Idéer för upprustningen av Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
whygeorgia
Inlägg: 35
Blev medlem: 2008-03-03

Idéer för upprustningen av Hovet

Inlägg av whygeorgia »

Visst vore det bra, men en ombyggnation vore det bästa.

Varför inte skaffa sveriges ända riktiga "hockeykista" med platser ända fram till glaset, finns inget så häftigt som att vara så nära.

Har alltid väntat på att något lag i sverige ska bygga nå sånt och vill ju såklart att djurgårn ska vara först!
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

Det mesta handlar om pengar och det är sånt vi har lite av här i DIF hockey.
Senast redigerad av dif rules den 2008-03-03 11:14:01, redigerad totalt 1 gånger.
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Re: Om de nu ska rusta hovet

Inlägg av Bautabröl »

whygeorgia skrev:Visst vore det bra, men en ombyggnation vore det bästa.

Varför inte skaffa sveriges ända riktiga "hockeykista" med platser ända fram till glaset, finns inget så häftigt som att vara så nära.

Har alltid väntat på att något lag i sverige ska bygga nå sånt och vill ju såklart att djurgårn ska vara först!
UTMÄRKT FÖRSLAG!!!

Lite som gamla Boston Garden! Där var det tryck!
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
easer90
Inlägg: 779
Blev medlem: 2007-11-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av easer90 »

Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Jag vet inte vad jag ska tycka. Känslan blir "NHL", och eftersom jag så jävla mycket vill värna om supporterkulturen så hoppas jag innerligt att det kan bli någon form av ståplats, dock är jag inte säker på att det är så lyckat att stå så jäkla nära sarg och plexi.

Men kom med förslag, vore kul att se hur kreativa vi Djurgårdare egentligen är ;)

För övrigt, tycker det här är en bra tråd.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Micke Nylander skrev:Jag vet inte vad jag ska tycka. Känslan blir "NHL", och eftersom jag så jävla mycket vill värna om supporterkulturen så hoppas jag innerligt att det kan bli någon form av ståplats, dock är jag inte säker på att det är så lyckat att stå så jäkla nära sarg och plexi.

Men kom med förslag, vore kul att se hur kreativa vi Djurgårdare egentligen är ;)

För övrigt, tycker det här är en bra tråd.
Micke >>>

Jag hade förmånen att få vara i Boston Garden och där var det tryck, även om ståplats saknades :D
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Så trevligt för dig Bauta men så länge inte våran supporterkultur förstörs och Järnkaminerna inte får det utrymme som krävs för att kunna skapa den stämning som vi lyckats skapa stora delar under den här säsongen, då känns det bara onödigt att sitta så nära plexi. Som sagt, vi måste kunna ha en ståplats, eller gärna två.

Vi får inte göra som alla andra föreningar och sätta klackar bredvid varandra eller prioritera "slipsarna". Hovetkänslan måste vara kvar även om det blir nybyggt, och då ska två stora klackar kunna stå på varsin sida och sitt jobb för sitt lag.

Detta hävdar jag är det allra viktigaste för stämningens skull och därmed också tillströmningen av publik. Förstår du?

Och om du förstår, har du någon lösning?
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Micke Nylander skrev:Så trevligt för dig Bauta...
Att skapa stämning är ett ansvar som åligger samtliga av DIFs supportrar, inte bara klacken, även om dom gör ett strålande jobb.

Att inte ställa två antagonistiska klackar bredvid varandra är inte så svårt. Dom får stå på var sin kortsida helt enkelt!
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Precis, på varsin ståplats? Där tycker jag nog att Globen har en liten fördel, att man har bara någon meter till plexit. Tänk dig så som Hovet är och just den biten från Globen så man inte har tio meter fram, bara någon meter. Det tror jag är perfekt.

Åsikt?
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Micke Nylander skrev:Precis, på varsin ståplats? Där tycker jag nog att Globen har en liten fördel, att man har bara någon meter till plexit. Tänk dig så som Hovet är och just den biten från Globen så man inte har tio meter fram, bara någon meter. Det tror jag är perfekt.

Åsikt?
Har du varit i en hockeyhall där man suttit precis vid rinken? Jag kan säga dig att den stämning som var i Boston Garden, är det inte många gånger jag upplevt i Sverige överhuvudtaget under ett idrottsevenemang.

Tredje finalen 2000 var väl i närheten. Tänk dig då denna sång vid detta tillfälle i ett betydligt mindre utrymme och du får ovan nämnda arena i Boston.

Klackkulturen är en del av den helhet som vi Djurgårdssupportrar bidrar med, och det vore tråkigt om denna del hindrar att Hovet blir ett sådant hockeytempel som undertecknad och 'whygeorgia' drömmer om.
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Det är just det, jag vill inte sitta ner när jag är på hockey. Jag vill stå! Och jag är inte så säker på att optimala då är att stå och bli intryckt i plexit om det är sådana matcher du refererar till, avgörande final.

Dessutom misstänker jag att det blir svårt att se matcherna om ståplats är så nära plexit.

Men självklart går det nog att bygga på ett sånt sätt att man över hela arenan förutom där klackarna står, sitter precis vid plexiglaset.

Intressant ska det bli med Hovet i alla fall.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Micke Nylander skrev:Det är just det, jag vill inte sitta ner när jag är på hockey. Jag vill stå! Och jag är inte så säker på att optimala då är att stå och bli intryckt i plexit om det är sådana matcher du refererar till, avgörande final.

Dessutom misstänker jag att det blir svårt att se matcherna om ståplats är så nära plexit.

Men självklart går det nog att bygga på ett sånt sätt att man över hela arenan förutom där klackarna står, sitter precis vid plexiglaset.

Intressant ska det bli med Hovet i alla fall.
I Boston var det inte många som satt och man såg alldeles utmärkt. Det bästa var när det började fajtas och det bara var några centimeter plexiglas som skillde mellan undertecknad, Cam Neely och någon stackars slagpåse i motståndarlaget :D
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Möjligt att det inte var många som satt ner, men likförbannat är det inte samma supporterkultur här som där. Där är det mer bondekultur. Hos oss kan det bli kaos, skönt kaos också, som gör att lite mellanrum kan vara nödvändigt.
espen21
Inlägg: 232
Blev medlem: 2006-11-07
Ort: Linköping

Inlägg av espen21 »

Otroligt kul att läsa lite positiva saker om Djurgår´n i media för en gångs skull. Kan vi få ta över kontrollen över Hovet och om kommunen rustar upp arenan kommer det bli hur bra som helst. Känns otroligt spänande!

Den där Ros avskyr jag alltså. Publiken sviker Djurgården skriver han. Vi hade ju sålt mer än dubbelt så mycket till lördagen, hur konstigt är det att det inte kommer fler till en match sent på söndagen. Det var ju säkerligen en massa folk från olika delar av landet som skulle gått på matchen. De åker ju inte upp på söndagen igen och kommer hem mitt i natten. Usel journalistik igen.
Olon
Inlägg: 220
Blev medlem: 2008-02-05

Inlägg av Olon »

Jag har själv varit på några NHL-matcher och suttit/stått i närheten av plexit. En match som gick till sudden såg jag inte en enda människa som satt ned, utan samtliga stod upp (under sudden that is) - och eftersom alla hade varsin plats fick man gott om utrymme och såg bra.

Visst var det ett rejält tryck bara för att vara obetydliga grundseriematcher, men jag tror inte att det beror på hur nära rinken man sitter/står utan snarare att det är mer show än sport i USA. Jag har dessutom varit på ett par baseballmatcher, och där var det bättre stämning på läktaren än vad jag upplevt på hockeymatcher i Sverige - men det var i stort sett endast show som publiken brydde sig om.

Hur som helst så är jag helt klart för sittplatser vid plexit, borde kunna ha det längs långsidorna och i hörnen, sedan ståplats i mitten på kortsidorna eller dylikt.
Malmös nya ishall ska ju ha sittplatser vid plexit, blir intressant att se hur resultatet blir...
Skriv svar