Namnlista: Låt Mark sjunga nationalsången!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Namnlista: Låt Mark sjunga nationalsången!

Inlägg av Enbom »

Ja för fan, killen är ju kung. Att låta en spelare i ena laget sjunga nationalsången vore ju något nytt, och det är alltid roligt att vara först.

Har pratats om det här i en del DIF-kanaler på mIRC, och säkert här på forumet också (jag håller mig till Djurgårdshjältar nuförtiden, så jag är inte här så mycket, ursäkta om det redan tagits upp)



Fyll på med ditt namn (Riktiga namn, inte ditt forumnamn)

#1: Simon
djurgårdarn3
Inlägg: 90
Blev medlem: 2006-11-04
Ort: Mariestad

fundersam!

Inlägg av djurgårdarn3 »

Jag tror att om han blir uttagen till A-truppen och ska vara med på bänken bakom Larsson eller lillriddarn så tror jag inte att han får sjunga.
jag tror att ledningen tänker att han lägger för mycket konsentration på nationalsången och inte på matchen.
så jag vill alltså säga nej i det läget!

men om det är så att han inte ska vara med i matchen och sitta på läktarn är det helt OK för min del så jag skriver mitt namn om han inte är med på bänken.

#2:Henrik Andersson
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
Fnatte79
Inlägg: 191
Blev medlem: 2006-09-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Inlägg av Fnatte79 »

Sen beror det ju på HUR han sjunger den också,
vår nationalsång får absolut inte förstöras...
Men annars får han naturligtvis sjunga den!

#3: Mattias Andersson

(tar tillbaka min röst om han sjunger den a la hip-hop)
DIF 4 Ever
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Inlägg av Erik af Sibirien »

Ja, vad som helst är väl bättre än den bandade version jag hört hittills under säsongen (Jöback?), men jag tycker vi kan skippa nationalsången helt under serielunken och spara den till slutspelet för att ge helheten lite extra schwung.

Annars blir nationalsången rätt urholkad. Men jag är i.o.f.s. förespråkare av färre omgångar i ES också....
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

All heder till Mark som hockeymålvakt, men aldrig i helvete att han ska få sjunga nationalsången. Jag tycker helst att de ska ta bort den helt, men när den ändå sjungs behöver man ju inte förstöra den.
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Jag älskar det här landet, här finns min familj och andra nära anhöriga. Här finns också min livskärlek i Djurgården IF!

Men svenska nationalsången är bara en lång pina.
"Du tronar på minnen från fornstora dar..." - Vad är det att vara stolt över?

"Ja jag vill leva jag vill dö i norden" - Trevligt, Danmark, Sverige, Finland, Norge och Island, vilket land i norden sjunger vi om?

Självklart förstår jag att nationalsången skrevs när sverige var en stormakt. Nu är vi enbart stora i ishockey!

Därför lägger jag min röst på att slopa nationalsången helt! Låt den glömmas bort! Hitta en ny, bättre och skönare nationalsång!

Adjö.
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Inlägg av Erik af Sibirien »

Njae... nationalromantik med tillhörande sånger härrör från slutet av 1800-talet, d.v.s. efter stormaktstiden. Det där med "Norden" lär väl ha med unionen med Norge att göra, så det är klart att det är aningen förlegat.

Fast å andra sidan suddas väl nationsgränserna ut mer och mer, så vi kanske skall kolla om norrmän, danskar, finnar och islänningar vill anamma vår sång också. Undrar vad de tycker om det...

Jag tycker gott vi kan ha den kvar, men inte slita ut den i onödan.

Å tredje sidan består ju de flesta elitserieklubbar bara till hälften av svenskar, så för att överhuvudtaget ge vår hockeyliga en nationell prägel kanske nationalsången behövs på landsortsarenorna.

För DIFs del känns den bara överflödig.
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Inlägg av Erik af Sibirien »

Förresten!

Ersätt nationalsången med Sjung för gamla Djurgår'n som sjungs med samma upplägg som de vanliga hockeylagen har med nationalsången.

Ett sätt att öka klubbkänslan och passionen runt laget och dess matcher.

Till slutspelet får sången ledas av Tommy Kjörberg (Körberg, hö hö) eller Raymond Björling, motsv.

DIF är större än landslaget. Det vet vi ju alla.
degen
Inlägg: 275
Blev medlem: 2007-02-19

Inlägg av degen »

Jag, Douglas Essehorn är "på" att Mark sjunger!
Djurgården
Användarvisningsbild
carl-bysen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2007-10-12
Ort: Bromma

Inlägg av carl-bysen »

Hoppas han får...

#5 Carl Byström
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

Jag har funderat väldigt mycket över det här och alltid kommit till samma slutsats.

Hur ballt vore det inte om någon som kan sjunga går ut och kör SFGD istället för nationalsången? Alltså, med precis samma typ av framförande som nationalsången, bara det att det är Djurgårdens IF vi älskar och har gemensamt och inte Sverige.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Haha, Mark sjunga? Han kan ju inte ens rappa... No offence, men nej för helvete!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SjuFemman
Inlägg: 32
Blev medlem: 2005-10-15
Kontakt:

Inlägg av SjuFemman »

Ska någon sjunga nationalsången så är det Loa Falkman!!

Lås tråden!
Användarvisningsbild
blårandigt
Inlägg: 359
Blev medlem: 2007-08-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av blårandigt »

# Micke
Användarvisningsbild
carl-bysen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2007-10-12
Ort: Bromma

Inlägg av carl-bysen »

DIF_Soldier skrev:Haha, Mark sjunga? Han kan ju inte ens rappa... No offence, men nej för helvete!
Gå in på Marks hemsida så kan du se honom sjunga.
Skriv svar