K4: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 17/3 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag tycker iallafall att hur det än slutar så har säsongen varit grymt kul, och vad Jojje än säger så är DIF på väg upp.

Det som gör mig så otroligt glad i detta läget är att jag VET att Djurgården Hockey lirar Elithockey nästa säsong, och jag VET att vi har världens bästa (just det, världens) klack och supportrar som inte behöver 2-0 i ryggen för att skapa hälften så lite tryck som alla andra mäktar med. Kom ihåg - utan pengar är LHC INGENTING!

Djurgården lever, och det kan inga jävla bönder ta ifrån oss. Nånsin!!
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2008-03-17 21:55:38, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Orko
Inlägg: 72
Blev medlem: 2007-11-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Orko »

Tror Wikegård är helgalen framför tv´n...
De här med att trampa hela vägen alltså.
När backarna(läs frylén) ska hämta puck, glider han halva zon och väntar in LHC-forwards så de 9 av 10 ggr får fast pucken med ett långt anfall..

Själva är vi inte nära att få fast pucken. Och sen blir man så ledsen när de som får ta smällar är vi när de var vi som skulle spela fysiskt och köra över "finlirarna" i LHC.
Hoppas Dick var skadad annars tror jag han är klar för en annan klubb redan på Onsdag....
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
lilleman skrev: Hur i helvete kan du säga något sånt? Vad fan är det med hjärtat? Viljan? Kämpaglöden? Vad hände med, vi ger aldrig upp? Vi är Djurgårdens IF och vi ger ALDRIG upp! En seger imorgon och sedan är det ett fullsatt Globen, Skärpning!
Trött på dit pubertetspladder.
VI ÄR DIF, VI GER ALDRIG UPP, VI ÄGER, VI KROSSAR...bla bla bla...

Man är väl inte blind bara för att man håller på DIF?

Fråga spelarna i DIF vart hjärtat är, ser ut som att dom gav upp efter match 1.
Dom tror inte ens själva på vinst, då är det svårt att smitta av sig positivt på fansen.

Helt övertygad om att SSK hade gjort detta bra mycket bättre...
Lika trött som jag är på folks pubertetspladder, är jag på ditt domedagsprofeteri. Visst, LÄGET ÄR INTE LJUST, men din inställning verkar alltid vara att vi kommer förlora, vi är så värdelösa, vi har ingen chans, inge hjärta etcetc.
Du kanske tror att jag mailbombat spelarna med dessa negativa budskap?
Neej du, detta fixar dom alldeles själv.
Spelar ju för faan ingen roll vad jag eller nån annan skriver på detta forum, DIF vinner/DIF torskar oavsett.

Detta är bara ett sätt att avreagera sig på, stället för att spöa på grannen, frun eller SL:s-spärrvakter....
Jag förstår det, men ingen blir upplyft av det.

Såga laget när de har gjort skäl för att bli sågade, den här kvällen var inte en sådan i mitt tycka. Vissa spelare ska ha kritik (Printz utvisning i första är SÅ JÄVLA DUM, Thomas Johansson kan byta klubban mot rullatorn NU, Marusaks sikte är fan sämre än en blind hönas) men som helhet gör de helt klart en acceptabel insats.
Såååååhh, nu har jag tagit 20 djupa andetag & åkt lite hiss, känns bättre redan

Jag menar inte bara denna match, tycker att DIF underpresterat i 3 av 4 matcher.
Det känns så himla bortkastat, LHC är bra men inte omännskligt på nåt sätt.
DIF BORDE varit med i matchen.


med det är klart... 3 raka nu så är det klart.......eller hur var det man skulle säga härinne?
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2008-03-17 21:59:59, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Ja, någonting är det med Ossi, han missade ju också några matcher i slutet av grundserien. Kan mycket väl vara så att han spelar med en skada som hålls hemlig, samtidigt vet han att det är lättare för honom att dra på sig en utvisning, det såg man idag då Ossi åkte ut för en liten knuff i ryggen på en Lhc-spelare.

I morgon är det den berömda kniven mot strupen.....
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Inlägg av nutarvidom »

DIF_Soldier skrev:Jag tycker iallafall att hur det än slutar så har säsongen varit grymt kul, och vad Jojje än säger så är DIF på väg upp.

Det som gör mig så otroligt glad i detta läget är att jag VET att Djurgården Hockey lirar Elithockey nästa säsong, och jag VET att vi har världens bästa (just det, världens) klack och supportrar som inte behöver 2-0 i ryggen för att skapa hälften så lite tryck som alla andra mäktar med. Kom ihåg - utan pengar är LHC INGENTING!

Djurgården lever, och det kan inga jävla bönder ta ifrån oss. Nånsin!!
Jag är inne på samma linje. Vi måste komma ihåg i besvikelsens stund att DIF varit långt ner men har lyckats vända skutan. Jag förstår att man vill gnälla på vissa spelare men det måste ha rimliga proportioner.

Edvin å Tjomme har tjänat DIF väl under tidigare år, men allt har sin tid. Dom är nog jävligt besvikna själva också.

Nästa år kanske vi kan ta ytterliggare ett steg, tillbaka mot toppen.

Men då är det faktiskt dags att tacka Thomas J för trogen tjänst. Hit men inte längre. Bäcker räcker helt enkelt inte till heller. Bremberg måste få en riktigt bra center vid sin sida. Men nyförvärvssnacket tar vi när serien är klar...
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Inlägg av *Knirre »

Nu måste jag summera säsongen, trots att det inte är slut än, men om vi förlorar imorgon kommer jag att ta sommarlov från allt det här när i samma sekund som slutsignalen går, så jag vill ha detta gjort.

Måste ge lite beröm först, egentligen till hela laget för hela säsongens fantastiska kämpainsatser. Man är så sjukt stolt när man jämför vår trupp med andra lag, och ser att vi har det i särklass största blocket av spelare med "äkta" klubbhjärta. Och att vi sedan endast har 2 inköpta utländska spelare, varav en förhoppningsvis är ett minne blott inom kort, är också ett fett plus. Men att vi sedan inte kan hota ett ihopköpt lag som inte ens brinner för att vinna (LHC) visar ju tyvärr på hur dåligt ställt det är, framförallt med backarna. Frylén och Marusak är enooooooormt dåliga, fruktansvärt pinsamma.

Sedan känns det, även om jag såklart inte vill förlora redan imorgon, som en oerhörd lättnad att vi snart är av med "Säcken", så att vi kanske kan lägga ner taktiken "Låt motståndarna anfalla dominera så mycket i våran zon så att dom till slut tycker att det är tråkigt." Har aldrig sett ett lag spela så defensivt som årets DIF, och även om vi inte har materialet för att spela någon gladhockey så tycker jag att vi skall kunna hota mer än såhär. Vi är ständigt beroende av att motståndarna skall ha en dålig dag och vi kan inget göra själva.

Årets största + går till Ottosson. Han har aldrig varit bättre tror jag. Dessutom har han höjt sig ytterligare i slutspelet, vilket få i vårt lag gjort. Anger har också visat lite extra vilja. Danielsson och Hörnqvist ska ha beröm. Hörnqvist borde egentligen ha kunnat få någon utmärkelse för att han kämpat som ett monster i varje byte i alla matcher. Och när det gick som tyngst för honom så kämpade han bara ännu hårdare.

Bremberg, Ossi och Daniel Larsson ska naturligtvis ha cred för att dessa burit laget på sina axlar under grundserien. Ossi har däremot varit dålig under slutspelet, vilket är trist. Timmy P är solklart näst bästa back, vilket inte säger så mycket egentligen, men han gör sällan katastrofala insatser. Printz blev jag positivt överraskad av också, då jag hade lite "Ribben"-vibbar i början, men han har varit förhållandevis stabil.

Axelsson har, som ju alla vet, blivit hänsynslöst r*vknullad av "Säcken", vilket antagligen gjort honom så bitter på föreningen att han kommer att skriva på för något annat lag, där han gör stor succé och sänker Djurgården vid ett antal tillfällen, där Aftonbladet sedan skriver "Släkten är värst, DIF!" Otroligt onödigt att kasta bort en sådan här spelare, om det nu inte är så att han skallat ner "Ölven" i duschen, alternativt festat brutalt innan matcher vid mer än ett tillfälle. Engqvist hade jag nästan hoppats skulle vara ännu bättre, men han får fortfarande godkänt. Ryno plockar också upp ett godkänt betyg.

På minussidan finns Marusak längst överst. Att det finns folk på det här forumet som anser att han bör få förlängt kontrakt är så fruktansvärt skrämmande att jag blir mållös. Frylén, "Säckens" favoritspelare, är inte mycket bättre, men det är det iaf ingen som påstår heller. Tomas Johansson måste lägga av nu. För vad vi betalar honom skulle vi kunna få så sjukt mycket bättre spelare. Pär Bäcker är också en riktig sopa, och dessutom långt ifrån Djurgårdare, han skulle passa riktigt bra i Linköping, sett till karaktär.

Övriga spelare får varken plus eller minus. Jo, kanske "Fimpen" för sitt slit. "Ölven" har ju varit enorm i slutspelet, men fram till detta ytterst medioker.

Förhoppningsvis var inte detta mitt sista inlägg på ett tag, men blir det förlust imorgon, så ses vi när det börjar bli dags att såga nyförvärven till nästa säsong. 8)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:[

Såååååhh, nu har jag tagit 20 djupa andetag & åkt lite hiss, känns bättre redan

Jag menar inte bara denna match, tycker att DIF underpresterat i 3 av 4 matcher.
Det känns så himla bortkastat, LHC är bra men inte omännskligt på nåt sätt.
DIF BORDE varit med i matchen.


med det är klart... 3 raka nu så är det klart.......eller hur var det man skulle säga härinne?
Jag förstår din frustration fullständigt, men samtidigt har jag i bakhuvudet att LHC har ett bättre spelarmaterial än vad vi har. Skitsnack att de enbart har en bra första kedja, visst den är LJUSÅR framför resten men personligen tycker jag LHC's storhet legat i jämnheten över hela banan den här matchserien. Plus att de faktiskt höjde sig 2 snäpp i slutspelet jämfört med grundserien.

Går allt vår väg kan vi absolut störa även de bästa, men det är JÄVLIGT svårt att på allvar störa bättre lag i en serie i bäst av 7...

Men jag har inte helt kastat bort chansen att vi kan få en till hemmamatch. Tror inte det är totalt kört, även om det såklart ser blytungt ut just nu.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av -daniel- »

Nån som förresten vet hur det är med Jimmie efter smällen han åkte på?
Användarvisningsbild
PNY
Inlägg: 612
Blev medlem: 2008-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Inlägg av PNY »

Axelsson - var har med idag???
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev: Går allt vår väg kan vi absolut störa även de bästa, men det är JÄVLIGT svårt att på allvar störa bättre lag i en serie i bäst av 7...
Framför allt när man ger bort match 1 hemma genom att bara våga spela i 3:e perioden.
Match 2 är vi inte med i överhuvutaget.
Match 3 krigar DIF till sig en vinst med publikens hjälp
(annars hade vi förmodligen torskat där med)
Match 4 avslutas på ett värdigt vis, men i period 1&2 är DIF så fega så jag blir illamående & vill göra illa någon


Har berömt DIF i andra trådar för deras Grundserie.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

*Knirre skrev:Nu måste jag summera säsongen, trots att det inte är slut än, men om vi förlorar imorgon kommer jag att ta sommarlov från allt det här när i samma sekund som slutsignalen går, så jag vill ha detta gjort.

Måste ge lite beröm först, egentligen till hela laget för hela säsongens fantastiska kämpainsatser. Man är så sjukt stolt när man jämför vår trupp med andra lag, och ser att vi har det i särklass största blocket av spelare med "äkta" klubbhjärta. Och att vi sedan endast har 2 inköpta utländska spelare, varav en förhoppningsvis är ett minne blott inom kort, är också ett fett plus. Men att vi sedan inte kan hota ett ihopköpt lag som inte ens brinner för att vinna (LHC) visar ju tyvärr på hur dåligt ställt det är, framförallt med backarna. Frylén och Marusak är enooooooormt dåliga, fruktansvärt pinsamma.

Sedan känns det, även om jag såklart inte vill förlora redan imorgon, som en oerhörd lättnad att vi snart är av med "Säcken", så att vi kanske kan lägga ner taktiken "Låt motståndarna anfalla dominera så mycket i våran zon så att dom till slut tycker att det är tråkigt." Har aldrig sett ett lag spela så defensivt som årets DIF, och även om vi inte har materialet för att spela någon gladhockey så tycker jag att vi skall kunna hota mer än såhär. Vi är ständigt beroende av att motståndarna skall ha en dålig dag och vi kan inget göra själva.

Årets största + går till Ottosson. Han har aldrig varit bättre tror jag. Dessutom har han höjt sig ytterligare i slutspelet, vilket få i vårt lag gjort. Anger har också visat lite extra vilja. Danielsson och Hörnqvist ska ha beröm. Hörnqvist borde egentligen ha kunnat få någon utmärkelse för att han kämpat som ett monster i varje byte i alla matcher. Och när det gick som tyngst för honom så kämpade han bara ännu hårdare.

Bremberg, Ossi och Daniel Larsson ska naturligtvis ha cred för att dessa burit laget på sina axlar under grundserien. Ossi har däremot varit dålig under slutspelet, vilket är trist. Timmy P är solklart näst bästa back, vilket inte säger så mycket egentligen, men han gör sällan katastrofala insatser. Printz blev jag positivt överraskad av också, då jag hade lite "Ribben"-vibbar i början, men han har varit förhållandevis stabil.

Axelsson har, som ju alla vet, blivit hänsynslöst r*vknullad av "Säcken", vilket antagligen gjort honom så bitter på föreningen att han kommer att skriva på för något annat lag, där han gör stor succé och sänker Djurgården vid ett antal tillfällen, där Aftonbladet sedan skriver "Släkten är värst, DIF!" Otroligt onödigt att kasta bort en sådan här spelare, om det nu inte är så att han skallat ner "Ölven" i duschen, alternativt festat brutalt innan matcher vid mer än ett tillfälle. Engqvist hade jag nästan hoppats skulle vara ännu bättre, men han får fortfarande godkänt. Ryno plockar också upp ett godkänt betyg.

På minussidan finns Marusak längst överst. Att det finns folk på det här forumet som anser att han bör få förlängt kontrakt är så fruktansvärt skrämmande att jag blir mållös. Frylén, "Säckens" favoritspelare, är inte mycket bättre, men det är det iaf ingen som påstår heller. Tomas Johansson måste lägga av nu. För vad vi betalar honom skulle vi kunna få så sjukt mycket bättre spelare. Pär Bäcker är också en riktig sopa, och dessutom långt ifrån Djurgårdare, han skulle passa riktigt bra i Linköping, sett till karaktär.

Övriga spelare får varken plus eller minus. Jo, kanske "Fimpen" för sitt slit. "Ölven" har ju varit enorm i slutspelet, men fram till detta ytterst medioker.

Förhoppningsvis var inte detta mitt sista inlägg på ett tag, men blir det förlust imorgon, så ses vi när det börjar bli dags att såga nyförvärven till nästa säsong. 8)
Håller faktiskt med dig på nästan allting.
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Inlägg av nutarvidom »

PNY skrev:Axelsson - var har med idag???
Shit alltså, fick Axelsson ens ett byte? Han måste ju vara sjuk eller nåt, det verkar ju helt absurt. En sån kille måste ju användas iaf i vårt havererade PP!

JAg blir mer och mer orolig att vi tappar Dick till nästa säsong, men kanske kan räddningen här bli att Säcken slutar, för dom två har ju uppenbarligen nåt otalt med varandra.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev: Går allt vår väg kan vi absolut störa även de bästa, men det är JÄVLIGT svårt att på allvar störa bättre lag i en serie i bäst av 7...
Framför allt när man ger bort match 1 hemma genom att bara våga spela i 3:e perioden.
Match 2 är vi inte med i överhuvutaget.
Match 3 krigar DIF till sig en vinst med publikens hjälp
(annars hade vi förmodligen torskat där med)
Match 4 avslutas på ett värdigt vis, men i period 1&2 är DIF så fega så jag blir illamående & vill göra illa någon


Har berömt DIF i andra trådar för deras Grundserie.
Här håller jag med dig till stor del. Finns absolut mycket att klaga på men tyckte bara att den här matchen gör grabbarna totalt sett en bra bortamatch. Det som kanske känns extra frustrerande idag är att det ett tag kändes så jävla nära... men, man får inte glömma LHC's ultra-press där stundtals under 2:a perioden.

Aja, vill se ett vilt kämpande DIF imorrn. Skall vara blodsmak i munnen på samtliga.
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Inlägg av Highwind »

Axelsson verkar vara lite divig och arrogant av sig i sin stil... Ett sätt som inte funkar med Säcken.
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

*Knirre skrev:Övriga spelare får varken plus eller minus. Jo, kanske "Fimpen" för sitt slit. "Ölven" har ju varit enorm i slutspelet, men fram till detta ytterst medioker.
Jag tycker du glömmer Falk, som varit skitbra tillsammans med Fimpen, speciellt i BP.

Fimpen och Falk ska ha mer cred än så! De är nog så viktiga.
Skriv svar