Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

DIF_Soldier skrev:
isolerad skrev:
Bautabröl skrev:
isolerad skrev:
Bautabröl skrev: 24 millibits! Det var inte mycket! Hade du haft 24Mbit, då hade det varit en annan femma.
Vi ignorerade dig första gången och kommer fortsätta göra det.
HAHAHAHA!!!

Ja, sitt du där och gör dig till åtlöje då´rå med din millibites-diskussion :lol: :lol: :lol:
Vet du vad? Jag kan också vara besserwisser. Du skriver "millibites". Vad 17 är "bites"? Pratar du om "bett" som i "spindelbett"? Tusendels bett? Eller har du helt enkelt blandat ihop begreppen "byte" och "bit" och gjort till din egna konstiga blandning?
Suck... Han skrev inte alls fel, dett är du som snackar total goja. Megabytes (MB) används när man mäter storlek på lagrad data, Megabits (Mbit) används när man mäter uppkopplingens hastighet.
Ursäkta? Skrev bautabröl bits? Nej han skrev bites. Ska han jävlas kan jag också jävlas. Jag är så jävla trött på honom. Märka på ord är så jävla drygt, speciellt när det bara handlar om en bokstav som råkar vara liten istället för stor. En gång kunde jag hantera, men två! Nej.

Mega (M) är 10^6. Det är klart som korvspad, men man är bra korkad om man inte fattar när någon skriver mbit istället för Mbit eftersom millibits så gott som aldrig används i när man pratar om uppkopplingshastighet. Skriver du i vilket datorforum som helst så lovar jag dig att alla fattar att du snackar om megabits även om du skriver mbit.

Inget jag skrev i mitt förra inlägg är fel. Och jag vet mycket väl skillnaden mellan bytes och bits.
i
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

isolerad skrev:Jag är så jävla trött på honom. Märka på ord är så jävla drygt, speciellt när det bara handlar om en bokstav som råkar vara liten istället för stor. En gång kunde jag hantera, men två! Nej.
Ta det lugnt! Det var bara på skoj! :wink: Nu ser vi fram emot matchen i kväll och sjunger fram Djurgår´n till seger.

Du ska väl dit?
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

isolerad skrev:
DIF_Soldier skrev:
isolerad skrev:
Bautabröl skrev:
isolerad skrev: Vi ignorerade dig första gången och kommer fortsätta göra det.
HAHAHAHA!!!

Ja, sitt du där och gör dig till åtlöje då´rå med din millibites-diskussion :lol: :lol: :lol:
Vet du vad? Jag kan också vara besserwisser. Du skriver "millibites". Vad 17 är "bites"? Pratar du om "bett" som i "spindelbett"? Tusendels bett? Eller har du helt enkelt blandat ihop begreppen "byte" och "bit" och gjort till din egna konstiga blandning?
Suck... Han skrev inte alls fel, dett är du som snackar total goja. Megabytes (MB) används när man mäter storlek på lagrad data, Megabits (Mbit) används när man mäter uppkopplingens hastighet.
Ursäkta? Skrev bautabröl bits? Nej han skrev bites. Ska han jävlas kan jag också jävlas. Jag är så jävla trött på honom. Märka på ord är så jävla drygt, speciellt när det bara handlar om en bokstav som råkar vara liten istället för stor. En gång kunde jag hantera, men två! Nej.

Mega (M) är 10^6. Det är klart som korvspad, men man är bra korkad om man inte fattar när någon skriver mbit istället för Mbit eftersom millibits så gott som aldrig används i när man pratar om uppkopplingshastighet. Skriver du i vilket datorforum som helst så lovar jag dig att alla fattar att du snackar om megabits även om du skriver mbit.

Inget jag skrev i mitt förra inlägg är fel. Och jag vet mycket väl skillnaden mellan bytes och bits.
Okej, my bad. Läste fel. Men om du upplever att han är jobbigt finns det en ignoreraknapp att tillgå. åter till topic.
Säg den glädje som varar
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

Hittade ingen passande tråd men denna samlar väl upp det mesta!?


Jag noterade en frapperande dålig publiksiffra i S-tälje ikväll 2987...
Inte för att vi ska skryta men det luktar allsvenskan om tälje på mer än ett sätt...
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Bild

Vad gör Sudden i en aik-mundering?
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

spiik skrev:Hittade ingen passande tråd men denna samlar väl upp det mesta!?


Jag noterade en frapperande dålig publiksiffra i S-tälje ikväll 2987...
Inte för att vi ska skryta men det luktar allsvenskan om tälje på mer än ett sätt...
Det gör ju det... trots detta tror jag faktiskt att de hamnar på rätt/fel sida kvalstrcket när serien är slut.
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Bautabröl skrev:Bild

Vad gör Sudden i en aik-mundering?
Hmm, aik-mundering...är det inte den där figuren som återfanns på DIFs matchtröja i slutet av åttiotalet...?

Edit: mitten av åttiotalet.

Den här figuren asså, :) :
Bild
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

mforce skrev:
Bautabröl skrev:Bild

Vad gör Sudden i en aik-mundering?
Hmm, aik-mundering...är det inte den där figuren som återfanns på DIFs matchtröja i slutet av åttiotalet...?

Edit: mitten av åttiotalet.

Den här figuren asså, :) :
Bild
Hehe... Jo, det har du för all del rätt i :D Jag tänkte mer i banorna pajaskostym för pajasar :D

SUDDEN ÄR KUNG!!!
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mans91 »

kan man stanna med bilen utanför Djurgårdsbutiken på Jakobsgatan och bara springa in och köpa biljetter snabbt ? :)
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mans91 skrev:kan man stanna med bilen utanför Djurgårdsbutiken på Jakobsgatan och bara springa in och köpa biljetter snabbt ? :)
& håll motorn igång
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Lee Harvey Oswald skrev:& håll motorn igång
Miljömarodör :evil:

*med glimten i ögat*
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mans91 »

Lee Harvey Oswald skrev:
Mans91 skrev:kan man stanna med bilen utanför Djurgårdsbutiken på Jakobsgatan och bara springa in och köpa biljetter snabbt ? :)
& håll motorn igång

men seriöst alltså ? finns det plats att stanna utanför ?
Djuuuuuuuuuuuuu
Christer
Inlägg: 67
Blev medlem: 2006-10-15
Ort: Haninge

Inlägg av Christer »

DIFMOTRUBBET skrev:ok du har säkert rätt men är fortfarande säker på att man inte har 100 mbit. när man håller över nätverksikonen står det 100mbit men som jag sa så e det hur mycket den klarar.
Själv har jag 24mbit och sitter 100m från opratören
,



Eftersom du inte verkar förstå så kan jag förklara att 100mbit inte riktigt är sanningen, 90mbit är det som min router ger i "throughput" vilket är den verkliga hastigheten. Frågor på det??
skullman
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-02-04

Inlägg av skullman »

Detta kanske ine är en fråga men men! Jagundrar om någon vill bli medlem på www.xperteleven.com det ät rtt fotboll manager spel skit kul faktist, sen sök upp min liga och gå med finns just nu 3 lediga platser!! Liga ID: 97509 Kom igen nu och börja med de roligaste manager spelet online!
DIF MOT RUBBET
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

Mans91 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Mans91 skrev:kan man stanna med bilen utanför Djurgårdsbutiken på Jakobsgatan och bara springa in och köpa biljetter snabbt ? :)
& håll motorn igång

men seriöst alltså ? finns det plats att stanna utanför ?
JA!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Skriv svar