Hockeyallsvenskan

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Hockeyallsvenskan

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-08-07 20:23:56 Från hockeynews om Hv

”Kommentar: Den här forwardssidan osar klass på allsvensk nivå och hade inte på något sätt gjort bort sig i SHL.”

Ehhhhh…..det är ju i stort sett en blek kopia av det lag som åkte ur SHL. :lol: :lol: :lol:

Nu plötsligt skulle de hålla i SHL . :D

Hockeyjournalister alltså.
https://hockeynews.se/articles/20666/
Haha ja jag gjorde typ samma kommentar när jag såg det där.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7161
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Hockeyallsvenskan

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2021-08-08 14:51:00
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-08-07 20:23:56 Från hockeynews om Hv

”Kommentar: Den här forwardssidan osar klass på allsvensk nivå och hade inte på något sätt gjort bort sig i SHL.”

Ehhhhh…..det är ju i stort sett en blek kopia av det lag som åkte ur SHL. :lol: :lol: :lol:

Nu plötsligt skulle de hålla i SHL . :D

Hockeyjournalister alltså.
https://hockeynews.se/articles/20666/
Haha ja jag gjorde typ samma kommentar när jag såg det där.
Tror de kan få ett brutalt uppvaknande. Gissar att de kommer få ösa ur en hel del krösuspengar till innan säsongen är över för att värva sig till toppen. Det finns stora osäkerheter i deras truppbygge som jag ser det.
Gamla sega gubbar på väg utför. Övertro på ett flertal spelare. Orutin över att vara årets bortalag var de än åker, alla lag kommer köra extra varje match mot Hv.
4 segrar kvar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Hockeyallsvenskan

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-08-08 23:31:28
Praetori skrev: 2021-08-08 14:51:00
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-08-07 20:23:56 Från hockeynews om Hv

”Kommentar: Den här forwardssidan osar klass på allsvensk nivå och hade inte på något sätt gjort bort sig i SHL.”

Ehhhhh…..det är ju i stort sett en blek kopia av det lag som åkte ur SHL. :lol: :lol: :lol:

Nu plötsligt skulle de hålla i SHL . :D

Hockeyjournalister alltså.
https://hockeynews.se/articles/20666/
Haha ja jag gjorde typ samma kommentar när jag såg det där.
Tror de kan få ett brutalt uppvaknande. Gissar att de kommer få ösa ur en hel del krösuspengar till innan säsongen är över för att värva sig till toppen. Det finns stora osäkerheter i deras truppbygge som jag ser det.
Gamla sega gubbar på väg utför. Övertro på ett flertal spelare. Orutin över att vara årets bortalag var de än åker, alla lag kommer köra extra varje match mot Hv.
Det är målvakterna som jag ändå tror kan rädda dem. Nu har jag inte järnkoll på alla deras pjäser men känns de inte lite trögrörliga i förhållande till det kaos som Allsvenskan är (jämfört med SHL). En speedkula från typ Troja som spelar på ett sådär överraskande allsvenskt och oberäkneligt sätt från ingenstans och vips riskerar HV att inse att Allsvenskan inte nödvändigtvis är "långsammare" än SHL i enskilda moment.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Hockeyallsvenskan

Inlägg av diftobbe89 »

Jag måste ju säga att jag tyvärr tror det kommer gå riktigt bra för HV71, hoppas jag har fel.

Måns Lindbäck har jag alltid gillat, smålänning som säkert kommer gå in och göra succé. Torp är nog en utmärkt värvning på den nivån och just till HV.

Skillnaden på HV's lag denna säsong och förra är att dom hade mycket random ''spelskickliga'' divor med noll koppling till klubben året dom åkte ut. Nu har dom visserligen också ett bra lag på papperet, men som jag ser det med andra spelartyper och mycket mer attityd, det kommer göra dom gott.
Spela fult
Användarvisningsbild
Czerkawski
Inlägg: 132
Blev medlem: 2019-04-23

Hockeyallsvenskan

Inlägg av Czerkawski »

Skönt för HV att åtminstone få en mjukstart i seriepremiären. Från den matchen borde de väl minst ta med sig tre pinnar och +10 i målskillnad.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Hockeyallsvenskan

Inlägg av Mattias_87 »

HV71 - AIK. Vilken vilja och tempo jämfört med våra matcher.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Hockeyallsvenskan

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mattias_87 skrev: 2021-09-24 18:01:40 HV71 - AIK. Vilken vilja och tempo jämfört med våra matcher.
Ja, jösses, snudd på genant.
HV skulle förvisso vara ett Slutspelslag i SHL, men tom aik har gjort fler rätt på två perioder än DIF lyckats med på 4 matcher
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Hockeyallsvenskan

Inlägg av förevigtdjurgården »

diftobbe89 skrev: 2021-08-14 17:02:21 Jag måste ju säga att jag tyvärr tror det kommer gå riktigt bra för HV71, hoppas jag har fel.

Måns Lindbäck har jag alltid gillat, smålänning som säkert kommer gå in och göra succé. Torp är nog en utmärkt värvning på den nivån och just till HV.

Skillnaden på HV's lag denna säsong och förra är att dom hade mycket random ''spelskickliga'' divor med noll koppling till klubben året dom åkte ut. Nu har dom visserligen också ett bra lag på papperet, men som jag ser det med andra spelartyper och mycket mer attityd, det kommer göra dom gott.
Låter mycket som ett lag jag har ganska bra koll på.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Per-Allan
Inlägg: 630
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Hockeyallsvenskan

Inlägg av Per-Allan »

Hade varit en skräck om årets DIF hade spelat i HAS, matchen ikväll Modo-Björklöven hade årets trupp sett ut som rundningsmärken.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Hockeyallsvenskan

Inlägg av Praetori »

Per-Allan skrev: 2021-10-29 20:53:46 Hade varit en skräck om årets DIF hade spelat i HAS, matchen ikväll Modo-Björklöven hade årets trupp sett ut som rundningsmärken.
Det brukar faktiskt inte se sådär bra ut i allsvenskan. Riktigt riktigt vass match. Jag ska småtitta ikväll och se om det blir åka av i returen också.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Hockeyallsvenskan

Inlägg av kaminor »

Lite hårdare reaktioner från gnaget på dåliga domslut. Befriande ändå! Kämpa.
Per-Allan
Inlägg: 630
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Hockeyallsvenskan

Inlägg av Per-Allan »

Och snart derbyn mot sorkarna om de inte lyckas kvala upp när DIF tar steget ner i AS.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Klyftig
Inlägg: 66
Blev medlem: 2021-10-01
Medlem: Ja, ständig medlem

Hockeyallsvenskan

Inlägg av Klyftig »

Per-Allan skrev: 2021-12-11 22:22:47 Och snart derbyn mot sorkarna om de inte lyckas kvala upp när DIF tar steget ner i AS.
Vill folk se derbyn i Hockeyallsvenskan? Vi lockade ju bra med publik senast vi båda spelade i högstaligan men i HA blir det nog mer svårflirtat.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Hockeyallsvenskan

Inlägg av Praetori »

Klyftig skrev: 2021-12-12 13:12:01
Per-Allan skrev: 2021-12-11 22:22:47 Och snart derbyn mot sorkarna om de inte lyckas kvala upp när DIF tar steget ner i AS.
Vill folk se derbyn i Hockeyallsvenskan? Vi lockade ju bra med publik senast vi båda spelade i högstaligan men i HA blir det nog mer svårflirtat.
Derbyn är Derbyn. Det brukar spela större roll för publiken vad motståndet består av än vart lagen spelar.
Sen skulle så klart ett derby mellan DIF och gnaget vara populärare i SHL än i Allsvenskan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Hockeyallsvenskan

Inlägg av diftobbe89 »

Klyftig skrev: 2021-12-12 13:12:01
Per-Allan skrev: 2021-12-11 22:22:47 Och snart derbyn mot sorkarna om de inte lyckas kvala upp när DIF tar steget ner i AS.
Vill folk se derbyn i Hockeyallsvenskan? Vi lockade ju bra med publik senast vi båda spelade i högstaligan men i HA blir det nog mer svårflirtat.
Hellre möten med Södertälje, AIK, Björklöven och ett gäng lag till än Timrå, Växjö, Örebro, Linköping etc etc. Är helt seriös. Det vore såklart inte kul att åka ur men kan DIF bli DIF igen och det krävs en omstart så kommer jag inte tycka det är alltför pissigt. Allsvenskan är ju inte vad den var 2012. Lag kommer åka ur varje år och lag från allsvenska kommer ta sig upp varje år, tråkigt men sant, så det vore lite naivt att tro att DIF aldrig någonsin skulle spela i allsvenskan igen, fler otippade lag kommer gå samma väg som HV och förmodligen vi kommer göra detta året.
Spela fult
Skriv svar