Luleå HF - Djurgårdens IF, 27/11 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Luleå HF - Djurgårdens IF, 27/11 2007

Inlägg av Enbom »

Ny match, ny vinst på gång.

Hur mycket vinner vi med? Tror på 0-1 eftersom Luleå inte kan spela annat än grishockey. Målet kan Danne få göra, Skrbek eller Saravo sjabblar med pucken i egen zon efter det att Danne rensat undan den. :D
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Luleå spelar med nerverna utanför tröjan medans DIF kan spela mer avslappnat.Bara vänta på Luleås misstag
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

Luleå HF - Djurgårdens IF 1-2 (0-0, 0-0, 1-2)

Luleå kommer säkert att spela tillknäppt och fokusera på att hitta rätt defensivt men orkar inte i tredje när Fimpen kontrar in 1-0 och sen fyller Otto på med 2-0.

45: 0-1 C. Eklund (N. Danielsson)
53: 0-2 K. Ottosson (D. Axelsson, N. Anger)
58: 1-2 L. Bartecko (P. Saravo, J Harju) PP 6 mot 4
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Tyvärr, eller kanske dessbättre vad vet jag med tanke på hur illa jag tippar, känns Luleå som hetaste kandidaten att ta tre pinnar här. Vi hade megatokflyt senast uppe i gamla delfinen ( som för övrigt är ett bra mycket bättre namn på en arena coop eller vad den numer heter i Luleå. ) och nu känns det som att hemmalaget är betydligt mer tänt och därmed också villig att åka de extra skridskoskär som krävs för att vinna. Visst Luleå kan vara nervösa, men jag tror inte deras nervositet slår ut viljan att vinna efter att ha spelat rätt kasst på slutet. Samtidigt tror jag vi kan vara lite mätta och efter en längre resa kanske inte våra viktiga gamlingar orkar tända till tillräckligt för att vi skall gå segrande ur striden.

Faktum är att jag inte skulle gråta blod om det blev torsk uppe i Delfinen. Känns som att matchen hemma mot MoDo på torsdag är betydligt viktigare att vinna då det nog krävs segrar hemma för att fortsätta den positiva och betydligt förbättrade stämningen på Hovet.

Tippar därför på 3-1 till Luleå. Sista Baljan i öppen kasse.
Användarvisningsbild
Raffe_DIF89
Inlägg: 99
Blev medlem: 2007-10-12

Härlig match

Inlägg av Raffe_DIF89 »

Härlig match imorgon det här som vi för övrigt vinner med 2-0.

Helt otroligt att vi har ett så bra lag, jag njuter varje sekund av spelet.

Jämför den här säsongen med 05/06 så känns det ju som skillnaden mellan botten och toppen och fan det e det ju me hahaha
MOT 17:E
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7184
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mycket viktig match imorgon.

Luleå är ett av lagen som vi bör ha efter oss när serien summeras.
En vinst uppe i gamla homohajen skulle se till att vi får ett behagligt avstånd ned till dom.
Kan vi göra en lika stabil insats som senast har vi alla chanser.

Såg att någon tyckte att vi hade haft "megatoktur" när vi vann förra matchen. Personligen tyckte jag tvärtom, Luleå hade flyt som kom in i den matchen med 2 snabba mål.
Men så har man ett riktigt stort bultande Djurgårdhjärta också. :wink:
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Jag kanske blandar ihop matcher, men var det inte borta mot Luleå som vi torskade skotten med typ 38-11 eller nå't liknande? Har också för mig att det mer eller mindre enbart var tackvare Larssons storspel i kassen som vi kom undan med tre pinnar från den matchen.

Det är i vart fall vad jkag kallar tokflyt...
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Kall-El skrev:Jag kanske blandar ihop matcher, men var det inte borta mot Luleå som vi torskade skotten med typ 38-11 eller nå't liknande? Har också för mig att det mer eller mindre enbart var tackvare Larssons storspel i kassen som vi kom undan med tre pinnar från den matchen.

Det är i vart fall vad jkag kallar tokflyt...
Stämmer tokbra
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Hopp då har visst Luleå fått klartecken att köpa sina arena för 260 millar typ. Det skall dock sägas att kommunen ansvarar för en uppiffning av arenan först till ett värde av 186 millar... Undrar hur mycket Rpbin Hood-stålar vi sponsrar Luleå med nu då.....

Tänk om vi hade kunnat få liknande hjälp också...

Om sedan Luleå lyckas sälja namnrättigheterna till ett vettig pris över en längre period behöver de antagligen inte punga ut med så mycket pengar alls...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7184
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Enligt matchrapporten var skotten 37-12.

Luleå hade någon chans i slutet på 3:e som kunde resulterat i en kvittering, men i övrigt fick de i sedvanlig stil snurra ute i hörnorna.

Men skotten vann de toköverlägset :wink:
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Inlägg av Örebroarn »

Kall-El skrev:Hopp då har visst Luleå fått klartecken att köpa sina arena för 260 millar typ. Det skall dock sägas att kommunen ansvarar för en uppiffning av arenan först till ett värde av 186 millar... Undrar hur mycket Rpbin Hood-stålar vi sponsrar Luleå med nu då.....

Tänk om vi hade kunnat få liknande hjälp också...

Om sedan Luleå lyckas sälja namnrättigheterna till ett vettig pris över en längre period behöver de antagligen inte punga ut med så mycket pengar alls...
Borde vara olagligt för kommuner att investera så mycket pengar i kommersiellt drivna föreningar. Har aldrig varit i Luleå men kan tänka mig att det nog hellre hade behövts för skolor, sjukhus, dagis osv. istället för att satsa pengarna på en klubb som knappt har Luleåbor i laget (Massa utländska spelare)

För övrigt hoppas jag att vi trycker dit Robin Hood och gänget

Tror på vinst med 1-5

0-1 Johan Harju (Lubos Bartecko) EQ
1-1 Kristoffer Ottosson (Niklas Anger, Dick Axelsson) PP1
1-2 Andreas Engqvist (Nicklas Falck) EQ
1-3 Patric Hörnqvist (Fredrik Bremberg, Pär Bäcker) PP1
1-4 Jiri Marusak (David Printz, Niklas Anger) EQ
1-5 Fredrik Bremberg
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Inlägg av lilleman »

[quote="Örebroarn"][quote="Kall-El"]Hopp då har visst Luleå fått klartecken att köpa sina arena för 260 millar typ. Det skall dock sägas att kommunen ansvarar för en uppiffning av arenan först till ett värde av 186 millar... Undrar hur mycket Rpbin Hood-stålar vi sponsrar Luleå med nu då.....

Tänk om vi hade kunnat få liknande hjälp också...

Om sedan Luleå lyckas sälja namnrättigheterna till ett vettig pris över en längre period behöver de antagligen inte punga ut med så mycket pengar alls...[/quote]

Borde vara olagligt för kommuner att investera så mycket pengar i kommersiellt drivna föreningar. Har aldrig varit i Luleå men kan tänka mig att det nog hellre hade behövts för skolor, sjukhus, dagis osv. istället för att satsa pengarna på en klubb som knappt har Luleåbor i laget (Massa utländska spelare)

För övrigt hoppas jag att vi trycker dit Robin Hood och gänget

Tror på vinst med 1-5

0-1 Johan Harju (Lubos Bartecko) EQ
1-1 Kristoffer Ottosson (Niklas Anger, Dick Axelsson) PP1
1-2 Andreas Engqvist (Nicklas Falck) EQ
1-3 Patric Hörnqvist (Fredrik Bremberg, Pär Bäcker) PP1
1-4 Jiri Marusak (David Printz, Niklas Anger) EQ
1-5 Fredrik Bremberg[/quote]

Johan harju, spelar han i DIF? Och spelar Otto i Luleå. Nu får ni uppdatera mig :wink:
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

Från Hallman`s blogg:

1. Luleå kommun investerar 186 miljoner kronor i att fräscha upp arenan och bygga en ny träningshall.
2. Luleå hockey köper sedan hela anläggningen för 260 miljoner kronor.
3. Luleå kommun hyr sedan tillbaka ishallarna för 27 miljoner per år. Och kommer då inom tio år att ha betalat 270 miljoner i hyra till Luleå hockey, för samma anläggningar som Luleå hockey köpt för 260 miljoner av kommunen.

"Vi är vinnare båda två" utropar kommunalrådet Karl Petersen i NSD.

Att Lule hockey gör en bra affär är ju bara förnamnet!
De tjänar alltså in hela kostnaden på tio år genom att hyra ut hallen till den kommun de köpt den nyrenoverad hallen av... OCH kan under tiden casha in på evenemang och catering i arenan. Världsklass.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
micke_1891
Inlägg: 328
Blev medlem: 2005-12-14
Ort: Tyresö

Inlägg av micke_1891 »

Tror likson Kall-el på en förlust. Anledning? Det finns ingen, och det är väl därför det blir som det blir.

Linkan är förövrigt osäker till spel, p.g.a. magsjuka.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
degen
Inlägg: 275
Blev medlem: 2007-02-19

Inlägg av degen »

Om Linkan är på g så kanske det kan bli en vinst. Gissar på 3-1 vinst.
Djurgården
Skriv svar