Vem är Djurgårdens VIKTIGASTE spelare?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Djurgårn´s Viktigaste spelare

Omröstningen slutade 2007-12-07 20:26:57

Daniel Larsson
23
20%
Stefan Ridderwall
1
1%
David Printz
0
Inga röster
Ossi Väänänen
30
26%
Jiri Marusak
0
Inga röster
Kristofer Ottoson
4
3%
Dick Axelsson
2
2%
Niklas Anger
2
2%
Niklas Falk
26
22%
Jimmie Ölvestad
8
7%
Fredrik Bremberg
20
17%
Pär Bäcker
0
Inga röster
 
Antal röster: 116

Användarvisningsbild
DIFMOTRUBBET
Inlägg: 63
Blev medlem: 2007-10-17
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Vem är Djurgårdens VIKTIGASTE spelare?

Inlägg av DIFMOTRUBBET »

Topic säger allt!

Själv tycker jag Ossi eller Linkan får bli Ossi märktes mot mora!!

Skriv om det är någon annan spelare som ni tycker så Lägger jag till!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Solklart Linkan, eftersom han har den överlägset högsta högstanivån i laget. Kommer han igång på allvar så är vi garanterade en stabil slutspelsplats.
mr.gr
Inlägg: 99
Blev medlem: 2007-02-28

Inlägg av mr.gr »

Alla spelare i DIF är lika viktiga!
degen
Inlägg: 275
Blev medlem: 2007-02-19

Inlägg av degen »

Emil svelander skrev:Solklart Linkan, eftersom han har den överlägset högsta högstanivån i laget. Kommer han igång på allvar så är vi garanterade en stabil slutspelsplats.
Jag tycker nog Ölve då han alltid jobbar 100%!
Djurgården
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

Det finns som jag ser det en grupp på fyra spelare som förmodligen är viktigare än alla andra i laget. Otto, Linkan, Falk och Ölvestad. Det är den verkliga kärnan av laget.

Men den spelare som varit mest bra hittills är nog Daniel Larsson. Känns lite klychigt men målvakten är som det sägs, halva laget. Jag var rädd att våra unga målisar inte skulle palla trycket, men det är jag inte längre. Larsson och Ridderwall är riktigt grymma målvakter, blivande landslagsmålvakter. De har vunnit matcher åt oss.
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

Efter mycket funderande fram och tillbaka så föll min röst på Linkan. Han är inte i toppform nu men han kan näst intill producera lika mycket poäng som resten av laget när han väl är igång (Okej lite överdrivet kanske). Men han står för det mesta i laget annars och utan honom hade vi inte klarat oss långt, tyvärr. Bara att tacka och buga för vår älskade Linkan!
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

Självklart är Daniel Larsson vår viktigaste spelare!
Matcher som står och väger kan han helt och hållet avgöra till vår fördel om han har en bra dag, vilket han har haft många gånger hittills i år.

Samtidigt ser man direkt att laget plockar färre poäng som nu på slutet när han har varit mer mänsklig.

Men när han spelar på sin högsta nivå kan han i princip hålla nollan om han känner för det. Överlägset viktigaste spelare!

Sedan Linkan & Ölvestad delad tvåa.

Kom givetvis på Ossi... Vilken kugge. Måste nog ändå ge en poäng till Mr.Gr: När vi vinner så har nästan uteslutande hela laget gjort en bra insats.
Blue Brigade Sthlm
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Utan tvekan Daniel Larsson.
Håller han den nivån han haft hittills över hela säsongen bör vi klara oss undan kvalserien utan större bekymmer.
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

La min röst på Linkan, det han gjorde förra året var kommer vara helt oförglömligt. Svelander : Visst Linkan i top klass är helt outstanding men hans lägsta nivå är inte bra ;).
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

stolpskott skrev:La min röst på Linkan, det han gjorde förra året var kommer vara helt oförglömligt. Svelander : Visst Linkan i top klass är helt outstanding men hans lägsta nivå är inte bra ;).
Linkan är Linkan och det måste man acceptera. Om han hade haft en mer intensiv spelstil med en högre lägstanivå hade vi inte alls fått sett samma offensiva magiska saker som sker match efter match, det skulle han aldrig orka med.
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Emil svelander skrev:
stolpskott skrev:La min röst på Linkan, det han gjorde förra året var kommer vara helt oförglömligt. Svelander : Visst Linkan i top klass är helt outstanding men hans lägsta nivå är inte bra ;).
Linkan är Linkan och det måste man acceptera. Om han hade haft en mer intensiv spelstil med en högre lägstanivå hade vi inte alls fått sett samma offensiva magiska saker som sker match efter match, det skulle han aldrig orka med.
Får vi se det varje match? Eller vad menar du? Hade linkan haft lite vilja och inställning skulle han vara bland top 10 i världen! :)
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Inlägg av Highwind »

Kall-El skrev:Utan tvekan Daniel Larsson.
Håller han den nivån han haft hittills över hela säsongen bör vi klara oss undan kvalserien utan större bekymmer.
Kvalserien? haha. Du e skojig du. Många pratar om att vi ska _misslyckas_ med att komma till slutspel. Alltså inte _lyckas_ komma till slutspel.

Du pratar om kvalserien..

Realist, nej.
Pessimist, ja.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Vi får väl se, nu kommer svarta november...
Dessutom skrev jag klara kvalserien utan större bekymmer. HUr du sedan tolkar detta är helt och hålet upp tll dig, men den rätta tolkningen är att vi bör vara med och slåss om sista slutspelsplatsen typ om laget får hålla sig skadefritt kanske är bäst att tillägga. vi kan inte gå runt på bara 10 forwards varav en är junis....
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

Kall-El skrev:Vi får väl se, nu kommer svarta november...
Dessutom skrev jag klara kvalserien utan större bekymmer. HUr du sedan tolkar detta är helt och hålet upp tll dig, men den rätta tolkningen är att vi bör vara med och slåss om sista slutspelsplatsen typ om laget får hålla sig skadefritt kanske är bäst att tillägga. vi kan inte gå runt på bara 10 forwards varav en är junis....
Hmm, skönt att "klara kvalserien utan större bekymmer" ska tolkas som att " bör vara med och slåss om sista slutspelsplats". Ett väldigt tråkigt synsätt måste jag säga...
Blue Brigade Sthlm
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Inlägg av Highwind »

Kall-El skrev:Vi får väl se, nu kommer svarta november...
Dessutom skrev jag klara kvalserien utan större bekymmer. HUr du sedan tolkar detta är helt och hålet upp tll dig, men den rätta tolkningen är att vi bör vara med och slåss om sista slutspelsplatsen typ om laget får hålla sig skadefritt kanske är bäst att tillägga. vi kan inte gå runt på bara 10 forwards varav en är junis....
Det lät på dig som att du menade att det krävde storspel av Larsson för att vi skulle undvika kval. Kul att du tror på slutspel Kall-El. Gör t.om. du det så lär vi ju nå dit :p
Skriv svar