K4: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 17/3 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Rent ekonomiskt kanske slutspelet var bra, Sportsligt så hade jag klarat mig utan DIF:s pinsamma till slutspelshockey

Nu får säcken snacka med killarna & höra om dom ska göra ett sista försök imorgon & tror på att det går att vinna på bortais i sluspelet.
DIF börjar anfalla först efter några mål i arslet, då det inte kan gå så myckey sämre
VÅGA eller lämna W.O

Hade inga som helst förhoppningar om avancemang efter den 1:a matchen.
Men man måste visa lite mer stake på bortais.
Det är OK att inte räcka till (LHC är klart bättre), men 75% av DIF:s spelare ser som om dom åker & är glada att få vara med i TV.
TANDLÖSA & FEGA DIF
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mans91 »

stolpskott skrev:
lilleman skrev:
Hawk skrev:så där var det färdigt för denna säsongen :evil:
Hur i helvete kan du säga något sånt? Vad fan är det med hjärtat? Viljan? Kämpaglöden? Vad hände med, vi ger aldrig upp? Vi är Djurgårdens IF och vi ger ALDRIG upp! En seger imorgon och sedan är det ett fullsatt Globen, Skärpning!
Skärpning själv där lilleman... Han har väl inte mindre hjärta för att han tycker det är färdig spelat för säsongen, vad ska man annars tycka när vi bränner målchanser x4 från ca 2 meters avstånd...?

Men snälla Djurgårdare, Ge inte upp!


tycker det var helt rätt sagt av lilleman, ingen är över än, vårt mål var att vinna en av de här matcherna i CC och vi vinner imorgon. sen kommer vi spela inför ett fullsatt globen på torsdag och där vinner vi.. sen kan allt hända i en avgörnade match.
Djuuuuuuuuuuuuu
Bängan
Inlägg: 53
Blev medlem: 2007-03-20

Inlägg av Bängan »

melker skrev:
Bängan skrev:FAN VA DÅLIGT! Få spelare som får godkänt idag. Ska bli spännande att se om de ger upp i morgon med ett mål i arslet eller om de har en extra motor till att gå på. Det SKA de fan ha, men efter idag börjar man undra... Frylén, att han överhuvudtaget är på isen är ett skämt!
Håller med, Frylen var helt värdelös idag. Tycker dock Otto och Jimmie var klart godkända i alla fall, nya tag imorrn hoppas vi kan knipa en seger!
Larsson var bra tycker jag också. Otto är klart den bästa spelaren.
Printz retade gallfeber på mig med den crosschecken i slutet på första som renderade i 1-0. Det är klart att spelarna är tända och så vidare, men i det läget?! Dumstrut och skamvrån efter det (om han nu får plats där tillsammans med Frylén, TJ och co)

Vi ska fan inte ge upp på något sätt, men jag undrar om spelarna känner detsamma... Vi skapar precis som i första matchen tryck i slutet, vart fan var den känslan och det goet tidigare i matchen.

Bakläxa till coacherna också tycker jag, de kan fan göra ett bättre jobb på att förbereda spelarna på vad som behövs. Jag tycker att det är lite väl drastiskt att lufta fjärdelinan i sista perioden, den hade kunnat få in en frisk fläkt tidigare i matchen.
Dif_in_my_heart
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-11-22

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Kristofer Ottosson kan jag berömma ordentligt! Linkan får godkänt och Larsson men resten måste samarbeta och spela mer som 4-2 segern på hovet... det är svårt att vända 1-3 men om säcken VERKLIGEN tar ett snack med grabbarna så kanske vi kan grejja detta
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Inlägg av Sidney Crosby »

Skandal. Piss. Värdelöst. Jordbävning. Undergång. Katastrof.


Stort tack till Otto som är den ENDA som visar nånting idag, riktigt kul att se han på isen. Resten borde hem och skämmas! Vafan har hänt med Ossi?
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Nu får det fan vara ett slut på detta. Detta är så jävla pinsamt att det finns fan inte ord. Spelare som Tj, Jiri och Printz är så förbannat dåliga att det finns fan inte ord för det. Jag undrar hur jävla många gånger Thomas bränt öppet mål den här säsongen. Jag vill se en omedelbar bänkning av både honom och Jiri. Fy fan säger jag bara!

Att sedan Särkijärvi skänker bort matrchen genom att ta ut målvakten, när VI har 5 mot 4 med TVÅ minuter kvar, är ju så ofattbart idiotiskt... usch.

Vi slarvar bort denna matchserie, på grund av att fel spelare får speltid. Jiri Marusak har ett bra skott sägs det, han har gjort 5 mål på hela säsongen. Varje gång han skjuter tar skottet på benskydd.

Uppryckning, annars blir det pinsamt imorgon.
Senast redigerad av Emil Svelander den 2008-03-17 21:40:44, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av -daniel- »

Tycker vi gör en helt OK bortamatch idag, enorm skillnad mot matchen i Torsdags på bortais.

Också stor eloge till grabbarna i sista perioden. Men, FAN va det kändes klumpigt på slutet att plocka Larsson direkt vid tekningen när vi hade 5-4... kunde inte Säcken dragit Larsson när vi hade pucken under kontroll istället?! Visst, gillar absolut att man vågar men SNÄLLA VÄNTA 10 JÄVLA SEKUNDER. Vi var ju grymt på gång där, kändes som STOR chans att vi hade kunnat göra mål i 5-4... suck.

Aja, 3:e perioden visar iaf att vi aldrig ger upp. Hoppas grabbarna gör en liknande bra kämpainsats som i slutet av den här imorgon. Vi vet att de kan spela match 2 dar irad (Brynäs och sen Luleå, någon?), visserligen "lite" svårare motstånd.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

lilleman skrev: Hur i helvete kan du säga något sånt? Vad fan är det med hjärtat? Viljan? Kämpaglöden? Vad hände med, vi ger aldrig upp? Vi är Djurgårdens IF och vi ger ALDRIG upp! En seger imorgon och sedan är det ett fullsatt Globen, Skärpning!
Trött på dit pubertetspladder.
VI ÄR DIF, VI GER ALDRIG UPP, VI ÄGER, VI KROSSAR...bla bla bla...

Man är väl inte blind bara för att man håller på DIF?

Fråga spelarna i DIF vart hjärtat är, ser ut som att dom gav upp efter match 1.
Dom tror inte ens själva på vinst, då är det svårt att smitta av sig positivt på fansen.

Helt övertygad om att SSK hade gjort detta bra mycket bättre...
Adam Blomster
Inlägg: 170
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Adam Blomster »

Emil svelander skrev:Nu får det fan vara ett slut på detta. Detta är så jävla pinsamt att det finns fan inte ord. Spelare som Tj, Jiri och Printz är så förbannat dåliga att det finns fan inte ord för det. Jag undrar hur jävla många gånger Thomas bränt öppet mål den här säsongen. Jag vill se en omedelbar bänkning av både honom och Jiri. Fy fan säger jag bara!

Att sedan Särkijärvi skänker bort matrchen genom att ta ut målvakten, när VI har 5 mot 4 med TVÅ minuter kvar, är ju så ofattbart idiotiskt så jag finner fan inte orden.

Vi slarvar bort denna matchserie, på grund av att fel spelare får speltid. Jiri Marusak har ett bra skott sägs det, han har gjort 5 mål på hela säsongen. Varje gång han skjuter tar skottet på benskydd.

Fy fan! Uppryckning!
Sant, kan inte förstå varför man tar ut målvakten i detta läge- Först skall det iallafall bli ett bra tryck mot motständarnas mål, sen kan man fundera på att ta ut målisen.
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
Bängan
Inlägg: 53
Blev medlem: 2007-03-20

Inlägg av Bängan »

Emil svelander skrev:Att sedan Särkijärvi skänker bort matrchen genom att ta ut målvakten, när VI har 5 mot 4 med TVÅ minuter kvar, är ju så ofattbart idiotiskt så jag finner fan inte orden.
Det är givetvis alltid lätt att vara efterklok, men jag måste hålla med dig. Kändes som med den viljan som faktiskt visades på slutet hade det kanske kunnat vänta till en 45sek kvar eller nåt!
Lädersliparen
Inlägg: 80
Blev medlem: 2005-06-09

Timmy

Inlägg av Lädersliparen »

T.P
Förstår inte hur ni lyfter fram honom idag.
Han som bjöd in på 2-0 målet. Tok markerings miss...

Hoppas vi ses på globen!
Ferna
Inlägg: 6
Blev medlem: 2007-09-30

Domarjävel!

Inlägg av Ferna »

Är det bara jag som tycker domarn förstör hela jävla matchen?
Till att börja med tar han ut #44 Niklas Danielsson, för hakning. När LHC spelaren gör en EXAKT likadan hakning i samma situation före, antingen ska domaren släppa hela situationen eller bara ta ut LHC spelaren. Sedan blir det 5 mot 3 spel och PANG 1-0 till LHC.

Sedan tkr jag även han släpper ca 50% av utvisningar som LHC spelare borde få sitta av!

Jag säger bara SÖREN PERSSON FÖRSTÖR MATCHEN!

:evil:
Djurgårdens IF kommer alltid finnas i mitt hjärta!
Lädersliparen
Inlägg: 80
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Lädersliparen »

Lee Harvey Oswald skrev:
lilleman skrev: Hur i helvete kan du säga något sånt? Vad fan är det med hjärtat? Viljan? Kämpaglöden? Vad hände med, vi ger aldrig upp? Vi är Djurgårdens IF och vi ger ALDRIG upp! En seger imorgon och sedan är det ett fullsatt Globen, Skärpning!
Trött på dit pubertetspladder.
VI ÄR DIF, VI GER ALDRIG UPP, VI ÄGER, VI KROSSAR...bla bla bla...

Man är väl inte blind bara för att man håller på DIF?

Fråga spelarna i DIF vart hjärtat är, ser ut som att dom gav upp efter match 1.
Dom tror inte ens själva på vinst, då är det svårt att smitta av sig positivt på fansen.

Helt övertygad om att SSK hade gjort detta bra mycket bättre...
Varför inte lira Calle Gustavsson istället för Anger eller Bäcker?
Är han skadad? Känns trist att läsa att Angers hjärta slår fortfaranmde för gnaget när han är i Djurgårds dress.
Orko
Inlägg: 72
Blev medlem: 2007-11-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Orko »

Ska vi vinna i Linköping så krävs det en jävla urladdning och lite tur. Vår chans låg ju i att ta hemmasegrarna och att sedan lyckas sno en bortamatch, vilket inte är omöjligt.

Södergren var ju inne på det i nån intervju innan slutspelet att med våra spelare ,som om de spelat slutspel tidigare gjorde det för många år sen, var tvungna att klara de 2 första matcherna för att komma in i det.
Det gjorde vi inte.
Första matchen stod vi o skaka av nervositet med bly i skriskorna.
Sedan dess har Linköping haft initiativet och de har varit bättre.

Men av princip så ger jag mig inte förrens vi definitivt är ute.
De vore som ett SM-guld bara att få uppleva en likadan kväll som i lördags på torsdag i ett fullsatt Globen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
lilleman skrev: Hur i helvete kan du säga något sånt? Vad fan är det med hjärtat? Viljan? Kämpaglöden? Vad hände med, vi ger aldrig upp? Vi är Djurgårdens IF och vi ger ALDRIG upp! En seger imorgon och sedan är det ett fullsatt Globen, Skärpning!
Trött på dit pubertetspladder.
VI ÄR DIF, VI GER ALDRIG UPP, VI ÄGER, VI KROSSAR...bla bla bla...

Man är väl inte blind bara för att man håller på DIF?

Fråga spelarna i DIF vart hjärtat är, ser ut som att dom gav upp efter match 1.
Dom tror inte ens själva på vinst, då är det svårt att smitta av sig positivt på fansen.

Helt övertygad om att SSK hade gjort detta bra mycket bättre...
Lika trött som jag är på folks pubertetspladder, är jag på ditt domedagsprofeteri. Visst, LÄGET ÄR INTE LJUST, men din inställning verkar alltid vara att vi kommer förlora, vi är så värdelösa, vi har ingen chans, inge hjärta etcetc.
Skriv svar