
Blev medlem: 2007-09-29

Inlägg av Sebastian »

Tack för denna säsongen.
Bobson
Inlägg: 79
Blev medlem: 2006-12-07
Ort: Stockholm

Inlägg av Bobson »

Seriespelet = Väl godkänt
Slutspelet = Inte många som spelade för klubbmärket på tröjan!

Kul ändå att vi fick uppleva lite slutspel, men väldigt få spelare får godkänt av mig:

Larsson
Bremberg (stundtals godkänd)
Ottosson
Ölvestad
och.....
ja det var väl det.

Verkar nästan som flera har bokat in sig på solsemestrar och planet lyfter väl säkert imorgon! 8)

Nästa säsong måste backsidan stärkas!
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Behövs spelande backar till nästa säsong
pinga19
Inlägg: 50
Blev medlem: 2008-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av pinga19 »

Tack för den här säsongen!
Jag är stolt över att vara Djurgårdare.
Ser redan fram emot nästa säsong.
VI ÄLSKAR ER ÄNDÅ!
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Inlägg av jensa85 »

"Säcken" kände som han uttryckte det "lite besviken" efter detta. Hävdar att den stora skillnaden är spelet i PP.
Visst, det är stor skillnad på lagens powerplay. Men det har ju varit klasskillnad i stort sett rakt igenom. Det kan ju även den mest enögda personen se,

Dock kommer man ju när man sansat sig om några dagar känna sig relativt nöjd ändå med säsongen som helhet, som till slut ledde till en sjundeplats i grundserien.

Det känns ändå som att Djurgården är på väg uppåt igen efter ett par riktigt mörka år. Ekonomin verkar bli bättre och förhoppningsvis kan vi spetsa kommande säsongs trupp med ett par tre toppspelare.

Har goda förhoppningar på framförallt Tjärnqvist men även Nisse Ekman och Marcus Nilson. Får man den trion plus ytterligare en riktigt spelskicklig back kan nästa säsong bli ytterligare ett stort steg framåt.

Tack för den här säsongen iaf.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Suck...

Frylén och Printz borde skickas iväg så långt bort det bara går. Hur många misstag gjorde de idag?!
i
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Inlägg av melker »

Therocket1 skrev:Jösses, för en gångs skull så spelar DIF bra i anfallszon, men man gör det när man redan är ute. Typiskt. Bra coachat.
Helt rätt, det är ju liksom försent att börja ta i när det är en halvperiod kvar. Om vi spelar som vi gjorde i slutet av matchen hade vi iaf haft goda möjligheter till en till kvartsfinal match i Globen, men ICKE - tycker de flesta visar en dålig glöd fast det ändå är vinna eller försvinna läge, mycket tråkigt..
Nåja om man tittar på vår trupp så tycker jag vi ändå har gjort en bra säsong förhoppningsvis så kan vi "uppgradera" laget inför nästa säsong, vi ses i höst!
KRNI
Inlägg: 290
Blev medlem: 2007-02-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av KRNI »

Tycker vi kämpar på bra i tredje, men det är dock mycket slarv och LHC har en jävla tur med puckstudsar osv och inte tala om Fernholms skitmål, hade inte den trillat in så vete fan om vi inte fixat en kvittering på slutet. Såg blicken på Danielsson i båset när Fernholms skitpuck gick in, den sa "Go natt"! Nej det va en väldigt tråkig kvartsfinalserie att se på. Har känts som att Djurgårn inte börjat kämpa förrens det vart försent.

Hur som helst, tack för i år allesamman, klacken och alla andra hängivna supportrar. Ser redan fram emot nästa säsong! :wink:
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Dif_in_my_heart
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-11-22

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Tack för en fin säsong synd att vi inte räckte hela vägen... tror att vi är på bäg upp mot toppen nu iaf... tippar hos bland topp 5 nästa säsong
fd skuggan
Inlägg: 158
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av fd skuggan »

warrant skrev:Bye Bye säcken :twisted:
Fy fan vilka risiga jävla losers ni är som sågar Säcken nu!
(Ursäkta språket, men jag kan inte låta bli)

Han har gjort en fruktansvärd massa för föreningen och han kan ju för fan inte själv göra mål i PP själv?

Det var det vi förlorade på i denna serie + att jag tyvärr har en känsla av att Printz utvisning i förra matchen (som ledde till 1-0) var vändningen för LHC. Innan dess var dom så otroligt nervösa, och LHC är ofta riktigt dåliga i motgång. Hade vi gjort första målet i den matchen tror jag vi hade tagit hem detta.

(Enda matchen vi vann var då vi gjort första målet. Det säger en del...)

Tack Säcken för ett gott jobb med den det spelartrupp och ruttna ekonomi du fick att jobba med!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Den bästa bortamatchen, ändå inte ens nära.

Ferholm önskar jag alla olycka.
Håkansson & J.Eriksson ligger också dom överst på "listan" på dom som förtjänar ett öde värre än döden
(KENT-text)

Tack för en fin säsong Djurgården!
(men slutspelet hade jag lika gärna varit utan)

Känns som allt är sagt redan, dags att skaffa ett liv


Adjöss&Tack för fisken
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Den bästa bortamatchen, ändå inte ens nära.

Ferholm önskar jag alla olycka.
Håkansson & J.Eriksson ligger också dom överst på "listan" på dom som förtjänar ett öde värre än döden
(KENT-text)

Tack för en fin säsong Djurgården!
(men slutspelet hade jag lika gärna varit utan)

Känns som allt är sagt redan, dags att skaffa ett liv


Adjöss&Tack för fisken
Ja, säger det samma.

Tack för visat engagemang på isen, dock räckte det inte ända fram den här gången. Hoppas på bättre lycka nästa säsong.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av -daniel- »

warrant skrev:Behövs spelande backar till nästa säsong
Ja, absolut. Det är vi i störst behov av. Frylén & Tjommen ser jag helst försvinner till nästa...
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av -daniel- »

Vill också passa på att säga grattis till LHC, ni var definitivt värda att gå vidare från den här matchserien (trots att jag hatar er, jävla bönder).
Skriv svar