Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Mattias_87 »

mb81 skrev:Har det kommunicerats någonstans att vi har korttidspermitterat?

Robban nämner det i denna artikel.

https://hockeynews.se/articles/13904/
Intervju från igår med Jenny Silfverstrand:
1. Har ni, eller kommer ni, att korttidspermittera spelare/ledare?
Ja, spelare och ledare inklusive stor del av övrig verksamhet har korttidsarbete.

2. Kommer ni, om ja på första frågan, att ansöka om ersättning för era spelare hos Tillväxtverket?
Vi kommer ansöka om ersättning hos Tillväxtverket.
Källa: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -i-manaden

Samtliga SHL lag svarar ja på första frågan, dom flesta på andra. Frölunda, Växjö och Örebro har inte svarat.
Avskaffa tre mot tre.
Dusinator
Inlägg: 3821
Blev medlem: 2009-10-26

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Dusinator »

Svartvadet nämnde, via radiosporten, Jocke E som ett av flera bra alternativ för att ta över efter Boustedt, tankar på det?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av DIF_Soldier »

Dusinator skrev:Svartvadet nämnde, via radiosporten, Jocke E som ett av flera bra alternativ för att ta över efter Boustedt, tankar på det?
Att Hockeyligan ska GE FAN i att rycka i våra anställda och att det räcker med att de snodde vår VD. Det är mina tankar.

Svartvadet kan ju föreslå nån Modo-röv istället, eller finns det ingen kompetent nog i ”Heart of hockey”? Inte mycket till hjärta isåfall.
Säg den glädje som varar
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev:
Dusinator skrev:Svartvadet nämnde, via radiosporten, Jocke E som ett av flera bra alternativ för att ta över efter Boustedt, tankar på det?
Att Hockeyligan ska GE FAN i att rycka i våra anställda och att det räcker med att de snodde vår VD. Det är mina tankar.

Svartvadet kan ju föreslå nån Modo-röv istället, eller finns det ingen kompetent nog i ”Heart of hockey”? Inte mycket till hjärta isåfall.
Om, kanske och möjligen.
Snacka om att gå händelserna i förväg.
Jocke skulle knappast hoppa på ett sådant jobb och han står knappast överst i listan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av m0ng00se »

men det ligger väl lite nära till hands att den som går nånstans (Jenny i det här fallet) tar med sig nån eller några från det stället hon har jobbat på som hon trivs och jobbar bra med. Händer ju hela tiden i alla organisationer, inte minst inom hockeyn där coach och asscoach ofta följs åt. Eller coach och några spelare följs åt osv osv
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Örebroarn »

Hade vi budgeterat för ett långt slutspel? Annars förstår jag inte hur ekonomin kan vara ansträngd när vi spelade alla grundseriematcher. Om något borde ekonomin vara bättre eftersom vi korttidspermitterat...
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av mb81 »

Örebroarn skrev:Hade vi budgeterat för ett långt slutspel? Annars förstår jag inte hur ekonomin kan vara ansträngd när vi spelade alla grundseriematcher. Om något borde ekonomin vara bättre eftersom vi korttidspermitterat...
Nej vi budgeterar aldrig för slutspel som jag förstår. Vi verkar som det kommunicerats gjort i princip nollresultat.

Men det är väl rätt självklart att ekonomin kommer drabbas och redan säkert har gjort det. Säsongskort kommer förmodligen sälja väldigt dåligt med tanke på att det är osäkert om publik ens tillåts i höst. Sponsorer konkar eller drabbas hårt ekonomiskt och marknadsföring och spons är det första de drar in på. Tv-avtal kan påverkas även fast det inte verkar göra det till nästa säsong.
Så det blir en snöbollseffekt som kommer drabba oss(och alla andra) under flera års tid. Så tänker jag att därför är ekonomin ansträngd. Känns väldigt bra att ha ansvarsfulla personer som Jocke och Jenny med flera vid rodret då.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17526
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av SirDIFalot »

Praetori skrev:
DIF_Soldier skrev:
Dusinator skrev:Svartvadet nämnde, via radiosporten, Jocke E som ett av flera bra alternativ för att ta över efter Boustedt, tankar på det?
Att Hockeyligan ska GE FAN i att rycka i våra anställda och att det räcker med att de snodde vår VD. Det är mina tankar.

Svartvadet kan ju föreslå nån Modo-röv istället, eller finns det ingen kompetent nog i ”Heart of hockey”? Inte mycket till hjärta isåfall.
Om, kanske och möjligen.
Snacka om att gå händelserna i förväg.
Jocke skulle knappast hoppa på ett sådant jobb och han står knappast överst i listan.
Jag tror det är precis den typen av jobb Jocke kommer hoppa på den dagen han känner sig klar med DIF och "100 timmarsveckorna" som sportchef för ett lag.
Expert.
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Highwind »

Gällande ekonomin så ligger risken i ekonomiskt bortfall från företag i sponsorintäkter. Pga hur Corona slår mot företag.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Mattias_87 »

Och att vi riskerar att spela mycket färre matcher nästa säsong.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Örebroarn »

mb81 skrev:
Örebroarn skrev:Hade vi budgeterat för ett långt slutspel? Annars förstår jag inte hur ekonomin kan vara ansträngd när vi spelade alla grundseriematcher. Om något borde ekonomin vara bättre eftersom vi korttidspermitterat...
Nej vi budgeterar aldrig för slutspel som jag förstår. Vi verkar som det kommunicerats gjort i princip nollresultat.

Men det är väl rätt självklart att ekonomin kommer drabbas och redan säkert har gjort det. Säsongskort kommer förmodligen sälja väldigt dåligt med tanke på att det är osäkert om publik ens tillåts i höst. Sponsorer konkar eller drabbas hårt ekonomiskt och marknadsföring och spons är det första de drar in på. Tv-avtal kan påverkas även fast det inte verkar göra det till nästa säsong.
Så det blir en snöbollseffekt som kommer drabba oss(och alla andra) under flera års tid. Så tänker jag att därför är ekonomin ansträngd. Känns väldigt bra att ha ansvarsfulla personer som Jocke och Jenny med flera vid rodret då.
Ja jag har bara inte sett att man kommunicerat att vi förlorat sponsorer. Men det är klart att det kan vara så. Samtidigt är det väl i kriser man ska satsa. Vi hade ju bra med eget kapital från förra säsongen.
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Praetori »

Örebroarn skrev: Ja jag har bara inte sett att man kommunicerat att vi förlorat sponsorer. Men det är klart att det kan vara så. Samtidigt är det väl i kriser man ska satsa. Vi hade ju bra med eget kapital från förra säsongen.
Lite positiva nyheter på den sidan.

https://www.difhockey.se/artikel/pqxsak ... a-partners
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
Örebroarn skrev: Ja jag har bara inte sett att man kommunicerat att vi förlorat sponsorer. Men det är klart att det kan vara så. Samtidigt är det väl i kriser man ska satsa. Vi hade ju bra med eget kapital från förra säsongen.
Lite positiva nyheter på den sidan.

https://www.difhockey.se/artikel/pqxsak ... a-partners
Bra!
Sen känns det inte som det lyfts sponsorer som vi förlorar där. Men allt är såklart inte becksvart.
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
Praetori skrev:
Örebroarn skrev: Ja jag har bara inte sett att man kommunicerat att vi förlorat sponsorer. Men det är klart att det kan vara så. Samtidigt är det väl i kriser man ska satsa. Vi hade ju bra med eget kapital från förra säsongen.
Lite positiva nyheter på den sidan.

https://www.difhockey.se/artikel/pqxsak ... a-partners
Bra!
Sen känns det inte som det lyfts sponsorer som vi förlorar där. Men allt är såklart inte becksvart.
Har för mig att vi brukar ligga mellan 100-130 Men det är draget från röven/minnet
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av mb81 »

Vi gör vinst även denna säsong trots coronan. Resultatet av coronan lär dock visa sig som mest kommande säsonger gissar jag på.

https://hockeynews.se/articles/14636/?f ... RclFX7GMG0
Skriv svar