Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
EspenK
Inlägg: 8727
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av EspenK »

Kaosklubben IF.

Svarta rubriker, röda siffror och våra gröna spelare försvinner till det lila laget… Vi är väl fortfarande blå blå???

Vd rollen: måste in nån med nätverk i de rikare finare salongerna.
Stefan Persson where are you?
Nån som kan slå en pling till en kompis och be om några miljoner som stöttning.
Ungefär som när en annan köper majblommor.

Tänker på när IFK Norrköping fick in Peter Hunt eller Miffona hade Percy gris som klubbchef.

Tyvärr tror jag vår enda chans är en utvidgning av SHL där vi får chans att vara ett av 2-4 lag som får chans.
Osten östlund
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2022-08-10

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Osten östlund »

SirDIFalot skrev: 2023-05-04 16:53:43
Donkels-3.0 skrev: 2023-05-04 15:54:10
Nattuggla_ skrev: 2023-05-04 15:24:17 https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... jurgarden/

Har han något nytt här eller är det vad som sades officiellt från DIF? (Ang Kraft).
Röda siffror främsta orsaken
"Personalhanteringen och en ekonomi som kommer visa rejäla minussiffror är det som ligger bakom att man går skilda vägar."

KG har fått "värva friskt". Vi/supportrar älskar nya spelare.
Han kommer få en "stramare budget". Samt så kommer nya VDn förmodligen vara mer sparsam/ekonomiskt lagd.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2291
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av crike »

SirDIFalot skrev: 2023-05-04 16:53:43
Donkels-3.0 skrev: 2023-05-04 15:54:10
Nattuggla_ skrev: 2023-05-04 15:24:17 https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... jurgarden/

Har han något nytt här eller är det vad som sades officiellt från DIF? (Ang Kraft).
Röda siffror främsta orsaken
"Personalhanteringen och en ekonomi som kommer visa rejäla minussiffror är det som ligger bakom att man går skilda vägar."
För dom som inte läst själva kan jag tycka att det är viktigt att förtydliga att om ”personalhanteringen” så skriver man att
Under vintern har ett antal personaluppsägningar ägt rum
samt
Men flera har bekräftat att man varit missnöjda kring klimatet
Nu är det inte alltid chefens fel att klimatet är dåligt, ej heller behöver det vara så utöver att någon specifik person är bitter, men OM det varit stökigt på den administrativa sidan samtidigt som man spenderat för mycket pengar så är det inte så konstigt om han får foten.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1810
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Andspe »

Wardo nämde något om en nyemission (2023-04-27) i säsongstråden. Något som vet något?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Nattuggla_
Inlägg: 2859
Blev medlem: 2021-08-14

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Nattuggla_ »

crike skrev: 2023-05-04 18:44:05
SirDIFalot skrev: 2023-05-04 16:53:43
Donkels-3.0 skrev: 2023-05-04 15:54:10
Nattuggla_ skrev: 2023-05-04 15:24:17 https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... jurgarden/

Har han något nytt här eller är det vad som sades officiellt från DIF? (Ang Kraft).
Röda siffror främsta orsaken
"Personalhanteringen och en ekonomi som kommer visa rejäla minussiffror är det som ligger bakom att man går skilda vägar."
För dom som inte läst själva kan jag tycka att det är viktigt att förtydliga att om ”personalhanteringen” så skriver man att
Under vintern har ett antal personaluppsägningar ägt rum
samt
Men flera har bekräftat att man varit missnöjda kring klimatet
Nu är det inte alltid chefens fel att klimatet är dåligt, ej heller behöver det vara så utöver att någon specifik person är bitter, men OM det varit stökigt på den administrativa sidan samtidigt som man spenderat för mycket pengar så är det inte så konstigt om han får foten.
Tackar för info.

Spontant känns det ju som att föreningen mår piss.
wardo
Inlägg: 100
Blev medlem: 2015-03-05

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av wardo »

Andspe skrev: 2023-05-04 19:12:18 Wardo nämde något om en nyemission (2023-04-27) i säsongstråden. Något som vet något?
Radiotystnad överallt, ingen som vet något. Infon är hämtad från Bolagsverket.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2291
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av crike »

wardo skrev: 2023-05-04 20:42:08
Andspe skrev: 2023-05-04 19:12:18 Wardo nämde något om en nyemission (2023-04-27) i säsongstråden. Något som vet något?
Radiotystnad överallt, ingen som vet något. Infon är hämtad från Bolagsverket.
Den är inte färdigregistrerad ännu, så föreningen/bolaget lär inte säga något innan det är helt klart.
Bad_Brett
Inlägg: 9
Blev medlem: 2013-04-04

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Bad_Brett »

Som utomstående reagerade jag mycket på Garpens och Stoppels utspel om domarna, framförallt när Stoppel beskrev dem som "skräp".

Jag förstår att det var lite taktik att tidigt sätta press, men samtidigt anade jag någon form av panik när Stoppel lade allt fokus på hur mycket pengar det handlar om snarare än sportslig rättvisa.
wardo
Inlägg: 100
Blev medlem: 2015-03-05

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av wardo »

I bästa världar genererade nyemissionen en jävla massa miljoner där sponsorn ställde krav på VD-posten. Dock ytterst önsketänkande, men faktum kvarstår att dagar efter en nyemission avgår VD’n. Något som inte stämmer iaf…
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1557
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av jsson »

Bad_Brett skrev: 2023-05-04 20:50:34 Som utomstående reagerade jag mycket på Garpens och Stoppels utspel om domarna, framförallt när Stoppel beskrev dem som "skräp".

Jag förstår att det var lite taktik att tidigt sätta press, men samtidigt anade jag någon form av panik när Stoppel lade allt fokus på hur mycket pengar det handlar om snarare än sportslig rättvisa.
Domarna var ju fantastiskt dåliga och kritiken var mer än befogad.

Som utomstående kan du väl hänga på modos forum och vara enögd där istället.
Bad_Brett
Inlägg: 9
Blev medlem: 2013-04-04

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Bad_Brett »

jsson skrev: 2023-05-04 21:08:00
Bad_Brett skrev: 2023-05-04 20:50:34 Som utomstående reagerade jag mycket på Garpens och Stoppels utspel om domarna, framförallt när Stoppel beskrev dem som "skräp".

Jag förstår att det var lite taktik att tidigt sätta press, men samtidigt anade jag någon form av panik när Stoppel lade allt fokus på hur mycket pengar det handlar om snarare än sportslig rättvisa.
Domarna var ju fantastiskt dåliga och kritiken var mer än befogad.

Som utomstående kan du väl hänga på modos forum och vara enögd där istället.
Vet inte på vilket sätt mitt inlägg var provocerande. Jag håller med om att domarinsatsen stundtals var under all kritik, men likväl var alla klubbarna med på upplägget att allsvenska domare skulle döma. Att efter en dålig insats börja skrika om hur mycket pengar som står på spel var knappast något som gynnade DIF och därför kändes det mer som panik än taktik (oavsett hur rätt man må tycka att han hade i sak).

Vi har flera trevliga Djurgårdare på vårt forum och ni är varmt välkomna dit också. Tycker det är intressant att höra vad fans från andra lag har att säga, så länge det är på en respektfull nivå.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4740
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av diftobbe89 »

Bad_Brett skrev: 2023-05-04 21:49:53
jsson skrev: 2023-05-04 21:08:00
Bad_Brett skrev: 2023-05-04 20:50:34 Som utomstående reagerade jag mycket på Garpens och Stoppels utspel om domarna, framförallt när Stoppel beskrev dem som "skräp".

Jag förstår att det var lite taktik att tidigt sätta press, men samtidigt anade jag någon form av panik när Stoppel lade allt fokus på hur mycket pengar det handlar om snarare än sportslig rättvisa.
Domarna var ju fantastiskt dåliga och kritiken var mer än befogad.

Som utomstående kan du väl hänga på modos forum och vara enögd där istället.
Vet inte på vilket sätt mitt inlägg var provocerande. Jag håller med om att domarinsatsen stundtals var under all kritik, men likväl var alla klubbarna med på upplägget att allsvenska domare skulle döma. Att efter en dålig insats börja skrika om hur mycket pengar som står på spel var knappast något som gynnade DIF och därför kändes det mer som panik än taktik (oavsett hur rätt man må tycka att han hade i sak).

Vi har flera trevliga Djurgårdare på vårt forum och ni är varmt välkomna dit också. Tycker det är intressant att höra vad fans från andra lag har att säga, så länge det är på en respektfull nivå.
Du är naturligtvis välkommen att dela dina åsikter. Tycker du låter vettigare än majoriteten av användarna här inne. Forumet går i linje med herrlagets framgångar senaste åren..
Spela fult
wardo
Inlägg: 100
Blev medlem: 2015-03-05

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av wardo »

crike skrev: 2023-05-04 20:48:28
wardo skrev: 2023-05-04 20:42:08
Andspe skrev: 2023-05-04 19:12:18 Wardo nämde något om en nyemission (2023-04-27) i säsongstråden. Något som vet något?
Radiotystnad överallt, ingen som vet något. Infon är hämtad från Bolagsverket.
Den är inte färdigregistrerad ännu, så föreningen/bolaget lär inte säga något innan det är helt klart.
Står nu att aktiekapital har inkommit via nyemissionen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av SirDIFalot »

Det är mycket som inte känns bra just nu. Känslan är att vi hamnar efter konkurrenterna med tanke på instabiliteten i organisationen. Det kommer spegla sig i sporten om vi inte får en organisation som fungerar runt om och ovanför. Det är en allmän sanning i övriga hockeysverige att Djurgården är en förening i kaos. Och inte på ett vanligt "dom har ju åkt ur och därför är det lite stökigt"-sätt. Det måste in både pengar och kompetens på vakanta stolar.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av SirDIFalot »

https://www.difhockey.se/article/4oyqal ... -styrelsen

Valberedningens förslag till styrelsen
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Skriv svar