K2: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 13/3 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Inlägg av nutarvidom »

Otroligt frustrerande. Förstår inte varför energin inte finns hos grabbarna. Allt som sker på isen är helt osynkat och till synes viljelöst. Det har tydligen gått åt mkt energi att knipa slutspelsplatsen....fan, jag tycker dom borde känna en frihetskänsla och en känsla av kunna visa finger åt Sverige genom att gå långt i slutspelet...men av detta syns intet.
Inte en snån jävel dunkar klubban i sargen av frustration. Jag tar snart bandyklubban å svingar i garageväggen iaf.
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Inlägg av Highwind »

Jag gillade faktiskt 06/07's upplaga av DIF en aning bättre. Visst vi har bättre backar. Men den säsongen hade vi en superfemma i form av Bäcker, Hörnqvist och Bremberg.. När dessa hade pucken var motståndarlaget oftast nedtryckta i egen zon..

Nu är det faktiskt helt tvärtom.. När denna femma är inne är det vi som är nedtryckta.. Så har det varit under hela serien.. Vad har hänt med Hörnqvist och framförallt Bäcker? Hur kan de ha tappat så mycket..

Vi behöver en superfemma.. Nu måste Säcken våga..

Timmy, Ossi, Bremberg, Otto och Danielsson ska formera en förstafemma..

Det är våra 5 bästa spelare under säsongen rent offensivt.

Vi måste i alla fall ha EN kedja som kan skapa målchanser..

Våga vinna nu Säcken!!!
MAP
Inlägg: 187
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av MAP »

Har också reflekterat över hur ofta Linkan och co är nertryckta, och där är dem inte bra. Otto är fan den enda spelaren som man kan lita på över hela banan just nu.
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Inlägg av nutarvidom »

Jag förstår inte heller vad som hänt med Brembergs lina. Bäcker å Hörnkvist uträttar precis ingenting. Hörnkvist hittar inte ens sin position i slottet i pp. Stillastående å trögt. Bäcker är så skridskosvag att han tyvärr aldrig hinner först till pucken.

Och tyvärr för Hörnkvist del kan han glömma NHL, det finns inte en sportkeps att han lyckas ta en plats där.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Innan denna matchserie startade så både trodde/tyckte jag att det var 50-50 viket lag som skulle gå vidare. Men LHC har visat mig att jag hade fel, idag är det en stor klassskillnad mellan lagen.
Det märks också att det var 3-år sedan som DIF spelade slutspel, medans LHC har slutspelshockeyn i sig och har höjt sig flera snäpp nu när det gäller som mest.

Är Ossi småskadad?
Fimpen = En Järnkamin
Att alla våra yngre spelare kan se så ointresserade ut, de borde brinna inför den här uppgiften.

Nu tror jag att vi FÅR vinna på Lördag, sedan väntar 2 matcher i Linköping, då är det Game Over.
Orko
Inlägg: 72
Blev medlem: 2007-11-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Orko »

Bäcker har väl inte lirat i den femman på sistone....
Jag tycker ändå Bäcker är en av få spelare som höjt sig lite i dessa matcher. Och i alla missär så är ju Otto riktigt bra idag.

Tycker nog Bäcker ska få spela med Bengan och Bremberg OCH att Anger ska ner i 4:e till förmån för Ryno som har tyngd och förmåga att behålla pucken i zon.

Då har vi 3 femmor som ska kunna skapa långa anfall och förhoppningsvis lite mål
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Grrreat skrev:
janne08 skrev:
Kall-El skrev:
Caveman skrev:
Kall-El skrev: I den situationen visade tyvärr Printz att till hans styrkor hör inte kvickhet.
Att Du har svårt med Printz har vi förstått men nu blir det bara löjligt. Printz står framför mål och krigar med 2 st Lhc spelare, Falk blir uppsnurrad i sarghörnan, därefter skrinnar Falk rakt in i Musse Håkanson framför målet, och är inte alls i närheten av Weinhandl när han gör mål. Forwards ingår också i försvarsspelet även om det inte såg så ut när man tänker på hur Falk betedde sig i den situationen.
Sluta upp ch gulla med Printz nu. Killen är inte direkt snabb på rören och hängde inte med över till "sin sida" av målet när Weinhandel trampade runt. Att sedan inte Falk var på plats berodde snarast på att han blev bort- plockad på ett icke tillåtet sätt. Hade vi haft en kvickare back i det läget hade han hunnit ut och stoppat Weinhandel från att skjuta.

Nu får du ta me fan sluta EL-Kalle!!!
1. Falk hinner inte med, väljer att gå på fel sida om buren.. sen en massa blajj
Om det är meningen att Falken ska runt kassen och följa Weinhandl, så undrar jag vad vi kör för försvarsspel. För hade han följt efter honom så hade han gjort stor nytta eller? Nej, kanske ska vänta med att surra om "kunnig"... Jag lägger nog större "ansvar" på Printz i det här läget.
Fattar inte att ni går på en massa surr i tidningarna och andra medier bara för att det kanske står att Falk blev uppsnurrad. Det är lätt att titta på det som "ser läckert" ut och kanske märks mest.

Av det jag har läst så är "El-Kalle" en av dom som verkar bäst koll rent taktiskt sett och är mest objektiv.. Annars är det många småkids här..
El-Kalle som inte ens går på matcherna, vet bäst. Ingen behöver läsa i tidningarna ALLA (förutom 2) såg hur bortgjord Falk blev i sarghörnet, det är där allting börjar, Printz står framför mål och krigar med 2 Lhc spelare, då får Falken för sig att åka rakt in i Musse framför målet, sedan blir det mål.... Det verkar som att vi ser olika på den här situationen, jag såg inget "läckert" när Weinhandl lurade Falk, bara ett uruselt försvarspel. Men så är allt Printz fel, för han tog tid på sig att anpassa sig till Elitserien.

Kall-El

Jag har aldrig sagt att Larsson gjort FLER tabbar än Printz däremot så har han gjort en handfull med tavlor under grundserien.
Bobson
Inlägg: 79
Blev medlem: 2006-12-07
Ort: Stockholm

Inlägg av Bobson »

Vet inte vad man ska säga, man sätter sig i en bil direkt efter jobbet. kör ner till Linköping laddad till tusen. Man får faktiskt ta och förvänta sig lite mer än detta! Dags att inse vad man håller på med!

KOM IGEN NU GUBBAR TA TAG I DETTA! VI GER INTE UPP OCH DET FÅR INTE SPELARNA PÅ ISEN GÖRA HELLER!

4 raka nu!

SLUTSPEL VAKNA! SLUTSPEL inte SLUTSPELAT! :evil:
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Inlägg av Hawk »

ja grabbarna får allt börja avlossa mer skott.... 17 skott på mål på hela matchen är alldeles åt helvete för lite.

Men jag tror grabbarna fixa detta på lördag!!!

Försöker vara så positiv som möjligt, och jag tror vi tar oss vidare till semi!!!

Heja D.I.F
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Inlägg av Doyle »

Säger bara, det här känns som en värre förnedring än TRE KRONORS torsk mot Vitryssland för några år sedan.

Tittar man på laget så verkar dom hamnat i nån jävla KOMA.

Straffet skulle ha varit att iförda träningskläder jogga eller gå hem från Linköping efter matchen.

Det finns ingen vilja att offra sig, tappa några tänder eller få några blåmärken.

Jag är så himla GRYMT besviken hur laget agerat. Bevisa motsatsen nu, att ni förstått att inställning hör samman med ishockey :cry:
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

32 skott på två kvartfinalsmatcher och ett mål. Heja DIF!
i
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Cred till LHC:s supporters iaf som håller sig här ifrån

Hade det varit FBK, Frölunda el HV71 som kissat på oss skulle detta forum varit fullt med brölande dansbandssångare, fiskrensare & bibelförsäljare
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7168
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Snart så

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lädersliparen skrev:Snart äntligen fotboll.
Där finns det sanna krigare som inte är rädda att gå ut på plan för att svetta ned sig lite.
Starkt dock av säcken att stå kvar i båset, om jag hade varit säcken hade jag knallat ut i omklädningsrummet under 2a perioden och öppnat en bärs för att fira att semestern snart börjar...

Uselt dif! skippar matchen och ser melodifestival på tv.
Kanske ngn svartabörs haj emottar mina plåtar 4-free ;-)
Inte många rätt här...... :oops:

EDIT:
Håller med Lee Harvey Oswald:

Stort cred till er LHC fans. Ni verkar vara goda vinnare, hade detta varit en matchserie mot Luleå,Frölunda, HV eller Färjestad hade vi haft en hel drös med skadeglada förolämpningar här inne.
Madferit
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-11-24

Inlägg av Madferit »

Hur fan kan folk som Falken, Otto, Linkan, tjomme och dom äldre rävarna gnälla i 2 år på att vi missar slutspel och att det är såååå tråkigt och sen gå ut och uppföra sig så här i kvartarna?! vilket fiasko.

enda godkänt igår till otto.

Och hur fan kan man envisas med att ha Ante som andrecenter? Snacka om stolpskott.
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Madferit skrev:Hur fan kan folk som Falken, Otto, Linkan, tjomme och dom äldre rävarna gnälla i 2 år på att vi missar slutspel och att det är såååå tråkigt och sen gå ut och uppföra sig så här i kvartarna?! vilket fiasko.

enda godkänt igår till otto.

Och hur fan kan man envisas med att ha Ante som andrecenter? Snacka om stolpskott.
Ja, Linkan sa i ena pausen att "vi spelar som små rådjur" (eller något liknande) sen bjuder han själv på ett baklängesmål.
Skriv svar