Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
oswä0216
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-08-17
Ort: stockholm, nacka

Re: Kul med alla duktiga juniorer

Inlägg av oswä0216 »

Jag har faktiskt mött Christian Hägg. Han är grym. När jag mötte honom så uppfattade jag honom som snabb, stark, stor, bra blick för spelet, bra passningar, bra skott, lagspelare, ledartyp och aggresiv... :shock: :lol:
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kul med alla duktiga juniorer

Inlägg av android »

Låter ju jävligt bra. Hur bra var du då? hehe.

Jag tycker inte vi bör värva spelare från Göteborg, stockholmsområdet har mycket talang ändå.
Född till sportchef.
yvvi
Inlägg: 59
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Kul med alla duktiga juniorer

Inlägg av yvvi »

Något som vore bra är ju så de har i Norge, att de har ett andralag i divisionen under. På så sätt får det spela inom samma förening, men utvecklas i näst högsta serien.
Modano
Inlägg: 1
Blev medlem: 2008-10-22
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Kul med alla duktiga juniorer

Inlägg av Modano »

Var och såg Tibro Trophy i helgen och den bäste spelaren i DIF är och var utan tvekan Fredrik Bergman. Christian Hägg "jo helt ok", men det fanns fler spelare i de andra lagen som var minst lika vassa. Tyvärr måste tillstås att det fanns flera i AIK som vann hela cupen efter finalseger mot just DIF. Konstigt är tycker jag att dom inte har mer tilltro till dom gamla killarna i DIF 93, dom vann ändå Mitt i cupen förra året och flera av dessa fick minimal speltid i Tibro. Gällande Frölunda spelare så glöm det så bra är dom inte, Frölunda spelade B-slutspel med alla dessa Tv puck spelare.
136_Djurgårdare skrev:Intressant med den nya 93an Christian Hägg. Verkar vara den största talangen på mycket länge som kommer till DIF, Fredrik Weigel och Wallén i all ära. Det som skiljer Christian från Wagge och Wallén är att den här killen har presterat i seniorhockey på en relativt hög nivå innan junior åldern. Jag menar 15 mål och 21 poäng totalt som 14 åring! Det är nästan skrämande bra. Det är ungefär vad Andreas Engqvist kom upp i som 17 åring på samma nivå. Tar Djurgården hand om Christian på rätt sätt (övertygad att dem gör det) så har vi en ny storspelare på gång. Om grabben har rätt inställning och själv vill så klart.
Användarvisningsbild
Angusdif
Inlägg: 116
Blev medlem: 2008-10-18
Ort: Svealand, Sverige
Kontakt:

Re: Kul med alla duktiga juniorer

Inlägg av Angusdif »

Djurgården har många duktiga juniorer. Om alla skulle stannat, och inte flygit över atlanten, hade dif haft ett lag, som favorit till Sm-guldet.

:cry: = för många spelare åker till Juniorligorna i Amerika/Ahl
:D = Att dif är en av de bästa plantskolorna i Landet.
:evil: Att kanadikerna lockar våra juniorer:
_____________________________________________________________________________
Tips: www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se

Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja

HEJA DJURGÅRDEN!
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Kul med alla duktiga juniorer

Inlägg av m0ng00se »

fantastiskt med alla duktiga juniorer i A-laget och J20 men jag kollade lite och blev lite intresserad av den här Fredric Weigel...nån som sett honom lira?...verkar ju vara en bra målskytt och passningsspelare om man ska döma av nedanstående match :-)..framtidsman för A-laget?

2+4 i en 7-0 vinst är väl rätt skapligt?;)



J18: Djurgården-Flemingsberg 7-0

Djurgårdens IF - Flemingsbergs IK 7-0 (4-0, 3-0, 0-0)
Skott: 51-23 (14-10, 19-6, 18-7)
Utv. DIF: 8x2, 1x10
Utv. FIK: 6x2, 1x5, 1x20

05.09 1-0 Fredric Weigel (Fredrik Claesson/Gabriel Landeskog), 5 mot 4
08.02 2-0 Gabriel Landeskog (Fredric Weigel)
11.02 3-0 Fredrik Claesson (Gabriel Landeskog/Fredric Weigel)
19.19 4-0 Fredric Weigel
24.46 5-0 Oskar Orrpars (Erik Gustafsson/Fredrik Claesson), 5 mot 4
28.36 6-0 Fredrik Claesson (Fredric Weigel), 5 mot 4
33.19 7-0 Simon Mitman (Fredric Weigel/Gabriel Landeskog
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Kul med alla duktiga juniorer

Inlägg av Palmgren »

Det finns en massa juniorer som skulle kunna ta en plats i A-laget om dom bara lägger manken till. Till exempel:

Stefan Söder
Mikael Ahlén
Filip Cruseman
Patrick Cehlin
Fredric Weigel
Måns Krüger
Marcus Krüger
Carl Ackered

För att nämna några. Den jag helst skulle vilja se utav dessa grabbar är Stefan Söder och möjligtvis Marcus Krüger. Men främst då Stefan Söder som är en riktig grovjobbare samtidigt som han producerar poäng i varenda match.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kul med alla duktiga juniorer

Inlägg av Frasse »

Mikael Ahlén

"Brunken" har ju redan debuterat i A-laget.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Kul med alla duktiga juniorer

Inlägg av Palmgren »

Frasse skrev:
Mikael Ahlén

"Brunken" har ju redan debuterat i A-laget.
Sant. Men jag syftade på att dessa spelare kan ta en fast plats i A-lag. Med andra ord glömma J20 och endast syfta på A-laget.
jjonas
Inlägg: 504
Blev medlem: 2008-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kul med alla duktiga juniorer

Inlägg av jjonas »

Ang. Fredric Weigel så kunde man se honom när TV-pucken gick på tv. han var ju uttagen i Sthlms Tv-pucks lag.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kul med alla duktiga juniorer

Inlägg av Crashmash »

Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kul med alla duktiga juniorer

Inlägg av Frasse »

Klubben han kom ifrån tidigare.... mycket märkligt måste jag säga.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kul med alla duktiga juniorer

Inlägg av Edin »

Konstigt det där med Blidstrand, men han är ju uppenbarligen en nolla eftersom att han väljer att gå tillbaka till aik.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Kul med alla duktiga juniorer

Inlägg av 136_Djurgårdare »

William Wallén har nu gjort comeback för sitt Amerikanska lag i fredags natt. Han har varit borta sedan den 3 oktober efter ha fått en hjärnblödning. Det var först osäkert om han skulle kunna spela hockey igen men nu har han lyckats kriga sig tillbaka. Willam gjorde 1 mål och en assist i matchen.

Hoppas att vi får se mer av honom både i Småkronorna nästa nyår och i Djurgårdens tröja snart igen.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kul med alla duktiga juniorer

Inlägg av android »

Junisarna var ju i Boston o lirade för ett tag sen. Några av dom bloggade http://timodahlegoesboston.blogg.se/ är adressen för er som missat den.

Visserligen skriven på en svenska som kan vara lite jobbig att läsa, men finns en del roliga stycken.

"Matchen startade intensivit från början, mycket böljande fram och tillbaka även fast DIFen hade ett litet övertag. Vi hade innan matchen trott att denna match skulle kunnat blivit en av de grinigaste matcherna eftersom vi bara kvällen innan spelat en hård match mot varandra men faktiskt så dog intensiteten ut relativt snabbt. Kanske började finnarna backa då det fattat att det inte gynnar sig att spela hårt mot oss då tillochmed jänkarna inte orkat stå upp. Här är en kommentar Linder fick av en gammal polare från USA tiden som spelar i ett av select lagen:
- Whats wrong with your team? Your guys hits everything thats comes around. Your not like the other Swedish teams I played aginst. They played like pussies. (Engelska som ungefär kan översättas så här: Det gör ont att möta DIFen)
Även tuneringens grundare och chef, gubben som böjd över oss hit tycker att vi ska lugna ner oss och inte spela så hårt"


Låter ju lovande.
Född till sportchef.
Skriv svar