Debatten om onödiga inlägg och trådar

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lunkan
Inlägg: 79
Blev medlem: 2005-06-09

Debatten om onödiga inlägg och trådar

Inlägg av Lunkan »

Tycker det är dags att rensa luften och diskutera lite angående skapandet av trådar. Som det är nu är det ganska trist stämning i forumet, mycket av det beror på den eviga debatten gällande skapandet av onödiga/nödvändiga trådar. Många av de aktuella trådarna innehåller kritik mot skribenter för att deras inlägg inte innehåller något konstruktivt eller att tråden inte tillför något.

Min personliga åsikt är att det är bra om man stavar efter sin bästa förmåga, läser igenom sitt inlägg en extra gång samt försöker hålla sig till redan existerande trådar. Att göra en sökning innan man ställer en fråga är också bra. Men samtidigt tycker jag alla ska få plats här och inte enbart gamla ur-djurgåradare samt proffsskrönikörer. Pelle 11 år måste väl också få ställa en fråga?

Nu känns det som om alla letar fel på inlägg och gör allt för att hacka på trådskaparen, vad är vitsen med det? Vill man skapa en tråd om en match som är om 4 månader kan man väl få göra det? Tycker man en tråd inte tillför något så ignorera den? Sååå jobbigt kan det väl inte vara att gallra lite bland vad man läser?

Ta en titt på Färjestads forum, där är det högt i tak, många sköna diskussioner samt ett öppet forum där man kan diskutera allt mellan himmel och gjord och får dessutom starta trådar om vilken lite skitfråga man än har.

Skulle vara intressant att höra andras åsikter gällande detta. Har jag fel? Kanske ska DIFs forum vara just lite finare och lite bättre än övriga? Eller är det för strikt och strängt här?
Användarvisningsbild
Bastard47
Inlägg: 176
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Inlägg av Bastard47 »

Håller med, tycker det är riktig tråkig stämning emellanåt, folk gör sig så förbannat stora problem hela tiden.
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av m0ng00se »

vet inte men känns lite som jag har blivit "lunarsvenskans" riddare i skinande rustning;)..hehe

verkar vara en del gamla (?...DIF.net - tiden eller hur det nu var?) skribenter som förösker få det här till nått slags elitforum där det ska vara preussisk stavning och räta led men precis som du säger Lunkan så lär ju Pelle 11 år också få uttrycka sin mening med dom verktyg han har i sin verktygslåda. Alla har sin egen stil att auttrycka sig. Lika som Linkan har sin unika stil på plan... skulle Säcken säga till Linkan att börja lira som Ölvestad så skulle det ju bli pannkaka!

att hålla på att klanka ner på stavfel, ungdomsspråk, några punkter istället för kommatering och nån tråd för mycket känns småaktikt i mina ögon det är väl bara att ignorera, skumma vidare och ÄLSKA djurgårn!:)
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Den enda jag någonsin har haft problem med här på forumet är smurf02, och corrado_boy. Sämre svenska hade inte ens jag när jag började skolan. Ang. Svenskan, så är det ju faktiskt dem lite "äldre" som inte har sin svenska som oss lite yngre, jag respekterar dem eftersom att dom allt som oftast skriver kloka inlägg, samt har jag inget problem att läsa deras inlägg.

Ang. Onödiga trådar, så är det så att folk vill ta upp ett samtalsämne som är lite onödigt, då är det bara rätta till det. Och säga lite snällt att det här var en onödig tråd. Nu mer liknar det som att man borde bli halshuggen bara för att man gjorde en onödig tråd?

Ang. Lunkan, Din avatar är min idol 8)
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Re: Debatten om onödiga inlägg och trådar

Inlägg av blocco »

Lunkan skrev:Min personliga åsikt är att det är bra om man stavar efter sin bästa förmåga, läser igenom sitt inlägg en extra gång samt försöker hålla sig till redan existerande trådar. Att göra en sökning innan man ställer en fråga är också bra. Men samtidigt tycker jag alla ska få plats här och inte enbart gamla ur-djurgåradare samt proffsskrönikörer. Pelle 11 år måste väl också få ställa en fråga?
Du har helt rätt i det du säger. Alla ska få plats i forumet. Så länge som man skriver så bra man kan, som du sa, och att man söker innan man ställer en fråga så klagar inte jag. Men problemet är att så fort någon vill diskutera något eller undrar något så startar man en ny tråd och bara "kladdar ihop" ett inlägg. Och då får vi problemet att samma sak diskuteras på tio olika ställen på forumet och allt blir en ända stor röra. Det skulle inte heller skada att de som vet att de fått klagomål på hur de skriver kunde kontrollera sin stavning på word eller något innan man postar sitt inlägg.

"Frågetråden" är en bra tråd, där kan man flytta ihop alla frågor till en tråd istället. Om alla bara kollar igenom forumet och kanske gör en sökning innan man gör en ny tråd så hade det blivit mycket enklare attt vara på det här forumet. Dessutom hade det varit bra om någon moderator eller administratör tog bort alla gamla trådar som ingen har skrivit i på ett par år.
Senast redigerad av blocco den 2007-09-23 18:43:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
blårandigt
Inlägg: 359
Blev medlem: 2007-08-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av blårandigt »

Alltså igentligen.. de finns förfan ingen onödig tråd. Om personen som startar en tråd och vill diskutera saken så vill han/hon de? Inget fel med det.
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

blårandigt skrev:Alltså igentligen.. de finns förfan ingen onödig tråd. Om personen som startar en tråd och vill diskutera saken så vill han/hon de? Inget fel med det.
Ingenting är för dumt att diskutera (nästan iallafall). Men att starta en ny tråd om något som det redan finns tio trådar för, det är det som är irriterande samtidigt som det gör forumet rörigt och oseriöst.
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

blårandigt skrev:Alltså igentligen.. de finns förfan ingen onödig tråd. Om personen som startar en tråd och vill diskutera saken så vill han/hon de? Inget fel med det.
Finns det redan en eller till och med flera trådar som redan behandlar samma ämne så anser i alla fall jag att den är onödig.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
blårandigt
Inlägg: 359
Blev medlem: 2007-08-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av blårandigt »

pekka21 skrev:
blårandigt skrev:Alltså igentligen.. de finns förfan ingen onödig tråd. Om personen som startar en tråd och vill diskutera saken så vill han/hon de? Inget fel med det.
Finns det redan en eller till och med flera trådar som redan behandlar samma ämne så anser i alla fall jag att den är onödig.
Ja självklart, om de redan finns 3 andra trådar om ämnet är de onödigt. Men inte annars!
Skriv svar