Stor eller lite rink?

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.

Stor eller liten rink?

Stor rink för att ge "lirarna" utrymme
37
24%
Liten rink för att det ger ett mer intensivt spel
117
76%
 
Antal röster: 154

Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Stor eller lite rink?

Inlägg av Bautabröl »

Champions League för europeiska hockylag där vinnaren får möta ett lag från NHL. För att göra detta möte rättvist bör ju rinken vara lika för bägge lagen.

Stor eller liten rink i europa?

Personligen vill jag ha NHL-mått på rinken av det enkla skälet att det skapar ett snabbare och mer böljande spel vilket jag anser är roligare att kolla på än det stundom sega spel som finns här.
Användarvisningsbild
fullfartframaat
Inlägg: 151
Blev medlem: 2006-10-08

Inlägg av fullfartframaat »

Håller med Brölet.

Kollar just på Detroit-Anaheim. Spelet är härligt intensivt och det är verkligen något som Elitserien skulle ta efter detta med liten rink.

I Elitserien finns för övrigt för få lirare för att de kan utnyttja den större rinken.
Användarvisningsbild
Fältmarskalk Torstensson
Inlägg: 5
Blev medlem: 2007-05-20

Inlägg av Fältmarskalk Torstensson »

Håller med. Gillar det mer intensiva nordamerikanska spelet än det avvaktande europeiska.
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Gillar ändå inte spelet, det ända som är kul och kolla på är det fysiska spelet. :D
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

NHL behöver stora rinkar och elitserien behöver små rinkar
Användarvisningsbild
Ben Hedenhös
Inlägg: 4
Blev medlem: 2007-05-22

Inlägg av Ben Hedenhös »

Jag anser och tycker också att spelet blir roligare med liten rink. Spelet böljar och målchanserna avlöser varandra.

Hellre det än snurr i hörnen.
Användarvisningsbild
Sir Lancelot
Inlägg: 2
Blev medlem: 2007-05-23

Inlägg av Sir Lancelot »

Absolut en liten rink och jag håller med "Stocky" som anför

"NHL behöver stora rinkar och elitserien behöver små rinkar"

Spelet i Elitserien är ibland jäkligt *gäääääääsp* långtråkigt. Med en liten rink blir det fart.

Tack för mig för tillfället!
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Inlägg av diffarn1 »

Kan inte mer än instämma på vad ni skriver men hur skulle det bli med en plötslig förändring från en stor till en liten rink. kanske det skulle bli för stor skillnad för spelarna om ni förstår vad jag menar.

Samtidigt kanske det skulle bli mer icing puckar pga trötthet och då skulle vi behöva touch- icing vilket inte ser ut att vara aktuellt här i Sverige.
Men jag skulle mycket hellre ha mindre rink + Touch - icing.
Användarvisningsbild
Fältmarskalk Torstensson
Inlägg: 5
Blev medlem: 2007-05-20

Inlägg av Fältmarskalk Torstensson »

diffarn1 skrev:Samtidigt kanske det skulle bli mer icing puckar pga trötthet och då skulle vi behöva touch- icing vilket inte ser ut att vara aktuellt här i Sverige.
Men jag skulle mycket hellre ha mindre rink + Touch - icing.
Man blir inte mer trött av att spela på en liten rink. NHL-rinken är 4 meter smalare än den europeiska.

4m gånger 60m = 240 kvm.

Spelar man på en nordamerikans rink så har man 240 kvm mindre yta att täcka än jämfört med den europeiska.

Det finns en anledning till att Chelios fortfarande håller och är en sån bra back som han är trots 45 bast.
Användarvisningsbild
Arobagustus
Inlägg: 1
Blev medlem: 2007-05-26
Ort: Stockholm så klart

Inlägg av Arobagustus »

Liten rink? - Absolut!!! Det är ett måste, som det är nu så suger Elitserien!
Semper Fi!
Inlägg: 16
Blev medlem: 2006-11-27

Inlägg av Semper Fi! »

Ursäkta att jag är lite sen, men mindre eller störe rinkar där borta eller hemma löser inga problem. Jag tror som i Championsleague gör standard mått som för fottbollen så alla spelar på samma villkor, D.s.v minska rinkarna i Europa med 1,5 meter (nu är måtten 30x60 mot 25,5x60), då får enkelt uträknat mått på 27x60. det skulle gynna både spelare ifrån nordamerika plus europeiska lirare. Sätt en standard som funkar överallt...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Liten rink helt klart.Ger ett mer intensivt spel...
Sen tillbaka med touch icing
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Kom igen nu!

Ni måste väl ha fler åsikter om fördelen med stor- respektive liten rink?

Så kul är det väl inte att traggla våra eventuella, och andra lags faktiska nyförvärv!?
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Stor rink - Söndagsåkning, men kan bli fina ytor åt båda hållen vilket kan vara kul ibland.
Liten rink - hårt, tätt spel med mycket chanser åt båda håll. Främjar ett skickligt spel, där det inte är godkänt med några felpass för då är det chans direkt.

Svårt att veta vad man vill ha egentligen, båda rinkstorlekarna har sina fördelar. Jag vill nog ha som det är nu :)
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Crashmash skrev:Stor rink - Söndagsåkning, men kan bli fina ytor åt båda hållen vilket kan vara kul ibland.
Liten rink - hårt, tätt spel med mycket chanser åt båda håll. Främjar ett skickligt spel, där det inte är godkänt med några felpass för då är det chans direkt.

Svårt att veta vad man vill ha egentligen, båda rinkstorlekarna har sina fördelar. Jag vill nog ha som det är nu :)
Dessvärre tror jag att en stor rink inbjuder till snurr i hörnen och ett mer omständligt spel och vad är det publiken vill se, en teknisk delikatess per period, eller målchanser?

Som jag ser det så har en liten rink fler fördelar än en stor.
Skriv svar