Forumbyte!?

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Fnatte79
Inlägg: 191
Blev medlem: 2006-09-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Forumbyte!?

Inlägg av Fnatte79 »

Att byta forum är kanske inte rätt metod, eller?
Nu har vi ett officiellt och ett inofficiellt forum alltså... det officiella kanske
behöver styras upp lite medans det inofficiella säkert kommer sluta som
alla andra "egna" forum, de som är moderatorer vill visa makt och börjar
stänga av folk... bara för att de kan!?
Att byta forum från officiellt till inofficiellt är som att sluta vara Djurgårdare
och sedan börja heja på minigolf eller något... skärp er nu, detta börjar bli löjligt!

P.S.
Ni som vet med er att ni kanske "spammar" skärp er en smula så blir allt bra!
DIF 4 Ever
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Dessutom känns det som att de flesta trådar innehåller mer gnäll på folk som postar fel än vad det är felposter.

Personligen tycker jag det är mer irriterande att läsa gnäll än att läsa nån som postat fel eller bara skrivit några ord eller nånting.



Ni som tjatar om djurgårdsjävlar hela tiden. Varför sticker ni inte dit och stannar där? Ni har ju fixat ett eget forum nu. Sluta gnäll här då!
i
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av m0ng00se »

fakta: det kommer ALLTID att finnas olika individer/personligheter på ett public forum

att försöka få alla dessa individer att hålla en "hög" skribentnivå känns ju som en utopi. om man inte gillar läget och kan ta ett par stavfel eller "spam" så vet jag inte om man är på rätt plats.

Visst alla skulle kunna försöka dra mot normaliteten....men då kommer nästa fråga, vad är normalt? Är det normala att skriva preussiskt med superkorrekt avstavning, kommattering och annat eller är det normala att bara låta orden flöda? Går vi tillbaka 10-15-20 år kanske så hade jag varit rätt tvärsäker på att iaf 90% hade sagt att det förstnämnda är det normala men med utbredningen av internet och allt vad det innebär så är jag inte så säker längre

jag vet inte men jag tor fenomenet kallas språkutveckling. Det är bara att kolla på svenska språket för 100 år sen, då var det ju rätt högtravande och "fint" men har utvecklats tilldagens rikssvenska. Sen så kanske vi inte kan kalla vår sk "lunarsvenska" för den nya svenskan men det är nog ett sidospår som vi nog får leva med...tyvärr?
Användarvisningsbild
Clark Kent
Inlägg: 16
Blev medlem: 2007-11-06

Inlägg av Clark Kent »

m0ng00se skrev:Att försöka få alla dessa individer att hålla en "hög" skribentnivå känns ju som en utopi. Om man inte gillar läget och kan ta ett par stavfel eller "spam" så vet jag inte om man är på rätt plats.
Man kan ju försöka i alla fall!?

Stor bokstav i början på ny mening, mellanslag mellan punkt och kommatering?

Det är inte mycket som begärs.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Tror du syftar på Djurgårdsjävlar nu.

Moderatorerna här är så inneffektiva att jag har bett om nya (med trådar, PM, email och alla möjliga sett jag ansett rimligt)
Djurgårdsjävlar är bättre, dåliga inlägg sållas bort och det finns moderatorer som inne dagligen.

Håhå, förräderi? Det är ju som att säga att jag gillar aik. :wink:
Skriv svar