Är svarta november här?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Är svarta november här?

Inlägg av Andy »

1/11 Timrå IK (b) 1 - 2
3/11 Mora IK (h) 0 - 3
13/11 Frölunda HC (b) 4 - 5
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Ja visst är den det. Det är fler timmar då det är mörkt och svart ute (där bara snön lyser upp tillvaron). Så visst är november här!

Ha en trevlig dag!
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Är svarta november här?

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Andy skrev:1/11 Timrå IK (b) 1 - 2
3/11 Mora IK (h) 0 - 3
13/11 Frölunda HC (b) 4 - 5
Javisst är den det men jag ser ljuset i mörkret: Måndagen den 19 November!!
Brutus
Inlägg: 77
Blev medlem: 2006-12-02

Inlägg av Brutus »

Jag hoppas på tre poäng Lördag den 17! Måste vinna sådana matcher om det ska bli slutspel.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Är svarta november här?

Inlägg av Andy »

136_Djurgårdare skrev:
Andy skrev:1/11 Timrå IK (b) 1 - 2
3/11 Mora IK (h) 0 - 3
13/11 Frölunda HC (b) 4 - 5
Javisst är den det men jag ser ljuset i mörkret: Måndagen den 19 November!!
Jag ser också ljuset i tunneln. Tippar fortfarande på guld i år.

Till den 19 har jag dragit med ytterligare en person i alla fall....
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Att vi får spö lite då & då är helt naturligt & inget att oroa sig över, men ser man till spelet det senaste 5 omgångarna blir man både mörkrädd & kissnödig.
Riktigt länge sedan DIF gjorde en bra match nu, så det är knappast en slump att 0-poängarna börjat staplas på hög

Bara hoppas att BIF & SSK hittar tillbaka till sin oktober-form igen, det kan bli vår räddning
mr.gr
Inlägg: 99
Blev medlem: 2007-02-28

Inlägg av mr.gr »

Vi är sjunde spelarn! Se till att SJUNG fram laget nu på måndag. Oavsett.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Inlägg av Örebroarn »

Jag som tyckte att det gick så bra ett tag. 3:e platsen och häng på andra! Men vips så försvann allt det där. Men serien är lång och om man inte har för mycket förluster i November kan vi ha en skön mars-april. Det som är oroande är att Ronnie fortfarande inte är tillbaks, vi läcker som ett såll och bortsett från bjudningarna inte kan skapa målchanser själva. Sett till gårdagens match (Frölunda 13/11) och senaste matcherna fungerar PP inte alls. Dom måste träna mer PP för det här går inte. Frölunda är riktigt dåligt i BP och spelade inte bra boxplay igår men ändå skickar vi bara runt pucken som om ingen vill vara den som avgör (eller förstör) läget.

Jag tror och hoppas på årets upplaga men det skulle inte skada med en så kallad striker i laget. En som inte alltid gör dom finaste dribblingarna men som går direkt på mål och sätter pucken 9 av 10 ggr.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Förluster inträffar med jämna mellanrum svårare än så är det inte. Det som däremot är oroväckande för vår del är att spelet de senaste 4-5 matcherna har varit väldigt dåligt. Känns som att vi helt enkelt inte har energi nog att skapa tillräckligt med chanser. Även vinstmatchen mot Luleå var spelmässigt från våra sida svag och vi räddades egentligen enbart av larsson i den matchen.

Jag hoppas att detta tapp beror på de skador vi haft och att vi pga dessa tvingats slita lite för hårt på friska spelare. Om detta är fallet känns det dock väldigt märkligt att släppa Ask då man antagligen behöver alla friska spelare som finns att tillgå.

Tyvärr finns det nog en viss risk för att vi kanske spelade lite över vår förmåga i början av serien och att vi nu ligger mer på den nivån vi kan förvänta oss. Oavsett vilket om vill vill vända trenden måste de skadade spelaren återkomma till spel fortast möjligt samt att det behöver ansluta minst en, helst två, anfallare till så vi kan slita lite jämnare på materialet.

Vill här dessutom passa på att inflika att Viktor A hade en stor poäng i en artikel han skrev på Svenskafans. Det är helt klart så att vi har för dåliga backar offensivt och detta ställer givetvis till problem när vi skall sätta igång spelet. ( Ungefär det jag tjatat om ganska länge för övrigt. )
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Örebroarn skrev:Jag som tyckte att det gick så bra ett tag. 3:e platsen och häng på andra! Men vips så försvann allt det där. Men serien är lång och om man inte har för mycket förluster i November kan vi ha en skön mars-april. Det som är oroande är att Ronnie fortfarande inte är tillbaks, vi läcker som ett såll och bortsett från bjudningarna inte kan skapa målchanser själva. Sett till gårdagens match (Frölunda 13/11) och senaste matcherna fungerar PP inte alls. Dom måste träna mer PP för det här går inte. Frölunda är riktigt dåligt i BP och spelade inte bra boxplay igår men ändå skickar vi bara runt pucken som om ingen vill vara den som avgör (eller förstör) läget.

Jag tror och hoppas på årets upplaga men det skulle inte skada med en så kallad striker i laget. En som inte alltid gör dom finaste dribblingarna men som går direkt på mål och sätter pucken 9 av 10 ggr.
Läcker som ett såll? Är du medveten om att vi, tillsammans med SAIK och SSK, har släppt in minsta antal mål? Det är inte att läcka som ett såll...
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Inlägg av Örebroarn »

Rocker skrev:
Örebroarn skrev:Jag som tyckte att det gick så bra ett tag. 3:e platsen och häng på andra! Men vips så försvann allt det där. Men serien är lång och om man inte har för mycket förluster i November kan vi ha en skön mars-april. Det som är oroande är att Ronnie fortfarande inte är tillbaks, vi läcker som ett såll och bortsett från bjudningarna inte kan skapa målchanser själva. Sett till gårdagens match (Frölunda 13/11) och senaste matcherna fungerar PP inte alls. Dom måste träna mer PP för det här går inte. Frölunda är riktigt dåligt i BP och spelade inte bra boxplay igår men ändå skickar vi bara runt pucken som om ingen vill vara den som avgör (eller förstör) läget.

Jag tror och hoppas på årets upplaga men det skulle inte skada med en så kallad striker i laget. En som inte alltid gör dom finaste dribblingarna men som går direkt på mål och sätter pucken 9 av 10 ggr.
Läcker som ett såll? Är du medveten om att vi, tillsammans med SAIK och SSK, har släppt in minsta antal mål? Det är inte att läcka som ett såll...
Dom senaste matcherna har vi gjort det. Jag vet att vi tidigt på säsongen har spelat utmärkt och släppt in lite mål. Men jag menar på de senaste matcherna.
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Hoppas att Jimmie fortsätter göra som han gjorde nu mot Frölunda, kolla mål direkt! Dock var det försvars spelet vi fall på, Ossi behövdes. Men känns ändå som vi saknar någon stabilitet i laget, vet inte varför jag känner det, Kanske Ronnie fixar det sen när han kommer tillbaka.
Användarvisningsbild
samiam
Inlägg: 122
Blev medlem: 2007-06-23
Ort: Tidaholm

Inlägg av samiam »

Jimmie blev väl skadad under första perioden mot frölunda.

Så vi får väl hoppas att det inte är så allvarligt
DIF kommer vara nummer 1 igen
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

samiam skrev:Jimmie blev väl skadad under första perioden mot frölunda.

Så vi får väl hoppas att det inte är så allvarligt
Han blir borta tre veckor, uttänjt ledband.
micke_1891
Inlägg: 328
Blev medlem: 2005-12-14
Ort: Tyresö

Inlägg av micke_1891 »

November säsongen 2006/2007

2/11 Timrå IK (b) 0 - 4
5/11 Luleå HF (h) 3 - 3
16/11 Malmö Redhawks (h) 2 - 5
18/11 Brynäs IF (b) 3 - 3
20/11 Luleå HF (b) 2 - 4
23/11 Malmö Redhawks (h) 4 - 3
25/11 MODO Hockey (h) 2 - 4
28/11 Skellefteå AIK (b) 1 - 3
30/11 Frölunda HC (b) 1 - 5

Totalt: Fyra poäng på nio matcher, och 18-34 i målskillnad.

November säsongen 2007/2008

1/11 Timrå IK (b) 1 - 2
3/11 Mora IK (h) 0 - 3
13/11 Frölunda HC (b) 4 - 5
17/11 Skellefteå AIK (b) 4 - 3
19/11 HV71 (h) 2-8
22/11 Färjestads BK (b) 3-0
24/11 MODO Hockey (h) 4-1
27/11 Luleå HF (b) COOP Arena, 19:00
29/11 MODO Hockey (h) Hovet, 19:00


Totalt: Tio poäng på sju matcher. 18-22 i målskillnad.
Senast redigerad av micke_1891 den 2007-11-24 18:25:28, redigerad totalt 1 gånger.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Skriv svar