Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Emil svelander skrev:Så länge det spelas så gräsligt många omgångar i Elitserien kommer DIF aldrig att snitta över 7500 åskådare per match.

Enda lösningen på problemet är ett totalt övertagande av Hovet. Allt annat kommer succesivt att leda till en ännu sämre ekonomi.
Typ ja, även om ett lönetak kanske kan ge vissa positiva effekter.

Sedan vill jag passa på att bemöta det som någon skrev ovan om vad vi fans kan göra.... Det är tusan inte vår sak att se till att föreningen sköts på ett sätt som gör att ekonomin fungerar. De ansvariga måste jobba utifrån de förutsättningar som finns och i vårt fall kan man inte räkna med högre snittpublik så länge som det skall tryckas in 20 000 omgångar på bara några månader utan istället måste det jobbas för att maximera vinsten som kan göras på respektive åskådare. Just nu är vi tyvärr usla på detta.
blyrr3
Inlägg: 89
Blev medlem: 2007-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av blyrr3 »

det är faan dags för ett lönetak i elitserien! och eftersom DIF inte har alla dom bästa topp spelarna och dom dyraste kan man alltså spara pengar på detta !
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Själv är jag stolt att vara Djurgårdare. Precis som ni alla andra självklart, men det som är "grädden på moset" är det att, vi har pinsamt sämst budget i ES ändå tar vi oss till slutspel. Det är bara ett bevis på att Djurgårds Skölden, Djurgårds Andan, Passionen Stoltheten är på topp!
Självklart önskar jag inte att DIF, hade sådana hära stora ekonomiska problem. Men tänk efter lite ändå, vi är bara bäst så är det... ;)
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Jag kommer i alla fall få stora ekonomiska problem när säsongskorten är betalade.... fy satan vilken prisökning!
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Rocker skrev:Jag kommer i alla fall få stora ekonomiska problem när säsongskorten är betalade.... fy satan vilken prisökning!
Så stor? :shock: Hur mycket då?
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Struten »

Vad som helst för DIF, eller hur.
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Struten skrev:Vad som helst för DIF, eller hur.
Så sant,så sant...
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

stolpskott skrev:
Rocker skrev:Jag kommer i alla fall få stora ekonomiska problem när säsongskorten är betalade.... fy satan vilken prisökning!
Så stor? :shock: Hur mycket då?
Från att betala 3 200 för två platser till att kosta 10 080... det är sjukt och finns inte en chans i helvete att jag kommer gå med på det!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Rocker skrev:
stolpskott skrev:
Rocker skrev:Jag kommer i alla fall få stora ekonomiska problem när säsongskorten är betalade.... fy satan vilken prisökning!
Så stor? :shock: Hur mycket då?
Från att betala 3 200 för två platser till att kosta 10 080... det är sjukt och finns inte en chans i helvete att jag kommer gå med på det!
Inte för samma platser väl?
John älskar DIF!
Inlägg: 100
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Älta

Inlägg av John älskar DIF! »

De siffrorna kan omöjligt stämma. Herregud det är ju en ökning med över 200 %, höjer de priserna så mycket kommer det eka tomt i Hovet i år.
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Ja, vad fan är det här för trams dom sysslar med nu!? :shock:
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

http://www.difhockey.se/sasongskort.php

Jag är inte världens snille på matte men när jag kollar priserna på den sidan så kommer vi inte upp i 10.000... Lite över 9.000 om ett företag ska ha de bästa platserna även i ett slutspel.

Ingen stor skillnad mot vad ni sagt, men är det företag eller privatpersoner vi pratar om?

Jag tror de pengarna är värt den här säsongen som kommer för de som kommer sitta på långsida. Varför? De som var på tredje kvartsfinalen mot Linköping föregående säsong vill nog uppleva samma sak på läktaren redan i höst, och de som inte var där men som hört om det vill garantera uppleva det också.

Men visst finns det dom som säkerligen inte kommer ha råd med att köpa säsongsplåt på de bästa platserna. Lösbiljetter alternativ välja lite "sämre" platser är ju ett alternativ.

Nåväl, God Natt.
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Kall-El skrev:
Rocker skrev:
stolpskott skrev:
Rocker skrev:Jag kommer i alla fall få stora ekonomiska problem när säsongskorten är betalade.... fy satan vilken prisökning!
Så stor? :shock: Hur mycket då?
Från att betala 3 200 för två platser till att kosta 10 080... det är sjukt och finns inte en chans i helvete att jag kommer gå med på det!
Inte för samma platser väl?
Det är exakt samma platser. A11 - ska enligt hemsidan vara kategori B och således kosta 5 670 styck, exklusive slutspel. Förra säsongen betalade jag ungefär 3 200 för två platser. Det är en sanslös ökning!
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Rocker skrev:
Kall-El skrev:
Rocker skrev:
stolpskott skrev:
Rocker skrev:Jag kommer i alla fall få stora ekonomiska problem när säsongskorten är betalade.... fy satan vilken prisökning!
Så stor? :shock: Hur mycket då?
Från att betala 3 200 för två platser till att kosta 10 080... det är sjukt och finns inte en chans i helvete att jag kommer gå med på det!
Inte för samma platser väl?
Det är exakt samma platser. A11 - ska enligt hemsidan vara kategori B och således kosta 5 670 styck, exklusive slutspel. Förra säsongen betalade jag ungefär 3 200 för två platser. Det är en sanslös ökning!
Du hade inte det så kallade Sektion F-kortet? För det har de tagit bort, kan vara där den stora ökningen i pris ligger. Håller med om att det är en sjuk ökning, men å andra sidan är ju 3200 för två stycken säsongskort på A11 ju nästan billigare än klacken. Där hoppas jag åtminstone att priset ska vara detsamma som ifjol (1225 kr?). Du är ju välkommen dit annars;)
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Då undrar man ju varför "Sektion-F" kortet försvunnit..?

Kan det vara för att locka fler till klacksektionen? :)

Skulle vara intressant att få veta hur försäljningen av säsongskorten ligger till, om nu DIF vill svara på sådana frågor.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Skriv svar