Rätt eller fel?

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.

Rätt eller fel?

Rätt
6
26%
Fel
17
74%
 
Antal röster: 23

pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Rätt eller fel?

Inlägg av pekka21 »

Rätt eller fel att stoppa Hannula stoppas? http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 76,00.html
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Det beror väl kanske lite på orsaken till varför han valde att lämna HV.
Användarvisningsbild
Kung Kollar
Inlägg: 93
Blev medlem: 2007-01-10
Ort: Lappland.

Inlägg av Kung Kollar »

HV <3 ÄGA



:twisted: :roll: 8) :? :D :| :mrgreen: :mrgreen:
en fin fågel satt på en gren,
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

Rocker skrev:Det beror väl kanske lite på orsaken till varför han valde att lämna HV.
Jag tycker oavsett orsak så ska han få spela var han vill.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

pekka21 skrev:
Rocker skrev:Det beror väl kanske lite på orsaken till varför han valde att lämna HV.
Jag tycker oavsett orsak så ska han få spela var han vill.
Jo, men då känns å andra sidan kontrakt rätt värdelösa...
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Inlägg av Remy Lebeau »

Det där är lite svårt att avgöra då ingen direkt vet anledningen till varför han lämnade Hv. Men rent spontant känns det fel.
Peter
Inlägg: 140
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Peter »

För mig beror det helt på vem det var som ville att han skulle lämna Jönköping. Om det var HV som inte ville ha kvar honom borde de ha brutit kontraktet och låtit honom välja fritt direkt. Om det däremot var Hannula som ville bort tycker jag att det är helt riktigt att HV ska kunna välja att slippa möta en spelare de har under kontrakt.

Det är ju inte särskilt hårda krav som ställs på honom. Han kan spela i hela Europa plus Ryssland, förutom i ES då. Hade det varit viktigt för honom att vara nära familjen finns det gott om allsvenska klubbar att spela för om han bara var beredd att acceptera en rejäl lönesänkning.
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Peter skrev:För mig beror det helt på vem det var som ville att han skulle lämna Jönköping. Om det var HV som inte ville ha kvar honom borde de ha brutit kontraktet och låtit honom välja fritt direkt. Om det däremot var Hannula som ville bort tycker jag att det är helt riktigt att HV ska kunna välja att slippa möta en spelare de har under kontrakt.

Det är ju inte särskilt hårda krav som ställs på honom. Han kan spela i hela Europa plus Ryssland, förutom i ES då. Hade det varit viktigt för honom att vara nära familjen finns det gott om allsvenska klubbar att spela för om han bara var beredd att acceptera en rejäl lönesänkning.
Håller med där. Om ryktet att Hannula dunkat Åkermans fru eller Pettersons flickvän och kände ett obehag stämmer så har han ju bara sig själv att skylla.
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

Peter skrev:För mig beror det helt på vem det var som ville att han skulle lämna Jönköping. Om det var HV som inte ville ha kvar honom borde de ha brutit kontraktet och låtit honom välja fritt direkt. Om det däremot var Hannula som ville bort tycker jag att det är helt riktigt att HV ska kunna välja att slippa möta en spelare de har under kontrakt.

Det är ju inte särskilt hårda krav som ställs på honom. Han kan spela i hela Europa plus Ryssland, förutom i ES då. Hade det varit viktigt för honom att vara nära familjen finns det gott om allsvenska klubbar att spela för om han bara var beredd att acceptera en rejäl lönesänkning.
Som det står i texten så valde Hv och Hannula gå skilda vägar och vem vill spela i Allsvenskan, självklart vill man spela på högsta nivå. Det var väl förmodligen Hannula som ville bort eftersom han tog en time-out men jag kan ändå tycka att dem skulle kunna vara bussiga att bryta kontraktet dem tjänar ju ingenting på det heller att hålla på så.

Självklart kan jag förstå HV syn på saken men det känns otroligt långsint av dem på något vis men jag kan ändå förstå dem.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Gäst

Inlägg av Gäst »

Sverige är ett eu land..och vi har fritt att vilja arbeta där man vill
hv71 verkar inte ha fattat det
Användarvisningsbild
Kung Kollar
Inlägg: 93
Blev medlem: 2007-01-10
Ort: Lappland.

Inlägg av Kung Kollar »

Om jag var hockeyspelare skulle jag aldrig vilja spela i HV hur mycket lax de än erbjuder.



Men som den jag är; inte hockeyspelare, utan bara "publik" har jag aldrig fattar HV som klubb. Inte ens som lag.
en fin fågel satt på en gren,
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Vilka spelare har HV egentligen tränat upp själva?
Användarvisningsbild
Kung Kollar
Inlägg: 93
Blev medlem: 2007-01-10
Ort: Lappland.

Inlägg av Kung Kollar »

stolpskott skrev:Vilka spelare har HV egentligen tränat upp själva?
Den tanken slog mig tidigare idag.
en fin fågel satt på en gren,
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

...

Inlägg av blocco »

Jag tycker att man ska få spela var man vill. Men jag tycker också att om man har skrivit på ett kontrakt så ska man följa det och inte plötsligt bryta det och lämna landet. Men sen tycker jag också att Hv gör fel. Kontraktet är nämligen brutet och då ska inte dom få hindra han från spel i ES.
Användarvisningsbild
Hr1
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hr1 »

Helt rätt agerat av HV71.
Jävligt bra att dem står på sig.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Skriv svar