Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Frågetråden

Inlägg av Praetori »

Philly Flu skrev: 2021-09-26 21:59:44 Är det någon som fått medlemskort för 2021? Mitt gick ut i april och jag förlängde så klart i god tid redan i mars, men inget kort har kommit.
Ja, beställde nya till de yngsta i familjen och de kom på nån vecka.
m0ng00se skrev: 2021-09-27 07:22:26 amen! jag vill ha medlemsskapet men inte ett kort till som tar plats. Tar varje chans jag får att blir av med kort. Mailade nån på DIF om det förra året, som tyckte det var bra och skulle ta det med sig (det är väl så man säger...). Borde tom finnas en slant att hämta hem där DIF där att skippa tillverkning och distribuering av fysiska kort.
Jag har en aversion mot kontanter och fysiska kort men just medlemskorten till DIF vill jag gärna ha fysiskt. Det betyder dock inte att en app är en dum idé. Bäst vore ju klart om det fanns en gemensam för fotboll/hockey och andra delar av alliansen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Frågetråden

Inlägg av Hawk »

Praetori skrev: 2021-09-27 07:53:09
Philly Flu skrev: 2021-09-26 21:59:44 Är det någon som fått medlemskort för 2021? Mitt gick ut i april och jag förlängde så klart i god tid redan i mars, men inget kort har kommit.
Ja, beställde nya till de yngsta i familjen och de kom på nån vecka.
m0ng00se skrev: 2021-09-27 07:22:26 amen! jag vill ha medlemsskapet men inte ett kort till som tar plats. Tar varje chans jag får att blir av med kort. Mailade nån på DIF om det förra året, som tyckte det var bra och skulle ta det med sig (det är väl så man säger...). Borde tom finnas en slant att hämta hem där DIF där att skippa tillverkning och distribuering av fysiska kort.
Jag har en aversion mot kontanter och fysiska kort men just medlemskorten till DIF vill jag gärna ha fysiskt. Det betyder dock inte att en app är en dum idé. Bäst vore ju klart om det fanns en gemensam för fotboll/hockey och andra delar av alliansen.

Jag blev ständig medlem för någon vecka sedan, och fick till svar att kortet skulle komma efter ca 3 veckor.
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

Frågetråden

Inlägg av m0ng00se »

"lite finare, lite bättre" har den parollen ändrats till "lite taffligare lite snedare"?

kolla scanningen av protokollet från årsmötet :?

https://www.difhockey.se/article/egqqak ... eyforening
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Frågetråden

Inlägg av Praetori »

m0ng00se skrev: 2021-09-28 07:38:40 "lite finare, lite bättre" har den parollen ändrats till "lite taffligare lite snedare"?

kolla scanningen av protokollet från årsmötet :?

https://www.difhockey.se/article/egqqak ... eyforening
Om man nu prompt måste signera manuellt och scanna så kan man ju bemöda sig med OCR-scanning åtminstone...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
jofo
Inlägg: 1
Blev medlem: 2014-02-18

Frågetråden

Inlägg av jofo »

Skulle vilja veta vad forumet tycker är vettiga rader att sitta på i Hovet. Alltså ex vad tycker ni är lägsta rad där man ser bra om man sitter i ett hörn, och vad är högsta rad där man ser bra om man likaså sitter i ett hörn?
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Frågetråden

Inlägg av Praetori »

jofo skrev: 2021-12-01 11:32:28 Skulle vilja veta vad forumet tycker är vettiga rader att sitta på i Hovet. Alltså ex vad tycker ni är lägsta rad där man ser bra om man sitter i ett hörn, och vad är högsta rad där man ser bra om man likaså sitter i ett hörn?
A11 till A20 kan man sitta rätt långt ner eftersom det sällan är folk som stör sig på att man står upp för att se ordentligt (och om det blir den typen av match att man hamnar där så vill jag gärna vara närmast plexit. Gillar att vara så nära isen som möjligt för att se ögonen på spelarna).
Ytterkanterna på kurvorna mot långsidorna är inget vidare på Hovet eftersom båsen alternativt seket tar sikten till borte zon och vinkeln på plexit ger dålig transparens närmare än rad 6-7 eller däromkring.
Långsidorna A8-A9 och 23-24 tycker jag smärtgränsen går vid rad-5/6 någonstans och skall man sitta på långsida är rad 10-20 att föredra (bra sikt både mot isen och mediakuben) men det är nog personlig preferens.
Beroende på match och sällskap så brukar jag föredra A20 (sedan gammalt eftersom det var nära klacken där man en gång stod) eller familjeläktaren så att man faktiskt ser klacken ordentligt. På senare år blir det oftare blivit gräddhyllan än ute på läktaren dock.
Brukar sällan sitta högt upp men har inte upplevt att det är ett problem på Hovet annat än möjligen uppe i hörnen där det kan vara skymd sikt (men minns inte riktigt, det var länge sedan).
Globen är lite värre eftersom man kommer ruskigt långt från isen vilket ger tv-spelskänsla.

Jag vet faktiskt inte riktigt hur folk i klacken gör idag men förr om åren så skaffade man ju en biljett oavsett vart det var och sedan tryckte man ihop sig i klacken.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
GT-Micke
Inlägg: 128
Blev medlem: 2013-11-16
Ort: Växjö

Frågetråden

Inlägg av GT-Micke »

Hej på er.

Har betalt in ständigt medlemskap, men har inte fått något medlemskort eller något hemskickat till mig som man skulle få.
Har försökt komma i kontakt med kundtjänst men dom svarar tyvärr inte på mail.
Och har svårt att ringa under deras tider.

Hur länge är normalt att man får vänta?
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1646
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Frågetråden

Inlägg av jsson »

GT-Micke skrev: 2022-08-11 18:25:04 Hej på er.

Har betalt in ständigt medlemskap, men har inte fått något medlemskort eller något hemskickat till mig som man skulle få.
Har försökt komma i kontakt med kundtjänst men dom svarar tyvärr inte på mail.
Och har svårt att ringa under deras tider.

Hur länge är normalt att man får vänta?
Jag fick vänta i minst 1 månad på mitt medlemskort.
GT-Micke
Inlägg: 128
Blev medlem: 2013-11-16
Ort: Växjö

Frågetråden

Inlägg av GT-Micke »

jsson skrev: 2022-08-11 19:12:51
GT-Micke skrev: 2022-08-11 18:25:04 Hej på er.

Har betalt in ständigt medlemskap, men har inte fått något medlemskort eller något hemskickat till mig som man skulle få.
Har försökt komma i kontakt med kundtjänst men dom svarar tyvärr inte på mail.
Och har svårt att ringa under deras tider.

Hur länge är normalt att man får vänta?
Jag fick vänta i minst 1 månad på mitt medlemskort.
Okej, då är det några dagar kvar bara i så fall, får vänta otåligt :D :D fick diplom och det också då?
DifLars
Inlägg: 53
Blev medlem: 2016-02-06

Frågetråden

Inlägg av DifLars »

Har folk fått sina säsongskort eller är jag en av få som inte fått det än, om så är fallet var bör jag höra av mig angående säsongskortet?
Dawellino
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-05-07
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Frågetråden

Inlägg av Dawellino »

DifLars skrev: 2022-09-20 13:24:51 Har folk fått sina säsongskort eller är jag en av få som inte fått det än, om så är fallet var bör jag höra av mig angående säsongskortet?
Har inte heller fått mitt fysiska ännu, men vi har det elektroniska så länge.
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Frågetråden

Inlägg av Döden »

Dawellino skrev: 2022-09-20 14:22:41
DifLars skrev: 2022-09-20 13:24:51 Har folk fått sina säsongskort eller är jag en av få som inte fått det än, om så är fallet var bör jag höra av mig angående säsongskortet?
Har inte heller fått mitt fysiska ännu, men vi har det elektroniska så länge.
samma här
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Frågetråden

Inlägg av Mattias_87 »

Jag fick mitt fysiska i fredags. Borde vara på gång för er.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
agne
Inlägg: 296
Blev medlem: 2012-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Frågetråden

Inlägg av agne »

Vet någon hur får man tag i sin säsongskortshalsduk?
Kom hem Marcus!
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Frågetråden

Inlägg av Puckey »

agne skrev: 2022-09-23 14:48:07 Vet någon hur får man tag i sin säsongskortshalsduk?
Jag brukar köra höger arm över vänster axel :wink:
Skriv svar