K4: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 17/3 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Bängan
Inlägg: 53
Blev medlem: 2007-03-20

Inlägg av Bängan »

Visst domaren gjorde ingen höjdarinsats heller, men det gör inte att grabbarna kan ta av sig dumstrutarna, det var i det egna leden det sket sig... Printz cross t ex - jubelidiotisk
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Fricke »

Lee Harvey Oswald skrev:
lilleman skrev: Hur i helvete kan du säga något sånt? Vad fan är det med hjärtat? Viljan? Kämpaglöden? Vad hände med, vi ger aldrig upp? Vi är Djurgårdens IF och vi ger ALDRIG upp! En seger imorgon och sedan är det ett fullsatt Globen, Skärpning!
Trött på dit pubertetspladder.
VI ÄR DIF, VI GER ALDRIG UPP, VI ÄGER, VI KROSSAR...bla bla bla...

Man är väl inte blind bara för att man håller på DIF?

Fråga spelarna i DIF vart hjärtat är, ser ut som att dom gav upp efter match 1.
Dom tror inte ens själva på vinst, då är det svårt att smitta av sig positivt på fansen.

Helt övertygad om att SSK hade gjort detta bra mycket bättre...
Tänkte precis samma sak, SSK hade gjort det bättre. Helt sjukt att man inte sätter en hel femma på att jaga Weinhandl och Mårtensson. Det är slutspel för fan!

När till och med Linköpings fjärdefemma bidrar så kan man räkna våra anfall över 15 sekunder på ena handen. Hörnqvist, Bäcker, Danielsson, Johansson, Marusak, Ossi dyker inte upp...
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mans91 »

NU JÄÄVLAR VINNER VI IMORGON !!!!!!!!
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
lilleman skrev: Hur i helvete kan du säga något sånt? Vad fan är det med hjärtat? Viljan? Kämpaglöden? Vad hände med, vi ger aldrig upp? Vi är Djurgårdens IF och vi ger ALDRIG upp! En seger imorgon och sedan är det ett fullsatt Globen, Skärpning!
Trött på dit pubertetspladder.
VI ÄR DIF, VI GER ALDRIG UPP, VI ÄGER, VI KROSSAR...bla bla bla...

Man är väl inte blind bara för att man håller på DIF?

Fråga spelarna i DIF vart hjärtat är, ser ut som att dom gav upp efter match 1.
Dom tror inte ens själva på vinst, då är det svårt att smitta av sig positivt på fansen.

Helt övertygad om att SSK hade gjort detta bra mycket bättre...
Lika trött som jag är på folks pubertetspladder, är jag på ditt domedagsprofeteri. Visst, LÄGET ÄR INTE LJUST, men din inställning verkar alltid vara att vi kommer förlora, vi är så värdelösa, vi har ingen chans, inge hjärta etcetc.
Du kanske tror att jag mailbombat spelarna med dessa negativa budskap?
Neej du, detta fixar dom alldeles själv.
Spelar ju för faan ingen roll vad jag eller nån annan skriver på detta forum, DIF vinner/DIF torskar oavsett.

Detta är bara ett sätt att avreagera sig på, stället för att spöa på grannen, frun eller SL:s-spärrvakter....
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Domarjävel!

Inlägg av Fricke »

Ferna skrev:Är det bara jag som tycker domarn förstör hela jävla matchen?
Till att börja med tar han ut #44 Niklas Danielsson, för hakning. När LHC spelaren gör en EXAKT likadan hakning i samma situation före, antingen ska domaren släppa hela situationen eller bara ta ut LHC spelaren. Sedan blir det 5 mot 3 spel och PANG 1-0 till LHC.

Sedan tkr jag även han släpper ca 50% av utvisningar som LHC spelare borde få sitta av!

Jag säger bara SÖREN PERSSON FÖRSTÖR MATCHEN!

:evil:
Sören Persson borde inte dömma slutspelet och du borde ändra nick...
Erik af Sibirien
Inlägg: 280
Blev medlem: 2007-08-21

Inlägg av Erik af Sibirien »

Sidney Crosby skrev:.........Vafan har hänt med Ossi?
Han försöker undvika att bli utvisad, vilket är förståligt eftersom det inte längre är tillåtet att tacklas i ES.

Jag tror dock Säcken ger honom order att återgå till sin gamla rejäla spelstil i morgon då man ju inte har så mycket att förlora.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Sänds på canal plus i morgon
Användarvisningsbild
Killer Kennholt
Inlägg: 121
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Rotebro, Bor i Värmland

Inlägg av Killer Kennholt »

Det är så tråkigt att läsa på det här forumet numer! Efter matchen i lördags var det sm-guld på gång och nu är det kört å bla bla bla! Skulle va kul å veta vad som sägs om DIF vinner i morrn?! SM- Guld igen kanske? Det finns möjligheter för DIF i morrn, alltid svårt att vinna match 4 och sen har vi ingenting att förlora, en vinst i morrn och match hemma där vi har stor chans att vinna. Sen är det en avgörande match där vad som helst kan hända. Men då måste vi ju vinna i morrn. Tror på det här laget, de finns spelare som kan lyfta sig när det verkligen gäller!
Killer Kennholt Skjuter För Döda
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Inlägg av lilleman »

Fricke skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
lilleman skrev: Hur i helvete kan du säga något sånt? Vad fan är det med hjärtat? Viljan? Kämpaglöden? Vad hände med, vi ger aldrig upp? Vi är Djurgårdens IF och vi ger ALDRIG upp! En seger imorgon och sedan är det ett fullsatt Globen, Skärpning!
Trött på dit pubertetspladder.
VI ÄR DIF, VI GER ALDRIG UPP, VI ÄGER, VI KROSSAR...bla bla bla...

Man är väl inte blind bara för att man håller på DIF?

Fråga spelarna i DIF vart hjärtat är, ser ut som att dom gav upp efter match 1.
Dom tror inte ens själva på vinst, då är det svårt att smitta av sig positivt på fansen.

Helt övertygad om att SSK hade gjort detta bra mycket bättre...


Lee Harwey Oswald: Nu var det ju så att han sa att det var över, vilket inte riktigt stämmer, det är inte över eller hur? Jag visste inte att man körde bäst av fem nu för tiden?

Hur jag uttrycker mig i det jag skriver, det har inte med saken att göra! Jag kan däremot säga att, Vi ger väl aldrig upp?
Senast redigerad av lilleman den 2008-03-17 21:48:37, redigerad totalt 1 gånger.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Ferna
Inlägg: 6
Blev medlem: 2007-09-30

Re: Domarjävel!

Inlägg av Ferna »

Fricke skrev:
Ferna skrev:Är det bara jag som tycker domarn förstör hela jävla matchen?
Till att börja med tar han ut #44 Niklas Danielsson, för hakning. När LHC spelaren gör en EXAKT likadan hakning i samma situation före, antingen ska domaren släppa hela situationen eller bara ta ut LHC spelaren. Sedan blir det 5 mot 3 spel och PANG 1-0 till LHC.

Sedan tkr jag även han släpper ca 50% av utvisningar som LHC spelare borde få sitta av!

Jag säger bara SÖREN PERSSON FÖRSTÖR MATCHEN!

:evil:
Sören Persson borde inte dömma slutspelet och du borde ändra nick...
Jo visst borde jag ändra nick, men det är på MIG själv jag syftar :P
Djurgårdens IF kommer alltid finnas i mitt hjärta!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Erik af Sibirien skrev:
Sidney Crosby skrev:.........Vafan har hänt med Ossi?
Han försöker undvika att bli utvisad, vilket är förståligt eftersom det inte längre är tillåtet att tacklas i ES.

Jag tror dock Säcken ger honom order att återgå till sin gamla rejäla spelstil i morgon då man ju inte har så mycket att förlora.
Har hört att han ligger i kotraktsförhandlingar med LHC (vill ju inte sabba det upplagda läget för sin blivande arbetsgivare)
Användarvisningsbild
Pilate
Inlägg: 16
Blev medlem: 2007-05-15

Inlägg av Pilate »

-daniel- skrev:Tycker vi gör en helt OK bortamatch idag, enorm skillnad mot matchen i Torsdags på bortais.

Också stor eloge till grabbarna i sista perioden. Men, FAN va det kändes klumpigt på slutet att plocka Larsson direkt vid tekningen när vi hade 5-4... kunde inte Säcken dragit Larsson när vi hade pucken under kontroll istället?! Visst, gillar absolut att man vågar men SNÄLLA VÄNTA 10 JÄVLA SEKUNDER. Vi var ju grymt på gång där, kändes som STOR chans att vi hade kunnat göra mål i 5-4... suck.

Aja, 3:e perioden visar iaf att vi aldrig ger upp. Hoppas grabbarna gör en liknande bra kämpainsats som i slutet av den här imorgon. Vi vet att de kan spela match 2 dar irad (Brynäs och sen Luleå, någon?), visserligen "lite" svårare motstånd.
Jag håller med. Vi gjorde en klart bättre match ikväll på bortais än senaste även om siffrorna blev densamma.

Trots att man inte räcker till, jobbigt att skriva så o jag hade nog alldeles för stora förhoppningar på mitt kära Djurgården, så visade man lite vilja i denna match att man ville åstadkomma nått framåt.

Fast borde det inte vara fördel Djurgården inför morgondagens match. Djurgården är ju vana att ha två matcher på två dagar, iof var det mot Luleå men ändå.

Hoppas Djurgården gör lika bra match imorrn som idag, men att dem får in puck uslingen i mål och får lite tur för en gångs skull. Det är Djurgården värda tycker jag efter allt slit och möda.

Kämpa på och ge aldrig upp, bara förlorare ger upp...
"We knew that you don't get to be world champions without a struggle."

"I prefer to play and lose rather than win, because I know in advance I'm going to win. "
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
lilleman skrev: Hur i helvete kan du säga något sånt? Vad fan är det med hjärtat? Viljan? Kämpaglöden? Vad hände med, vi ger aldrig upp? Vi är Djurgårdens IF och vi ger ALDRIG upp! En seger imorgon och sedan är det ett fullsatt Globen, Skärpning!
Trött på dit pubertetspladder.
VI ÄR DIF, VI GER ALDRIG UPP, VI ÄGER, VI KROSSAR...bla bla bla...

Man är väl inte blind bara för att man håller på DIF?

Fråga spelarna i DIF vart hjärtat är, ser ut som att dom gav upp efter match 1.
Dom tror inte ens själva på vinst, då är det svårt att smitta av sig positivt på fansen.

Helt övertygad om att SSK hade gjort detta bra mycket bättre...
Lika trött som jag är på folks pubertetspladder, är jag på ditt domedagsprofeteri. Visst, LÄGET ÄR INTE LJUST, men din inställning verkar alltid vara att vi kommer förlora, vi är så värdelösa, vi har ingen chans, inge hjärta etcetc.
Du kanske tror att jag mailbombat spelarna med dessa negativa budskap?
Neej du, detta fixar dom alldeles själv.
Spelar ju för faan ingen roll vad jag eller nån annan skriver på detta forum, DIF vinner/DIF torskar oavsett.

Detta är bara ett sätt att avreagera sig på, stället för att spöa på grannen, frun eller SL:s-spärrvakter....
Jag förstår det, men ingen blir upplyft av det.

Såga laget när de har gjort skäl för att bli sågade, den här kvällen var inte en sådan i mitt tycke. Vissa spelare ska ha kritik (Printz utvisning i första är SÅ JÄVLA DUM, Thomas Johansson kan byta klubban mot rullatorn NU, Marusaks sikte är fan sämre än en blind hönas) men som helhet gör de helt klart en acceptabel insats.
Senast redigerad av -daniel- den 2008-03-17 21:52:40, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Jiri Marusak. Killen som skulle rädda DIF från kvalserien förtjänar 10 piskrapp efter den här huvudlösa insatsen med 6-4-spel.

Jag vet att ni alla kommer att protestera, men jag tycker att DIF ska mata framåt för ett ledningsmål i början imorgon. Vi har inget att förlora nu, det är bara att kötta.
Danielsson-Bengan-Linkan
Anger-Otto-Axelsson

Marusak, TJ och Edvin ska UT ur truppen det första som sker efter säsongen.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Tengil
Inlägg: 169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tengil »

Nåt är jävligt skumt med hela Ossi-affären! Antingen spelar han skadad eller så är han en grundserielirare utan dess like.

Håller absolut med om att vi har en del spelare med utgånget bäst före datum, MEN!

Det vore dock väldigt intressant vad alla Råsunda-fetton härinne har tänkt sig att DIF ska ersätta alla sparkade spelare med? Med tanke på DIF's skrala ekonomi och usla förutsättningar att bedriva elitverksamhet dvs.

Ett halvt juniorlag? Inte ens i denna gästbok kan väl naiviteten vara så utbredd?
Skriv svar