Tippa Kvalserien!

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
whygeorgia
Inlägg: 35
Blev medlem: 2008-03-03

Tippa Kvalserien!

Inlägg av whygeorgia »

Jag tror på följande:

1. Mora
2. Västerås IK
3. Brynäs
4. Leksand
5. Rögle
6. Malmö


Mora: Är helt enkelt det bästa laget, därav förstaplatsen.

Västerås: En överraskning kanske men jag utgår från min magkänsla här. Perfekt mix av rutin och talang och spelar de som de gjort vissa matcher i allsvenskan i år så kan de vinna mot alla lag i kvalserien. Tror de tar sig vidare ganska lätt från playoff. Som jag sa, när de spelar bra, så spelar de RUGGIGT bra. Och VIK spelarna vet att laget de har du är det bästa de haft på hur länge som helst samt att de inte kommer ha samma lag då Berglund sticker "över sjön" och Backlund och Thalberg kanske försvinner till elitserien.

Brynäs
: De tar 3:e platsen för att Brendl & Widing inte kan vinna alla matcher åt dem, så enkelt är det. Brynäs är misskött och skulle behöva ett par år "där nere". Brynäs vinner inte mot ett Mora som spelar som de gjort vissa matcher nu på slutet, och Brynäs får det svårt mot ett västerås som spelar så bra som de kan, bara de vill

Leksand: De lyckas tyvärr inte. En magkänsla jag har av att ha sett dem ett antal gånger i år. Anfallet är bra, men försvaret är alldeles för upp och ner. Belfour kanske räddar dem i nån match men det kommer bara inte gå.

Rögle: Kenny Jönsson spelar i Färjestad nästa år. Hade han inte vart i truppen hade inte rögle kommit till kvalet.

Malmö
: Inget lag. Tyvärr. Vore coolt att åka till nya arenan och se en match mot djurgårn. Malmö är bara en köplag.

-----------------------------------------------------------------------------------

Många kommer säker reagera på att ja har Västerås som 2:a haha. Men vilka trodde på Mora när de gick upp? VIK har ett enormt mycket bättre lag nu än Mora hade då. Extremt mycket bättre.
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

1. Leksand
2. Brynäs
-----
3. Luleå/Mora
4. Malmö
5. Rögle
6. Västerås/Björklöven/Borås/Växjö
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Inlägg av Rix »

Mitt tips.

1. Brynäs
2. Rögle
3. Mora
4. Leksand
5. Västerås IK
6. Malmö


Brynäs vinner tror jag och Rögle hänger med.

Mora vill jag ska ut därför jag tippar dom 3:A.

Har hört att Leksand blir av med Belfour och då lär det gå dåligt.

VIK- Malmö har jag minst koll på så dom kommer sist.
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

Är det helt klart att gnaget inte kan gå upp i elitserien? I så fall semzt... Hade vart kul med riktigt feta derbyn :)
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

dif rules skrev:Är det helt klart att gnaget inte kan gå upp i elitserien? I så fall semzt... Hade vart kul med riktigt feta derbyn :)
Ja, det är helt klart.
Användarvisningsbild
blårandigt
Inlägg: 359
Blev medlem: 2007-08-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av blårandigt »

VILL att de ska vara

1. västerås
2. leksand
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

blårandigt skrev:VILL att de ska vara

1. västerås
2. leksand
Benägen att hålla med. Västerås är nära och Leksand skulle vara kul att se i Eliten igen.
Säg den glädje som varar
whygeorgia
Inlägg: 35
Blev medlem: 2008-03-03

Inlägg av whygeorgia »

DIF_Soldier skrev:
blårandigt skrev:VILL att de ska vara

1. västerås
2. leksand
Benägen att hålla med. Västerås är nära och Leksand skulle vara kul att se i Eliten igen.
Mm. Västerås är skitnära för mig så det vore ett grymt pluss. Men jag tror ju de går upp om de går till kvalserien.

Västerås är ju oxå en grymt bra plantskola. Berglund och Backlund är ju de senaste i leden.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

1. Brynäs
2. Leksand
3. Västerås IK
4. Rögle
5. Mora
6. Malmö
Användarvisningsbild
Bjurling_39
Inlägg: 322
Blev medlem: 2006-06-05
Ort: Örebro

Inlägg av Bjurling_39 »

1.Leksand
2.Brynäs.
3.Mora
4.Malmö
5.Rögle
6.Västerås

Hoppas fan mora åker ut!
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
kallec
Inlägg: 26
Blev medlem: 2007-02-21

Re: Tippa Kvalserien!

Inlägg av kallec »

whygeorgia skrev:Jag tror på följande:

1. Mora
2. Västerås IK
3. Brynäs
4. Leksand
5. Rögle
6. Malmö


Mora: Är helt enkelt det bästa laget, därav förstaplatsen.

Västerås: En överraskning kanske men jag utgår från min magkänsla här. Perfekt mix av rutin och talang och spelar de som de gjort vissa matcher i allsvenskan i år så kan de vinna mot alla lag i kvalserien. Tror de tar sig vidare ganska lätt från playoff. Som jag sa, när de spelar bra, så spelar de RUGGIGT bra. Och VIK spelarna vet att laget de har du är det bästa de haft på hur länge som helst samt att de inte kommer ha samma lag då Berglund sticker "över sjön" och Backlund och Thalberg kanske försvinner till elitserien.

Brynäs
: De tar 3:e platsen för att Brendl & Widing inte kan vinna alla matcher åt dem, så enkelt är det. Brynäs är misskött och skulle behöva ett par år "där nere". Brynäs vinner inte mot ett Mora som spelar som de gjort vissa matcher nu på slutet, och Brynäs får det svårt mot ett västerås som spelar så bra som de kan, bara de vill

Leksand: De lyckas tyvärr inte. En magkänsla jag har av att ha sett dem ett antal gånger i år. Anfallet är bra, men försvaret är alldeles för upp och ner. Belfour kanske räddar dem i nån match men det kommer bara inte gå.

Rögle: Kenny Jönsson spelar i Färjestad nästa år. Hade han inte vart i truppen hade inte rögle kommit till kvalet.

Malmö
: Inget lag. Tyvärr. Vore coolt att åka till nya arenan och se en match mot djurgårn. Malmö är bara en köplag.

-----------------------------------------------------------------------------------

Många kommer säker reagera på att ja har Västerås som 2:a haha. Men vilka trodde på Mora när de gick upp? VIK har ett enormt mycket bättre lag nu än Mora hade då. Extremt mycket bättre.
Jag kan inte förstå hur du tänker, Leksand/Malmö har dominerat allsvenskan, och dom har allt att spela för...

Brynäs kan nog hålla sig kvar, men Mora kommer åka ut, dom har ett skit lag...

Sjlälv tror jag att både Brynäs och Mora åker ur, och Malmö och Leksand Åker Upp.
whygeorgia
Inlägg: 35
Blev medlem: 2008-03-03

Re: Tippa Kvalserien!

Inlägg av whygeorgia »

kallec skrev:
whygeorgia skrev:Jag tror på följande:

1. Mora
2. Västerås IK
3. Brynäs
4. Leksand
5. Rögle
6. Malmö


Mora: Är helt enkelt det bästa laget, därav förstaplatsen.

Västerås: En överraskning kanske men jag utgår från min magkänsla här. Perfekt mix av rutin och talang och spelar de som de gjort vissa matcher i allsvenskan i år så kan de vinna mot alla lag i kvalserien. Tror de tar sig vidare ganska lätt från playoff. Som jag sa, när de spelar bra, så spelar de RUGGIGT bra. Och VIK spelarna vet att laget de har du är det bästa de haft på hur länge som helst samt att de inte kommer ha samma lag då Berglund sticker "över sjön" och Backlund och Thalberg kanske försvinner till elitserien.

Brynäs
: De tar 3:e platsen för att Brendl & Widing inte kan vinna alla matcher åt dem, så enkelt är det. Brynäs är misskött och skulle behöva ett par år "där nere". Brynäs vinner inte mot ett Mora som spelar som de gjort vissa matcher nu på slutet, och Brynäs får det svårt mot ett västerås som spelar så bra som de kan, bara de vill

Leksand: De lyckas tyvärr inte. En magkänsla jag har av att ha sett dem ett antal gånger i år. Anfallet är bra, men försvaret är alldeles för upp och ner. Belfour kanske räddar dem i nån match men det kommer bara inte gå.

Rögle: Kenny Jönsson spelar i Färjestad nästa år. Hade han inte vart i truppen hade inte rögle kommit till kvalet.

Malmö
: Inget lag. Tyvärr. Vore coolt att åka till nya arenan och se en match mot djurgårn. Malmö är bara en köplag.

-----------------------------------------------------------------------------------

Många kommer säker reagera på att ja har Västerås som 2:a haha. Men vilka trodde på Mora när de gick upp? VIK har ett enormt mycket bättre lag nu än Mora hade då. Extremt mycket bättre.
Jag kan inte förstå hur du tänker, Leksand/Malmö har dominerat allsvenskan, och dom har allt att spela för...

Brynäs kan nog hålla sig kvar, men Mora kommer åka ut, dom har ett skit lag...

Sjlälv tror jag att både Brynäs och Mora åker ur, och Malmö och Leksand Åker Upp.
Jag håller inte med dig. Malmö är inte ett dugg bättre än rögle. De gånger jag sett Malmö i år (b. mot VIK, h. mot Bofors) så har de varit TOTALT utspelade. Och det räcker med 1 sådan match för dem i kvalserien för att de ska säcka ihop, om det går dåligt så trappar de ner och spelar lojt. så har det varit de flesta matcherna där de legat under med ett par mål.

Leksand är grymt bra, när de spelar som de kan. Och när de spelar så bra som de kan så är de inte ett dugg bättre än ett Västerås som spelar så bra som de kan.
Kalle
Inlägg: 77
Blev medlem: 2007-04-10

Inlägg av Kalle »

Jag har följt HA ganska bra och jag måste säga att Västerås inte har en chans att ta sig till elitserien (troligtvis kommer de inte ens till kvalserien (Löven lär ta den platsen)).
Jag tror att de kommer stå mellan fyra lag: Mora, Malmö, Leksand och Brynäs. Rögle är för svagt för att hota dessa lag.
whygeorgia
Inlägg: 35
Blev medlem: 2008-03-03

Inlägg av whygeorgia »

Kalle skrev:Jag har följt HA ganska bra och jag måste säga att Västerås inte har en chans att ta sig till elitserien (troligtvis kommer de inte ens till kvalserien (Löven lär ta den platsen)).
Jag tror att de kommer stå mellan fyra lag: Mora, Malmö, Leksand och Brynäs. Rögle är för svagt för att hota dessa lag.
Löven vart precis utslagna av borås
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

Kalle skrev:Jag har följt HA ganska bra och jag måste säga att Västerås inte har en chans att ta sig till elitserien (troligtvis kommer de inte ens till kvalserien (Löven lär ta den platsen)).
Jag tror att de kommer stå mellan fyra lag: Mora, Malmö, Leksand och Brynäs. Rögle är för svagt för att hota dessa lag.
Löven blev ikväll utslaget av Borås i det som kallas playoff. I "Playoff 2" kommer Borås att få möta Västerås eller Växjö om den sista platsen i kvalserien.
Skriv svar