Ålder

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.

Hur gammal är du?

10-12
6
2%
13-16
49
17%
17-19
65
23%
19-25
50
18%
25-40
48
17%
40 och uppåt
67
24%
 
Antal röster: 285

Användarvisningsbild
carl-bysen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2007-10-12
Ort: Bromma

Inlägg av carl-bysen »

Bautabröl skrev:
carl-bysen skrev:11 :cry: men jag tycker inte jag skriver överdrivet barnsligt! :)
Skriv på du! Du använder dig av punkt och stor bokstav när det behövs vilket är mer än vad man kan säga om vissa skribenter som är mer än dubbelt så gamla som du själv.

Stå på dig! :D
Tack Bauta :D:D
Mitt-i-klacken 1983
Inlägg: 388
Blev medlem: 2006-10-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermanland

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Guldet -91 hade vi ju stor glädje av, eller hur? Fan att man inte var med på 80-talet...[/quote]

Det har ju sina fördelar med att snart vara 42 :wink: Vi fick vara med på 80-talet :lol:
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Det är ju faktiskt till och med så att man med lätthet kommer ihåg finalserien 1979, även om det nu inte gjick så bra där :x

Den första hockeymatch jag med klarhet kommer ihåg att jag kollade på var Sverige-Sovjet 1977.

Tror inte att "ungtupparna" :wink: förstår hur stort det var att vinna över Sovjet på den tiden.

När vi tog silver 1981 fölorade vi mot sovjeterna med 13-1!
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Fnatte79
Inlägg: 191
Blev medlem: 2006-09-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Inlägg av Fnatte79 »

Årgång '79 här då.
Lite finare... Lite bättre...
:lol:
DIF 4 Ever
Användarvisningsbild
carl-bysen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2007-10-12
Ort: Bromma

Inlägg av carl-bysen »

Bautabröl skrev:Det är ju faktiskt till och med så att man med lätthet kommer ihåg finalserien 1979, även om det nu inte gjick så bra där :x

Den första hockeymatch jag med klarhet kommer ihåg att jag kollade på var Sverige-Sovjet 1977.

Tror inte att "ungtupparna" :wink: förstår hur stort det var att vinna över Sovjet på den tiden.

När vi tog silver 1981 fölorade vi mot sovjeterna med 13-1!
Nej sovjet var grymma då...
degen
Inlägg: 275
Blev medlem: 2007-02-19

Inlägg av degen »

carl-bysen skrev:
Bautabröl skrev:Det är ju faktiskt till och med så att man med lätthet kommer ihåg finalserien 1979, även om det nu inte gjick så bra där :x

Den första hockeymatch jag med klarhet kommer ihåg att jag kollade på var Sverige-Sovjet 1977.

Tror inte att "ungtupparna" :wink: förstår hur stort det var att vinna över Sovjet på den tiden.

När vi tog silver 1981 fölorade vi mot sovjeterna med 13-1!
Nej sovjet var grymma då...
Och, det vet du 11 år!
Djurgården
Användarvisningsbild
carl-bysen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2007-10-12
Ort: Bromma

Inlägg av carl-bysen »

degen skrev:
carl-bysen skrev:
Bautabröl skrev:Det är ju faktiskt till och med så att man med lätthet kommer ihåg finalserien 1979, även om det nu inte gjick så bra där :x

Den första hockeymatch jag med klarhet kommer ihåg att jag kollade på var Sverige-Sovjet 1977.

Tror inte att "ungtupparna" :wink: förstår hur stort det var att vinna över Sovjet på den tiden.

När vi tog silver 1981 fölorade vi mot sovjeterna med 13-1!
Nej sovjet var grymma då...
Och, det vet du 11 år!
Sett på TV. har du en sån?
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

Snälla, snälla, Carl-bysen, ta en titt på det här!
Sidney Crosby skrev:
carl-bysen skrev:11 :cry: men jag tycker inte jag skriver överdrivet barnsligt! :)
Nej men du spammar sönder forumet totalt.
vazze
Inlägg: 97
Blev medlem: 2006-10-05

Inlägg av vazze »

Sluta gnäll på lill-Bysen nu är ni snälla.

11 bast och jag tycker han sköter sig galant, spammar är ett ord hälften av Er inte har en aning om vad det egentligen innebär. Men bara för att ni hört Boten Anna så har ni full koll.

Bysen, kör så det ryker. Tycker kanske inte allt det du skriver är intressant, men du har iaf mitt fulla stöd i ditt s.k "spammande". Det är ett FORUM
Internetforum är en inrättning på en sajt där diskussioner om olika ämnen mellan individer kan ta plats. Internetforum benämns ofta också som diskussionsforum, diskussionsgrupp, webbforum eller bara forum (plural: fora). Webbaserade fora, som började komma omkring 1995, liknar funktionsmässigt de BBS-fora och nyhetsgrupper som var populära under 1980- och 1990-talen. Populära teman för diskussionsgrupper är politik, teknik och datorspel, men det finns fora som behandlar en stor mängd vitt skilda ämnen. Besökarna skapar ett inlägg genom att skicka en mängd text till gruppen, denna text kan sen andra deltagare kommentera. I diskussionsgrupper finns nuförtiden ofta olika sorter av moderatorer som har till uppgift att filtrera bort stötande inlägg och dylikt.
Sålänge ingen moderator har påvisat att det du skriver är fel, så är du i min bok godkänd att skriva. Finns faktiskt äldre folk som har desto mindre begåvade inlägg än Du.

Forza alles!
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

vazze skrev:Sålänge ingen moderator har påvisat att det du skriver är fel, så är du i min bok godkänd att skriva. Finns faktiskt äldre folk som har desto mindre begåvade inlägg än Du.
Hur ofta ser du att en moderator tar tag i något här?

Och så ska vi ta en titt på hur "begåvade" många av de här inläggen är.
Vad exakt får man ut av ett inlägg där det står "hehe" eller "håller med". Ett annat exempel är när jag och någon mer sa till en annan att han har fel och förklarade varför, ca 1 timme senare så kommer inlägget "varför är du så negativ?" signerat Carl-bysen. Lite svårt att förklara men kolla sammanhanget på de platser som han har skrivit många av sina inlägg så kommer du att se hur löjligt det ser ut.

Om det nu inte får kallas spam så är det dags att hitta på något nytt ord för det här. För att logga in tre gånger om dagen och skriva inlägg i iprincip alla trådar man ser och alla dessutom är i klass med "hehe", "smart" eller "jag också", det håller helt enkelt en nivå som är alldeles för låg för att detta ska kunna kallas ett seriöst forum. Det här forumet går närmare och närmare ett enormt kaos.
degen
Inlägg: 275
Blev medlem: 2007-02-19

Inlägg av degen »

Håller med Blocco om att Carl-Bysen skriver MÅNGA onödiga inlägg. Och Carl jag är inte mycket äldre än dig och ja, jag har en TV. Du levde inte på 80-talet därför kan du inte veta om Sovjet var "grymma" (jag är inte heller född på 80-talet).

Förlåt för ett onödigt inlägg!
Djurgården
Användarvisningsbild
carl-bysen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2007-10-12
Ort: Bromma

Inlägg av carl-bysen »

Sluta diskutera om mig och prata om ålder istället. Tror dock inte du Blocko var mycket bättre i min ålder...
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

carl-bysen skrev:Sluta diskutera om mig och prata om ålder istället. Tror dock inte du Blocko var mycket bättre i min ålder...
Där har du faktiskt rätt, den här tråden handlar om ålder. Men du brukar också skriva om annat. Om jag (Blocco*) skrev bättre när jag var 11 är svårt att säga, jag var ju inte ens på det här forumet då. Men jag skrev inte pyttesmå, meningslösa inlägg på tre ord i vartenda jävla tråd flera gånger om dagen. Ursäkta ordvalet.
vazze
Inlägg: 97
Blev medlem: 2006-10-05

Inlägg av vazze »

Men allvarligt, det finns selektivt läsande. Läs det ni vill läsa och sluta bry Er om något ni ändå skall kommentera och (isåfall) "spamma" med Era inlägg mot Bysen.

Och är det inte så, att om någon märker att man irriterar någon med sitt skrivande, att det blir ändå roligare att skriva?
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

vazze skrev:Men allvarligt, det finns selektivt läsande. Läs det ni vill läsa och sluta bry Er om något ni ändå skall kommentera och (isåfall) "spamma" med Era inlägg mot Bysen.

Och är det inte så, att om någon märker att man irriterar någon med sitt skrivande, att det blir ändå roligare att skriva?
Om man loggar in och ser att det är skrivet i jättemånga trådar så tycker jag det är trevligt. Men när det är skrivet ett inlägg i varje och alla är på två ord så är det varken trevligt eller roligt längre. Meningen med att skriva är väl för att man ska kunna dela med sig av sina åsikter och kunna ge de andra på forumet något? Jag vet inte hur det är med dig men jag känner att ett inlägg där det står "hehe, säkert", eller liknande, inte ger ett skit.

Men jag har pratat med Carl-bysen och vi är överens nu. Kanske borde jag skicka samma PM till dig...
Skriv svar