Inför aktiva moderatorer + fler forum!

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Såg att Webmaster hade upmärksammat streaming-situationen. Skulle vara fint om denne kunde engagera sig lite i detta ämne då jag med flera kräver en moderator som håller koll här på forumet.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

DIF_Soldier skrev:Såg att Webmaster hade upmärksammat streaming-situationen. Skulle vara fint om denne kunde engagera sig lite i detta ämne då jag med flera kräver en moderator som håller koll här på forumet.
Har bett vid ett flertal tillfällen att moderator och fått svaret att det finns tillräckligt många!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Don_T skrev:
DIF_Soldier skrev:Såg att Webmaster hade upmärksammat streaming-situationen. Skulle vara fint om denne kunde engagera sig lite i detta ämne då jag med flera kräver en moderator som håller koll här på forumet.
Har bett vid ett flertal tillfällen att moderator och fått svaret att det finns tillräckligt många!
Dom missköter sitt jobb rätt rejält..
i
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Hur många är sugna på ett nytt forum, med moderatorer, fler avdelningar osv.?
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Frasse »

Du har min röst !
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Det finns ett annat forum, eller har funnits. Det kom strax efter det här hade premiär. Fler moderatorer och underforum utlovades. Det forumet blev ingen succé vad jag vet.
i
Peter
Inlägg: 140
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Peter »

Det enklaste är väl isf. att alla som är intresserade flyttar över till ett etablerat forum som Hockeysnack eller SvenskaFån? Få in några vettiga härifrån som moderatorer och sen är det bara att åka. Infrastrukturen är ju redan klar. Sen kan kan man begränsa sina inlägg här till att hänvisa till den riktiga diskussionen på det nya forumet och låta det här förfalla till den nivå det förtjänar. Blir det tillräckligt illa här kanske DIF gör som andra lag redan gjort och slutar med forumverksamhet och länkar direkt till vårat nya tillhåll istället.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Jag kan försöka fixa ett forum, med moderatorer. Jag vet vilka som kan vara det också, så skicka inte PM om det. Jag ska skicka PM till några och fråga om dom vill hjälpa till.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Gör inget phpBB bara, invisionBoard är tre och en halv gånger bättre. :wink:
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Enbom skrev:Gör inget phpBB bara, invisionBoard är tre och en halv gånger bättre. :wink:
Du fick ett PM för ett tag sedan ;)
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Inlägg av lilleman »

Kanske dags att dra upp den här tråden igen, vart är modertorerna ser ytterst sällan någon moderator här. Nu är det först och främst moderatorerna jag tänker på, fler forum? Ja kanske det också.

Nivån på detta forum är sämre än någonsin och vi skulle behöva ett flertal aktiva moderatorer. Personligen skulle jag gilla iden om att några skribenter/användare här på forumet blev moderatorer, de har koll på vilka användarna allt som oftast är och hur dem skriver.

Mina röster skulle i det fallet läggas på;

Sidney Crosby
Blocco
Svelander
Don_t

m.fl
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Webmaster
Webmaster
Inlägg: 286
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Webmaster »

lilleman skrev:Kanske dags att dra upp den här tråden igen, vart är modertorerna ser ytterst sällan någon moderator här. Nu är det först och främst moderatorerna jag tänker på, fler forum? Ja kanske det också.

Nivån på detta forum är sämre än någonsin och vi skulle behöva ett flertal aktiva moderatorer. Personligen skulle jag gilla iden om att några skribenter/användare här på forumet blev moderatorer, de har koll på vilka användarna allt som oftast är och hur dem skriver.

Mina röster skulle i det fallet läggas på;

Sidney Crosby
Blocco
Svelander
Don_t

m.fl
Jag håller med om att det är dags för forumet att ta nästa steg. Låt diskussionerna flöda så sätter vi ned foten och tar ett beslut om vad som ska hända om någon vecka eller två, sen kör vi på det den här säsongen.

Hur ska forumet vara strukturerat? Är de underforum vi har idag bra? Saknas något? Vad vinner/förlorar vi på fler eller förre underforum? Är det en bra idé med medlemsforum? Övriga funktioner som är önskvärda?
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Jag anser att man bör skaffa ett dolt underforum som bara vissa har tillgång till. För att komma med där bör man uppvisa goda kunskaper i svensk skrift, kunna argumentera och diskutera och på en bra nivå. Medlemmarna i detta underforum bestämmer sedan om man vilka man ska låta få tillgång till detta.

På så sätt kan man hålla en hög nivå på forumet för de som önskar det samtidigt som de som vill "chatta" kan få göra det.
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Therocket1 skrev:Jag anser att man bör skaffa ett dolt underforum som bara vissa har tillgång till. För att komma med där bör man uppvisa goda kunskaper i svensk skrift, kunna argumentera och diskutera och på en bra nivå. Medlemmarna i detta underforum bestämmer sedan om man vilka man ska låta få tillgång till detta.

På så sätt kan man hålla en hög nivå på forumet för de som önskar det samtidigt som de som vill "chatta" kan få göra det.
Mycket bra idé! För att enklare kunna bestämma vilka som får vara med kanske det bör finnas en request-tråd där man argumenterar för sin sak, och där underforumsskribenterna tar hänsyn till tidigare inlägg och förbättring/försämring av inläggen, samt om de tillför något.

Vad jag är orolig för dock är hur man ska räkna rösterna internt för/emot?
Ska man låta alla rösta kan det ta en evighet att bli accepterad om man requestar sent, och att köra "först till kvarn"-metoden med bäst av fem kan ju också bli ganska orättvist.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Inlägg: 102
Blev medlem: 2008-08-15
Ort: Sofia fs
Kontakt:

Inlägg av Back to the good old days »

Jag trodde i min enfald att detta var ett forum för Djurgårdssupportrar, inte ett forum för välskrivning.

Jag är dock den förste att hålla med om att SMS-svenskan som vissa skribenter använder ska stävjas, men att helt dissa de individer som endast stavar fel, är lite av "overkill".
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Skriv svar