K3: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 15/3 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Inlägg av lilleman »

Det har ALDRIG sådant tryck i hockeySverige någonsin!

Tack Martin, Micke, Joel, Adam och resten av världens underbaraste familj!

Vi kommer fixa det här!

Jag stod mitt i klacken hela matchen och har tappar rösten fullkomligt, kan inte ens säga mitt eget namn längre!

Åhh en sådan härlig dag!

Har någon intervjun med Säcken ifrån Canalplus?
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

lilleman skrev:Det har ALDRIG sådant tryck i hockeySverige någonsin!

Tack Martin, Micke, Joel, Adam och resten av världens underbaraste familj!

Vi kommer fixa det här!

Jag stod mitt i klacken hela matchen och har tappar rösten fullkomligt, kan inte ens säga mitt eget namn längre!

Åhh en sådan härlig dag!

Har någon intervjun med Säcken ifrån Canalplus?
Hans intervju löd följande :

Någon enskild person du vill lyfta fram i laget?

Säcken - Jaa, min alldeles egna grabb. Järnkaminen, Jimmie Ölvestad. Med det största hjärtat av dom alla...
Sen vill jag även lyfta fram några andra t.ex Otto, som kan åka hur mycket som helst utan att bli trött!

Och Säcken sa också att tårarna nästan rinner med dett massiva trycket...

Helt underbar dag! Min bästa dag i hela mitt liv, allvarligt.

*Jag fyller 16. :)
*Fått 2000 kronor :)
* Djurgården spöar Linköping, och att man sitter och ryser hela tiden gissa varför... :)
Användarvisningsbild
Stambert
Inlägg: 123
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stambert »

stolpskott skrev:
lilleman skrev:Det har ALDRIG sådant tryck i hockeySverige någonsin!

Tack Martin, Micke, Joel, Adam och resten av världens underbaraste familj!

Vi kommer fixa det här!

Jag stod mitt i klacken hela matchen och har tappar rösten fullkomligt, kan inte ens säga mitt eget namn längre!

Åhh en sådan härlig dag!

Har någon intervjun med Säcken ifrån Canalplus?
Hans intervju löd följande :

Någon enskild person du vill lyfta fram i laget?

Säcken - Jaa, min alldeles egna grabb. Järnkaminen, Jimmie Ölvestad. Med det största hjärtat av dom alla...
Sen vill jag även lyfta fram några andra t.ex Otto, som kan åka hur mycket som helst utan att bli trött!

Och Säcken sa också att tårarna nästan rinner med dett massiva trycket...

Helt underbar dag! Min bästa dag i hela mitt liv, allvarligt.

*Jag fyller 16. :)
*Fått 2000 kronor :)
* Djurgården spöar Linköping, och att man sitter och ryser hela tiden gissa varför... :)
Kan någon lägga upp den intervjun på youtube?!
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Inlägg av Jockmaniac »

Tack, kära Djurgårdsfamiljen för den bästa hockeymatchen i mitt liv. Och då menar jag både på isen och på läktaren. Det spelar ingen roll vad bajenbladet skriver, vi har sveriges och kanske världens bästa supporterkultur. Ingen annan klubb i världen kan skapa ett sådant mäktigt tryck i en hockeyhall. Alla andra föreningar kräver en trumma för att få sittplats att klappa i takt, våran klappar i takt och dessutom vrålar utan dess like utan trumma. Stod mitt i klacken och har som sagt aldrig varit med om något liknande. Så extremt underbart!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
PNY
Inlägg: 612
Blev medlem: 2008-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Inlägg av PNY »

Ett "litet" filmklipp från dagens match:
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Inlägg av Rix »

PNY skrev:Ett "litet" filmklipp från dagens match:
Funkade inte :(
Användarvisningsbild
DIForever
Inlägg: 174
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Stenhamra

Inlägg av DIForever »

Underbart med en seger! Men jisses vilken pärs sista perioden var, sånt kan inte vara bra för hälsan. Det var så fruktansvärt skönt att se när pucken gled in i mål och det blev 4-2. Skönt också att vi fick med oss ett par turmål.

Nu är vi med i matchen igen, men killarna måste höja sig ännu ett par snäpp för att de ska kunna vinna minst en match i Linköping den kommande veckan. De var inte dåliga, försvarsspelet var t.ex. bättre än de två föregående matcherna, men det mesta kan bli bättre.

Och stämningen... helt underbart! Det var kul också att se när delar av sittplats reste sig upp och sjöng med!
easer90 skrev:Spelar DIF som dom gjorde i 1o 2 perioden har vi SM-Guld på gång.
Snälla, nu lugnar vi ner oss. DIF har spelat bättre under många matcher den här säsongen. Bara för att det blev seger betyder inte att de spelade på topp.
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Användarvisningsbild
PNY
Inlägg: 612
Blev medlem: 2008-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Inlägg av PNY »

Rix skrev:
PNY skrev:Ett "litet" filmklipp från dagens match:
Funkade inte :(
Nu funkar den igen!
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

DIForever skrev: Bara för att det blev seger betyder inte att de spelade på topp.
Helt rätt. Vi får inte drabbas av hybris nu. Det krävs minst en seger på dom två kommande bortamatcherna för att vi ska få uppleva en fest till på hemmaplan. Det är nu jag tror de äldre spelarna blir oerhört viktiga och ser till att de yngre/mer oerfarna spelarna landar med båda fötterna på marken men samtidigt behåller det go som behövs för att segra!
Lycka är att vara djurgårdare
JärnJocke
Inlägg: 53
Blev medlem: 2005-10-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Birkastan, Stockholm

Inlägg av JärnJocke »

Hej alla härliga Djurgårdare!
Jag lyssnade på matchen i sportradions nätsändning. Jag vill bara säga att jag fick tårar i ögonen när jag hörde sången från klacken. Ibland blir känslorna så otroligt starka.

Ps min 4-åriga dotter sjöng åh en sådan härlig dag... när hon hörde att jag skulle lyssna på hockey...hon visste innan matchstart hur det skulle sluta...haha

ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
nylndr
Inlägg: 5
Blev medlem: 2007-10-10
Ort: Stockholm

Inlägg av nylndr »

Grymt underbar match. Trycket när man stod i klacken kan inte beskrivas med ord. Det var en helt underbar känsla! Tappade rösten fullkompligt. Extra roligt var det när långsidan började sjunga Särkijärvi's järnkaminer =)
Med detta massiva trycket kan vi komma långt. Underbart tifo också!
Tack till fabriken för det!
Puss!
Stockholm tillhör oss!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Familjen, detta var fan bättre än orgasm! Jävligt bra drag, även från sittplats som brukar vara halvslöa... Men ni gav oss en sång till slut, och fyfan vad det gungade. Fernholm hade inte ETT enda rätt idag, tack vare oss.

Men som sagt, vi får inte bli för storsinta än. Vi måste se till att vinna två bortamatcher på rad för att avgöra hemma, Så STÖD DIF på måndag och tisdag också, slut upp på bortastå. Vi VET att vi vinner klackmatchen alla dagar i veckan bara folk dyker upp.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

Öl är gott. Seger är godare. Att tippa torsk och vinna är godast!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Tack kära Djurgårdfamilj för den bästa stämningen någonsin i en hockeyaerna. Att kramas med helt okända personer efter en seger, det är kärlek.

Djurgårdsfamiljen!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jätteroligt för killarna i laget att få vinna en kvartsfinal, det är dom värda efter allt slit denna säsong.
Kul också att publiken visade Sveriges baksida vem som har det bästa trycket.
TACK DJURGÅRDEN!

Men nu tar det roliga slut.

Mest för att LHC är ett mycket bättre hockeylag än DIF,
(skulle vilja se DIF vinna skottstatistiken i en 3:e period i Linköping med 16-1,det lär bli samma dag som kossorna flyger)
Men också för att inget lag har sedan bäst av 7 matcher infördes säsongen 1999/2000 vänt ett 0-2 underläge.

Det kommer visa sig att 3-4förlusten i grundseriens sista hemmamatch mot just LHC blir ödesdiger.
Hade DIF fått möta ett MoDo helt ur form istället för att formtoppat LHC, ja då hade detta slutspel blivit mycket längre
Skriv svar