Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av Henke_F »

Pogue Mahone skrev:I matchen mot Brynäs så har Eriksson på sig en CCM keps med ett Djurgården emblem på framsidan. tror kepsen var blå och grå. Någon som vet vart den kommer ifrån och är det ngt man kan köpa?
Den här finns i shopen och passar väl in på din beskrivning: http://shop.difhockey.se/grey-snapback- ... c-162.aspx
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Frågetråden

Inlägg av minalman »

Vi är 4:a i hockeyn och tvåa i fotbollen.
När hände det senast?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
BIX
Inlägg: 753
Blev medlem: 2017-02-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av BIX »

minalman skrev:Vi är 4:a i hockeyn och tvåa i fotbollen.
När hände det senast?
Framför allt det går att va Stor i käften mot Gnagarna man känner
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Frågetråden

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:Vi är 4:a i hockeyn och tvåa i fotbollen.
När hände det senast?
2000/2001 och 2001/2002 var bra år när det var hyfsat kul att hålla på Djurgården i hockey respektive fotboll.
Innan dess var det väl 91. Inte nog med att vi gick som tåget i hockeyn utan fotbollen var också bra och jag minns ett par riktigt härliga derbyvinster (rentav kross, rent bord om jag minns rätt) mot de onämnbara i både hockey och fotboll (sånt får man ju inte uppleva nuförtiden varken på tele2 eller hovet).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Varg
Inlägg: 54
Blev medlem: 2013-03-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Täby

Re: Frågetråden

Inlägg av Varg »

Nån vänlig själ som kan berätta hur man får Cmore play att sluta lagga när man kör Chromecast? Alla streamingtjänster funkar klockrent att casta. Men Sveriges dyraste gör det inte. Man är väl piskad att köpa abonnemang på Tv:n antar jag...
nevyn
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av nevyn »

Varg skrev:Nån vänlig själ som kan berätta hur man får Cmore play att sluta lagga när man kör Chromecast? Alla streamingtjänster funkar klockrent att casta. Men Sveriges dyraste gör det inte. Man är väl piskad att köpa abonnemang på Tv:n antar jag...
Led av samma sak. Bytte inför förra matchen till nya versionen av Chromecast: inga problem längre. 399 på Clas Ohlson etc.
Varg
Inlägg: 54
Blev medlem: 2013-03-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Täby

Re: Frågetråden

Inlägg av Varg »

nevyn skrev:
Varg skrev:Nån vänlig själ som kan berätta hur man får Cmore play att sluta lagga när man kör Chromecast? Alla streamingtjänster funkar klockrent att casta. Men Sveriges dyraste gör det inte. Man är väl piskad att köpa abonnemang på Tv:n antar jag...
Led av samma sak. Bytte inför förra matchen till nya versionen av Chromecast: inga problem längre. 399 på Clas Ohlson etc.
Härligt, ska testa det!
Tobbe350
Inlägg: 160
Blev medlem: 2013-08-15

Re: Frågetråden

Inlägg av Tobbe350 »

Varg skrev:
nevyn skrev:
Varg skrev:Nån vänlig själ som kan berätta hur man får Cmore play att sluta lagga när man kör Chromecast? Alla streamingtjänster funkar klockrent att casta. Men Sveriges dyraste gör det inte. Man är väl piskad att köpa abonnemang på Tv:n antar jag...
Led av samma sak. Bytte inför förra matchen till nya versionen av Chromecast: inga problem längre. 399 på Clas Ohlson etc.
Härligt, ska testa det!
Jag har också det problemet. Men vilken cast menar ni att man ska ha? Cast ultra? Jag har senaste versionen och den hackar somfan. Har man g1 så förstår jag att man behöver ny, men annars?
7/4-2014
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Frågetråden

Inlägg av Praetori »

Tobbe350 skrev:
Varg skrev:
nevyn skrev:
Varg skrev:Nån vänlig själ som kan berätta hur man får Cmore play att sluta lagga när man kör Chromecast? Alla streamingtjänster funkar klockrent att casta. Men Sveriges dyraste gör det inte. Man är väl piskad att köpa abonnemang på Tv:n antar jag...
Led av samma sak. Bytte inför förra matchen till nya versionen av Chromecast: inga problem längre. 399 på Clas Ohlson etc.
Härligt, ska testa det!
Jag har också det problemet. Men vilken cast menar ni att man ska ha? Cast ultra? Jag har senaste versionen och den hackar somfan. Har man g1 så förstår jag att man behöver ny, men annars?
Jag har verkligen haft noll problem jämfört med hur det var tidigare.
Sen beror det ju mycket på vilken internet-uppkoppling och router man har. Chromecast klarar idag 5GHz WiFi så det kan vara smart om man har rätt utrustning hemma att köra den separat på ett sådant WiFi och låta iphones och annat skräp ligga på något annat. Speciellt äldre smarta/dumma telefoner har en tendens att sabotera i det privata WiFi nätet med de default-inställningar många routers har.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Frågetråden

Inlägg av ciirree »

Tobbe350 skrev:
Varg skrev:
nevyn skrev:
Varg skrev:Nån vänlig själ som kan berätta hur man får Cmore play att sluta lagga när man kör Chromecast? Alla streamingtjänster funkar klockrent att casta. Men Sveriges dyraste gör det inte. Man är väl piskad att köpa abonnemang på Tv:n antar jag...
Led av samma sak. Bytte inför förra matchen till nya versionen av Chromecast: inga problem längre. 399 på Clas Ohlson etc.
Härligt, ska testa det!
Jag har också det problemet. Men vilken cast menar ni att man ska ha? Cast ultra? Jag har senaste versionen och den hackar somfan. Har man g1 så förstår jag att man behöver ny, men annars?
Den fördelen du kan dra av Ultran är att du har möjlighet till kabelanslutet nätverk istället för bara Wifi. Och det är absolut att föredra vid streaming.
Annars så är ju stora skillnaden mellan CC 2th gen och Ultra att den klarar av 4K. Vilket är nice för det priset.
Viaplay har börjat visa utvalda event i 4K om du har Chromecast Ultra, så det är ett plus om man ser sport där.

Generella tips:
- Ha inte Chromecasten i en HDMI switch. Ska sitta direkt i TVn.
- Vissa TV apparater kan störa ut CC signalen om den sitter rakt bakom, testa en HDMI förlängningskabel och dra fram CC så den ligger fritt.

CMore's streamingtjänst är verkligen inte stabil. Testa andra appar genom CC och se om de också laggar.

EDIT: Såg precis att du skrivit att andra streamingtjänster fungerar klockrent.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Frågetråden

Inlägg av Sjöwall »

ciirree skrev:
Tobbe350 skrev:
Varg skrev:
nevyn skrev:
Varg skrev:Nån vänlig själ som kan berätta hur man får Cmore play att sluta lagga när man kör Chromecast? Alla streamingtjänster funkar klockrent att casta. Men Sveriges dyraste gör det inte. Man är väl piskad att köpa abonnemang på Tv:n antar jag...
Led av samma sak. Bytte inför förra matchen till nya versionen av Chromecast: inga problem längre. 399 på Clas Ohlson etc.
Härligt, ska testa det!
Jag har också det problemet. Men vilken cast menar ni att man ska ha? Cast ultra? Jag har senaste versionen och den hackar somfan. Har man g1 så förstår jag att man behöver ny, men annars?
Den fördelen du kan dra av Ultran är att du har möjlighet till kabelanslutet nätverk istället för bara Wifi. Och det är absolut att föredra vid streaming.
Annars så är ju stora skillnaden mellan CC 2th gen och Ultra att den klarar av 4K. Vilket är nice för det priset.
Viaplay har börjat visa utvalda event i 4K om du har Chromecast Ultra, så det är ett plus om man ser sport där.

Generella tips:
- Ha inte Chromecasten i en HDMI switch. Ska sitta direkt i TVn.
- Vissa TV apparater kan störa ut CC signalen om den sitter rakt bakom, testa en HDMI förlängningskabel och dra fram CC så den ligger fritt.

CMore's streamingtjänst är verkligen inte stabil. Testa andra appar genom CC och se om de också laggar.

EDIT: Såg precis att du skrivit att andra streamingtjänster fungerar klockrent.
Chromecast laggade satan för mig också. Köpte en Apple TV och nu flyter det skitbra via CMore.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1486
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Frågetråden

Inlägg av Ohddan »

Enligt Cmore så har prolemet med CC bara funnits i två och de jobbar febrilt med att lösa det. När jag svarade att det inte handlat om två dagar så var samtalet över.

Härlig support :D
Varg
Inlägg: 54
Blev medlem: 2013-03-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Täby

Re: Frågetråden

Inlägg av Varg »

Tack som fån för tipset med CC Ultra. Kör trådbundet nu och det funkar perfekt!!
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 808
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: Frågetråden

Inlägg av Rojk »

Ohddan skrev:Enligt Cmore så har prolemet med CC bara funnits i två och de jobbar febrilt med att lösa det. När jag svarade att det inte handlat om två dagar så var samtalet över.

Härlig support :D
Låter som hur de hanterade deras arkivsystem. ”Det kommer snart” var standardsvaret i två år. Men mer pengar ska de ha av oss...
It's easier to be an asshole to words than to people
Koonz
Inlägg: 181
Blev medlem: 2016-10-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av Koonz »

Någon som har siffror på hur många utvisningar vi har haft med oss samt mot oss hittills den här säsongen?
Skriv svar