Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Praetori »

Ska vi ha Mackan springandes på Hovet igen då?
Har cykloperna verkligen släppt det? Har det runnit tillräckligt mycket vatten under broarna? :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nattuggla_
Inlägg: 3125
Blev medlem: 2021-08-14

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Nattuggla_ »

Praetori skrev: 2024-03-08 19:35:49
Ska vi ha Mackan springandes på Hovet igen då?
Har cykloperna verkligen släppt det? Har det runnit tillräckligt mycket vatten under broarna? :lol:
Lär väl snackas en del.
Tycker man kan försöka fokusera på spelaren vi får in istället för vad man tycker om pappan.
Grabben har ju inte gjort något, och det är ju kul när unga skickliga spelare vill gå till oss.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2024-03-08 20:44:54
Praetori skrev: 2024-03-08 19:35:49
Ska vi ha Mackan springandes på Hovet igen då?
Har cykloperna verkligen släppt det? Har det runnit tillräckligt mycket vatten under broarna? :lol:
Lär väl snackas en del.
Tycker man kan försöka fokusera på spelaren vi får in istället för vad man tycker om pappan.
Grabben har ju inte gjort något, och det är ju kul när unga skickliga spelare vill gå till oss.
Jag var ironisk. Hela grejen var det fjortis-ilska-varning på ("ingen förstör sig på våra känslor") grej.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Andspe »

Hela grejjen med Mackan var sorglig. Han trodde han blev utsparkad(kortet slutade fungera utan ett ord) och spelarfacket som pressade honom att gå vidare. Kom ju och spelade nästan gratis 04-05. Är Djurgårdare. Men personerna i föreningen just då skötte inte saker snyggt.

Sen hade jag personligen aldrig anmält mitt DIF, där är alla människor olika.

Sjukaste var ju att vi tog tillbaka honom och så gick han sönder. Kom in och spelade ”gratis” igen som lite plåster på såren och sen gå sönder efter 7matcher. (Lönen skulle matcha skadeståndet)
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Praetori »

Andspe skrev: 2024-03-08 21:28:06 Hela grejjen med Mackan var sorglig. Han trodde han blev utsparkad(kortet slutade fungera utan ett ord) och spelarfacket som pressade honom att gå vidare. Kom ju och spelade nästan gratis 04-05. Är Djurgårdare. Men personerna i föreningen just då skötte inte saker snyggt.

Sen hade jag personligen aldrig anmält mitt DIF, där är alla människor olika.

Sjukaste var ju att vi tog tillbaka honom och så gick han sönder. Kom in och spelade ”gratis” igen som lite plåster på såren och sen gå sönder efter 7matcher. (Lönen skulle matcha skadeståndet)
Jag är partisk iom 'reasons' men det är verkligen ett Djurgårdshjärta i den kroppen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av DIF_Soldier »

Andspe skrev: 2024-03-08 21:28:06 Hela grejjen med Mackan var sorglig. Han trodde han blev utsparkad(kortet slutade fungera utan ett ord) och spelarfacket som pressade honom att gå vidare. Kom ju och spelade nästan gratis 04-05. Är Djurgårdare. Men personerna i föreningen just då skötte inte saker snyggt.

Sen hade jag personligen aldrig anmält mitt DIF, där är alla människor olika.

Sjukaste var ju att vi tog tillbaka honom och så gick han sönder. Kom in och spelade ”gratis” igen som lite plåster på såren och sen gå sönder efter 7matcher. (Lönen skulle matcha skadeståndet)
Minns den presskonferensen där den där snubben (på räcket länge väl?) stod och härjade på Kaarel i en livesänd presskonferens
Tyckte väldigt synd om Mackan som tvingades sitta där och lyssna på när den där pajasen stod och gormade (som verkade, iaf då, "stå på räcket" 24/7, mindre smickrande drag). Dock väldigt stort av Mackan att ställa upp.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9444
Blev medlem: 2009-12-01

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Jim Morrison »

DIF_Soldier skrev: 2024-03-08 21:38:54
Andspe skrev: 2024-03-08 21:28:06 Hela grejjen med Mackan var sorglig. Han trodde han blev utsparkad(kortet slutade fungera utan ett ord) och spelarfacket som pressade honom att gå vidare. Kom ju och spelade nästan gratis 04-05. Är Djurgårdare. Men personerna i föreningen just då skötte inte saker snyggt.

Sen hade jag personligen aldrig anmält mitt DIF, där är alla människor olika.

Sjukaste var ju att vi tog tillbaka honom och så gick han sönder. Kom in och spelade ”gratis” igen som lite plåster på såren och sen gå sönder efter 7matcher. (Lönen skulle matcha skadeståndet)
Minns den presskonferensen där den där snubben (på räcket länge väl?) stod och härjade på Kaarel i en livesänd presskonferens
Tyckte väldigt synd om Mackan som tvingades sitta där och lyssna på när den där pajasen stod och gormade (som verkade, iaf då, "stå på räcket" 24/7, mindre smickrande drag). Dock väldigt stort av Mackan att ställa upp.
Haha, du är så märklig ibland Soldaten.

I sillytråden sitter du och öser skit över Wiktor Nilsson som absolut inte ska få vara kvar oavsett om vi går upp eller inte pga klar för fisk. Du öser skit över Alsing, Hultström, Tom Nilsson mfl för att dom är ”Djurgårdare när det går bra”.

Men Mackan som var lagkapten och ”spelade ut oss”, vägrade intervjuas när vi åkte ur, STÄMDE Djurgården och gick till HV71 - han tycker du synd om?

(Håller med om att grejen med Mackan är överspelad och han tog ett par dåliga råd men lite konsekvent måste du väl ändå vara?)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev: 2024-03-09 08:22:45
DIF_Soldier skrev: 2024-03-08 21:38:54
Andspe skrev: 2024-03-08 21:28:06 Hela grejjen med Mackan var sorglig. Han trodde han blev utsparkad(kortet slutade fungera utan ett ord) och spelarfacket som pressade honom att gå vidare. Kom ju och spelade nästan gratis 04-05. Är Djurgårdare. Men personerna i föreningen just då skötte inte saker snyggt.

Sen hade jag personligen aldrig anmält mitt DIF, där är alla människor olika.

Sjukaste var ju att vi tog tillbaka honom och så gick han sönder. Kom in och spelade ”gratis” igen som lite plåster på såren och sen gå sönder efter 7matcher. (Lönen skulle matcha skadeståndet)
Minns den presskonferensen där den där snubben (på räcket länge väl?) stod och härjade på Kaarel i en livesänd presskonferens
Tyckte väldigt synd om Mackan som tvingades sitta där och lyssna på när den där pajasen stod och gormade (som verkade, iaf då, "stå på räcket" 24/7, mindre smickrande drag). Dock väldigt stort av Mackan att ställa upp.
Haha, du är så märklig ibland Soldaten.

I sillytråden sitter du och öser skit över Wiktor Nilsson som absolut inte ska få vara kvar oavsett om vi går upp eller inte pga klar för fisk. Du öser skit över Alsing, Hultström, Tom Nilsson mfl för att dom är ”Djurgårdare när det går bra”.

Men Mackan som var lagkapten och ”spelade ut oss”, vägrade intervjuas när vi åkte ur, STÄMDE Djurgården och gick till HV71 - han tycker du synd om?

(Håller med om att grejen med Mackan är överspelad och han tog ett par dåliga råd men lite konsekvent måste du väl ändå vara?)
Om de spelare jag nämner kallar till presskonferens efter att själva ringt till DIF och erbjudit sig att spela för knappt några pengar alls och ber om ursäkt av hela sitt hjärta som Marcus gjorde, då är de givetvis värda en andra chans. Marcus ' pudel är närmast unik i sportvärlden och förtjänar all respekt. Ser inget förnuftsvidrigt i det alls, tvärtom. Just därför jag inte nämnde Sörensen bland de andra på grund av hans senaste intervju. Allt handlar om hur de hanterar situationen.
Säg den glädje som varar
dr111DIF
Inlägg: 1016
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av dr111DIF »

Bogart skrev: 2024-03-08 19:17:19
En av de mest talangfulla 07orna i landet! Väldigt kul att se.
Toppar man upp att vi har typ 3/4 av bästa 07orna med Viggo Björck, snart 16, som gjort 98p på 36 matcher i J18 så fortsätter det se bra ut i juniorleden.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: 2020-10-13 19:26:44 Våra talangfulla 04:or bör vara aktuella å riktigt tidigast säsongen 22/23. Svårt att sia om spelarnas utveckling. Men det är väl Lekkerimäki, Östlund, Öhgren och Odelius ur den kullen som bör vara de som ligger bäst till. Sen finns Jellvik och Lindbom som är 03:or som också är talangfulla.
Now do 07-kullen. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2682
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av klintan85 »

Det går bra för alla tre juniorlagen. Alla har kvalificerat sig vidare.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av SirDIFalot »

Trist att J20 åkte ut mot Örebro, men inte så konstigt när Frondell är skadad och dom andra tre bästa forwardsen har gått upp i A-laget.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mycket viktigare att få fram 2-3 guldkorn varje år som går in och förstärker A- laget än att vinna juniorguld.
Senaste åren har vi verkligen fått fram russinen ur kakan, fortsätt så.
Satsar man får hårt på bredden kan toppen bli lägre.

Från J18 och framåt tycker jag man bör arbeta så, medan man innan J18 ska satsa på bredden.

Med det sagt, klart att det enstaka år kan resultera i guld som en bonus.
Men det är redan som det sagts ovan i tråden svårt, då russinen är i A- laget
4 segrar kvar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-07 19:23:16 Mycket viktigare att få fram 2-3 guldkorn varje år som går in och förstärker A- laget än att vinna juniorguld.
Senaste åren har vi verkligen fått fram russinen ur kakan, fortsätt så.
Satsar man får hårt på bredden kan toppen bli lägre.

Från J18 och framåt tycker jag man bör arbeta så, medan man innan J18 ska satsa på bredden.

Med det sagt, klart att det enstaka år kan resultera i guld som en bonus.
Men det är redan som det sagts ovan i tråden svårt, då russinen är i A- laget
Optimalt så skall ju inte barn in och lira representationshockey även om det är svinkul att se gallerjunisar in-action. Att det ändå blir så är ju på grund av att vi inte haft ekonomin att värva etablerade spelare som är bättre än junisarna. Spelare under 18 bör ju kunna testas, absolut. Men man får inte glömma att J20 spelare i en ordinarie plats i A-laget är ett symptom på att representationslaget inte är helt friskt (även om juniorlagen är det).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2024-04-08 08:56:07
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-07 19:23:16 Mycket viktigare att få fram 2-3 guldkorn varje år som går in och förstärker A- laget än att vinna juniorguld.
Senaste åren har vi verkligen fått fram russinen ur kakan, fortsätt så.
Satsar man får hårt på bredden kan toppen bli lägre.

Från J18 och framåt tycker jag man bör arbeta så, medan man innan J18 ska satsa på bredden.

Med det sagt, klart att det enstaka år kan resultera i guld som en bonus.
Men det är redan som det sagts ovan i tråden svårt, då russinen är i A- laget
Optimalt så skall ju inte barn in och lira representationshockey även om det är svinkul att se gallerjunisar in-action. Att det ändå blir så är ju på grund av att vi inte haft ekonomin att värva etablerade spelare som är bättre än junisarna. Spelare under 18 bör ju kunna testas, absolut. Men man får inte glömma att J20 spelare i en ordinarie plats i A-laget är ett symptom på att representationslaget inte är helt friskt (även om juniorlagen är det).
Let´s agree to disagree. :D

Håller inte med alls. För det första, vi spelar i Allsvenskan. Där ska en skicklig j20 spelare kunna spela utan problem.
Jag vill t.o.m påstå att våra juniorer (minifimp, Eriksson, Wersäll ) tillhör toppkedjorna i hela Allsvenskan.
Sedan om man då dömer ut hela Allsvenskan som en skitliga, att det förhåller sig så när de platsar är väl upp till var och en.
Jag tycker Allsvenskan är underhållande och håller god klass. (70% är mer intresserade av hockeyallsvenska slutspelet än SHL enligt färsk undersökning)
Fler tittare på hockeyallsvenska semi och finalspelet ifol har jag för mig.

Men kolla även Östlund, Lekki, och Öhgren (för att nämna några), de platsar ju i SHL (om man nu tycker Allsvenskan stinker).

Sedan barn och barn, de är ju för tusan 17,18,19 år.
Men visst, Leo Carlsson var väl 16 då han debutera i SHL, juridiskt ett barn, men platsar man ser jag inget bekymmer med deras ålder.
4 segrar kvar
Skriv svar