Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hr1
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Hr1 »

stolpskott skrev:
Antie skrev:Hur ser ekonomin egentligen ut? Enligt Djurgårdsjävlarforumet och Jojje så ligger vi back 8 miljoner kronor och det ökar dag för dag.
Och då är det förmodligen sant... Har han haft fel förr? *Med handen på hjärtat!*
Alla som följer DIF vet väl hur situationen sett ut. Det är ju inget nyhet att vi ligger 8 miljoner back, och att vi fortsätter att gå minus borde också vara ganska givet för alla som följt DIF i år.

Ja, Jojje har haft fel förr. Grunden av det han skrev, att DIF sköts uselt, att det var/är kris, att vi fortsätter att gå nedåt och att en ny styrelse behövs var helt rätt.
Men enligt mig så hade han många fel i det han skrev på forumet, han snuddade bara vid felen för oftast så handlade det om sakfrågor där han drog felaktiga slutsatser, inte hade kunskaper nog om ämnet eller inte förstod dom övergripande problemen bakom.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Kagen »

Kan någon vänlig själ länka till Jojjes text?

Jag läser det efter att jag tagit en flygtur med ett ryskt stridsflygplan jag just hyrt.

Sen i eftermiddag ska jag sparra lite mot Evan Tanner. Vi är gamla polare från tiden jag pluggade på Yale.

Här är förresten min nya bil som pappa köpt.
http://vralak.se/wp-content/uploads/200 ... es_slr.jpg
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
mannge
Inlägg: 277
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm, Johanneshov
Kontakt:

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av mannge »

Kagen skrev:Kan någon vänlig själ länka till Jojjes text?

Jag läser det efter att jag tagit en flygtur med ett ryskt stridsflygplan jag just hyrt.

Sen i eftermiddag ska jag sparra lite mot Evan Tanner. Vi är gamla polare från tiden jag pluggade på Yale.

Här är förresten min nya bil som pappa köpt.
Ironin flödar. Vet inte varför, men jag garvar alltid åt bra ironi. :wink:
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Doyle »

Enligt stor artikel i pappers DN idag berättar Mats Larsson om den storsatsning DIF avser att göra nästa säsong. Man är ute och krokar nya starka finansiärer för att åter kunna återta tronen 2009-2010. Vore ju skönt att klara av denna säsong först och veta att man är ett elitserielag nästa år.

Tror inte att så många starka finansiärer vill trycka in månmiljonbelopp i en allsvensk huvudstadsklubb. Lite sent att börja med detta arbete nu då vi dallrar på en skör lina att greja nytt elitseriekontrakt. Men, visa gärna pokerhanden att ni har fyrtal och inte bluffar...
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av warrant »

Tycker man har hört ordet storsatsningar förut..
Och av det har inget blivit..
Christer
Inlägg: 67
Blev medlem: 2006-10-15
Ort: Haninge

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Christer »

Doyle skrev:Enligt stor artikel i pappers DN idag berättar Mats Larsson om den storsatsning DIF avser att göra nästa säsong. Man är ute och krokar nya starka finansiärer för att åter kunna återta tronen 2009-2010. Vore ju skönt att klara av denna säsong först och veta att man är ett elitserielag nästa år.

Tror inte att så många starka finansiärer vill trycka in månmiljonbelopp i en allsvensk huvudstadsklubb. Lite sent att börja med detta arbete nu då vi dallrar på en skör lina att greja nytt elitseriekontrakt. Men, visa gärna pokerhanden att ni har fyrtal och inte bluffar...
Menar du den här???
http://www.dn.se/servlet/se.dn.commerce ... 2%25252F90

Står på sidan 2, scrolla ner bara!!!
Användarvisningsbild
Angusdif
Inlägg: 116
Blev medlem: 2008-10-18
Ort: Svealand, Sverige
Kontakt:

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Angusdif »

Den ekonomiska frågan är den som svider mest! :(
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se

Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja

HEJA DJURGÅRDEN!
LiteOn
Inlägg: 126
Blev medlem: 2007-08-14

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av LiteOn »

När skall någon ta bladet ifrån munnen och berätta hur den ekonomiska situationen ser ut?

Det vore klädsamt om någon ifrån ledningen av Djurgården Hockey talade om hur den ekonomiska situationen ser ut medans det fortfarande finns tid (hemmamatcher) att göra något åt saken.
Ett lägre publiksnitt än föregående år, rykten om upp till -8 000 000 i dagsläget mm.
Ligger det någon saning i detta, eller är allt bra?

Har Djurgården råd att missa negativt kval och samtidigt ej spela slutspel, klaras Elitlicens då?
eller är kvalet ett faktum för överlevnad.

Såra mig hellre med sanningen än att krossa mig med en lögn
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Bigge »

Såra mig hellre med sanningen än att krossa mig med en lögn
Håller med!

Förra året eller förra igen(rätta om ja har fel) att DIF styrelse anordnade ett extra årsmöte pga tabellläget, ekonomi m.m

Tycker ett sådant borde bli av i år igen. Tycker läget ser mer kritiskt ut nu än vad det gjorde då.
Dessutom hade det varit bra att få reda på hur vi ligger till ekonomiskt m.m
Så man slipper höra massa "rykte"

Känns som de lagt locket på, varit knäpptyst från styrelsen.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Kid Notorious
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Kid Notorious »

Jag såg reklam på TV för DIFs kommande matcher. Är det något nytt, eller har det funnits ett tag? Det var nyheter för mej iallafall och jag trodde inte att det fanns utrymme i ekonomin för nån TV-reklam. För det är väl rätt dyrt?
En sista desperat åtgärd att locka publik?
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av melker »

Kid Notorious skrev:Är det något nytt, eller har det funnits ett tag? Det var nyheter för mej iallafall och jag trodde inte att det fanns utrymme i ekonomin för nån TV-reklam. För det är väl rätt dyrt?
En sista desperat åtgärd att locka publik?
http://difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=2712 :)
Jag skulle tro att DIF hade med detta i sin budget innan säsongen så det redan är inberäknat. Mycket bra initiativ för övrigt!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Honken »

Undrar vilka fler man pratar med.
Men man ska inte ta kvällsblaskorna för seriöst.

http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... djurgarden
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Örebroarn »

Tycker att det är underligt att inte Djurgården kan få in en stark finansiär. Laget är det mest framgångsrika i svensk historia men ändå tycks ingen vilja satsa på en sån klubb. Med möjligheterna till ett hyfsat publikunderlag e det heller inget lag åt helvete som vi pratar om. Möjligheterna till att tjäna pengar på en spelaraffär t.ex. gör nog att de flesta finasiärer inte vill investera. Men det måste finnas nåt sätt man kan tjäna pengar på att satsa på en elitklubb i hockey. Kanske lika bra att sälja de resterande delarna av DIF Aktierna för det verkar vara den enda chansen att klara kvar klubben ekonomiskt.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Crashmash »

Jag hoppas verkligen inte det är sant att de har snackat med lhcbeck ...
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Doyle »

Ursäkta, men jag blir så jäkla ..........less på dessa kvällsdrakar som ¨måste sälja sina upplagor med hot stoff. Killarna i laget och tränarna har genomfört en mindre bragd i Scandinavium och bärgat hem tre viktiga poäng till "Stockholms stolthet" Vad finns då att läsa om detta i sportbilagorna. Jo, prexis, synd om Frölunda som saknar förmågan att göra mål och självklart Djurgårn i djup ekonomisk kris, NOBBAS av Stenbäck. Inget om att Djurgårn just genomgår en metafas och är ett av elitseriens formstarkaste lag. Jag vill inte se denne Stenbäck i Djurgårn. Fortsätt och stöd och vingla omkring på LHC:s matcher men lämna Djurgårn ifred, TACK.

Hoppas och tror att styrelsen gör ett bra jobb och har som motto att göra DIF stärkt ekonomiskt till nästa säsong. Dessa rubriker i Expressen förenklar definitivt inte detta arbete.

Är urless på negativa Djurgårdsrubriker utan vill hellre se att killarna på isen hyllas och genomför en lika stark match mot Brynäs på lördag som i Scandinavium igår. Kom igen guys :twisted:
Skriv svar