Hockeyallsvenskan

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7134
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Hockeyallsvenskan

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2021-04-09 13:42:40
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-09 13:13:53 Bik är just nu en seg ballong som vägrar spricka. Gissar att den smäller nästa match. :wink:
Mer som en sån där seg snorbobba som småungar kan ha åkandes hiss. Men förr eller senare ryker den.
Den var bättre. :D
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Hockeyallsvenskan

Inlägg av Buford »

Om nu det intetsägande Bikbok vinner, är deras lada ens godkänd för SHL? Finns ju inte ens stolar :lol:
Praetori
Inlägg: 13749
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Hockeyallsvenskan

Inlägg av Praetori »

Löven lade i en växel till när BIK slappnade av ett par minuter. Riktig uppvisning och Timrå får nog passa sig även om jag tror att de tar hem det mot Västervik.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7134
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Hockeyallsvenskan

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Allt annat än en final mellan Löven och Timrå känns så fel.

Tror faktiskt Löven tar hem det här. Många matchvinnare, och i en final kommer de slippa favoritskapet.
4 segrar kvar
Praetori
Inlägg: 13749
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Hockeyallsvenskan

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-13 17:19:31 Allt annat än en final mellan Löven och Timrå känns så fel.

Tror faktiskt Löven tar hem det här. Många matchvinnare, och i en final kommer de slippa favoritskapet.
Ja jag börjar också luta åt det hållet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8106
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Hockeyallsvenskan

Inlägg av Mattias_87 »

Drömfinalen Timrå mot Björklöven kommer alltså att bli av, lovar jag våga redan nu.

Kommer bli mycket intressant. Hoppas på Löven iallafall även fast Timrå kanske förtjänar det mer.

Edit: Herrejesus vilken game 7.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5715
Blev medlem: 2012-09-14

Hockeyallsvenskan

Inlägg av Vikas »

Björklöven är centimeter från årets kollaps, släpper in 4 mål på typ 5 minuter i tredje.

Inget imponerande försvarsspel direkt. Håller Timrå som favoriter.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11864
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Hockeyallsvenskan

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vikas skrev: 2021-04-16 20:33:44 Björklöven är centimeter från årets kollaps, släpper in 4 mål på typ 5 minuter i tredje.

Inget imponerande försvarsspel direkt. Håller Timrå som favoriter.
Verkligen, lite typiskt denna säsong, dom ser bitvis ut som ett topplag i SHL för att nästa sekvens harva likt div 5.
TIK är klart jämnare och borde fixa detta med 4-2 i matcher (ser dock hellre Löven i SHL)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Hockeyallsvenskan

Inlägg av Donkels-2.0 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-04-16 20:36:54
Vikas skrev: 2021-04-16 20:33:44 Björklöven är centimeter från årets kollaps, släpper in 4 mål på typ 5 minuter i tredje.

Inget imponerande försvarsspel direkt. Håller Timrå som favoriter.
Verkligen, lite typiskt denna säsong, dom ser bitvis ut som ett topplag i SHL för att nästa sekvens harva likt div 5.
TIK är klart jämnare och borde fixa detta med 4-2 i matcher (ser dock hellre Löven i SHL)
Ser också hellre Löven i SHL än Timrå mest därför att ett Löven i SHL på sikt kan svälta ut Norrlandsgnaget tror dock tyvärr att Timrå löser det här
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7134
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Hockeyallsvenskan

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Härligt, varken Bik eller Västervik i SHL. :D

Men domaren försökte verkligen påverka matchen igår. Sällan jag reagerar över domaren när vi spelar. Men igår, i en match mellan Bik-Löven, så blev jag upprörd över domarnas insats.
De var riktigt nära att skicka matchen till förlängning. Så många brutalt dåliga beslut som togs i sista perioden har jag aldrig sett.

I matchserien Hv- Brynäs har domarna dömt bort en del mål, vilket är uselt gjort. Men bortsett målen så har de låtit spelarna göra upp om det, de har tillåtit tufft och rejält spel.

Åja, spelar mig ingen större roll vilka som går upp nu. Håller nog på Löven lite mer för att de har Sveriges näst bästa klack.
Bra för produkten SHL att få upp lag med mycket och BRA publik.
4 segrar kvar
Praetori
Inlägg: 13749
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Hockeyallsvenskan

Inlägg av Praetori »

Ja klart bäst för SHL om Löven går upp. Norrlandsderbyn x3. Är SHL smarta med ett sådant upplägg låter de besökande lag från södra delarna av landet köra mot alla 3 i följd.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Hockeyallsvenskan

Inlägg av Skidlöparn »

Björklöven stod ju upp riktigt bra ikväll mot Timrå. Hoppas verkligen att de går upp. Ett klassiskt lag som innebär fullsatt Hovet och förhoppningsvis en utfasning av deras lillebror norrlandsgnihet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7134
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Hockeyallsvenskan

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Skidlöparn skrev: 2021-04-18 20:41:32 Björklöven stod ju upp riktigt bra ikväll mot Timrå. Hoppas verkligen att de går upp. Ett klassiskt lag som innebär fullsatt Hovet och förhoppningsvis en utfasning av deras lillebror norrlandsgnihet.
Vill vi ha fullsatt hovet ska vi nog behålla Saik. De har större ”klack” på hovet än de har hemma i schtaaan.
Däremot har Löven överlägset bäst hemmaklack, förutom oss då. Men då gäller det att vi inte taggar ner ännu mer än innan Corona. Tycker vi gått ner oss en hel del faktiskt.

Men jag håller med, alla lag ,med så brutalful logga ska bort. Ner med Saik. :D
4 segrar kvar
Praetori
Inlägg: 13749
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Hockeyallsvenskan

Inlägg av Praetori »

Jag förstår mig inte på Björklöven. I sina bättre stunder är de klart SHL-mässiga för att i nästa sekvens eller match knappt hålla Allsvensk nivå.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7134
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Hockeyallsvenskan

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tror spelschemat gör sitt. Konstigt att man inte lägger in minst 2 dagars vila från en match 7 i semifinalen till finalen.

Om ett lag har turen att få möta ett lag som viker ned sig/ inte orkar stå upp får de ju en klar fördel mot ett lag som får gå 7 ronder.
Dessutom lägger man 2 matcher på 2 dagar i början.

Kämpa Löven. Timrå har redan fått sina chanser senaste åren utan att lyckas i SHL.
4 segrar kvar
Skriv svar