Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 819
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Rojk »

johnsen skrev: 2023-11-09 21:40:12
Osten östlund skrev: 2023-11-09 21:07:34 - Shl får 70 milj/ lag nästa år. HA får 5 milj/lag.
- 80K att hyra hovet per match. Minst 300K, Globen.
- Vi hade 11 milj i eget kapital denna säsong, 7 är gränsen för elitlicensen.

Hur ska man ha råd med ny tränare, sportchef och ev förstärkningar. Om man inte "tigger" pengar?

Ordförande, upprepade bara att KG måste hålla budget. Oklart hur spelarbudget var nu
Och då antar jag att vi betalar 80k när damerna spelar där också. För alla deras hemmamatcher är väl på hovet?
Inte säker på det. Beror väl på kiosker, säkerhet och hur många sektioner som är öppna på läktaren.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 819
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Rojk »

Garpen i Sportbladet: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -ratt-till
Djurgården har ett lag som kan ligga i toppen av Hockeyallsvenskan, men är truppen så bra som många hävdar – tveksamt.
Snackas också om platsen som sportchef i intervjun. En före detta tränare som slänger truppen under bussen vill inte jag ha som sportchef...
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9485
Blev medlem: 2009-12-01

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Jim Morrison »

Rojk skrev: 2023-11-11 15:23:00 Garpen i Sportbladet: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -ratt-till
Djurgården har ett lag som kan ligga i toppen av Hockeyallsvenskan, men är truppen så bra som många hävdar – tveksamt.
Snackas också om platsen som sportchef i intervjun. En före detta tränare som slänger truppen under bussen vill inte jag ha som sportchef...
Haha nej, det kommer givetvis inte hända. Den kalabaliken vill nog föreningen inte ha.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
dr111DIF
Inlägg: 1027
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av dr111DIF »

https://hockeynews.se/articles/31144/


Vad tror ni är oddsen att Stockholm stad bygger nya träningsanläggningen och skänker den till oss för att sedan hyra tider för 10 milj/år?

Kom också ihåg att det gnälls något fruktansvärt om ekonomin bland kommunerna ute i landet samt att det är utjämninspengar från Stockholm stad som betalar för Karlstads sportkalas.
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 819
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Rojk »

Efter en grundlig rekryteringsprocess kan Djurgården Hockeys styrelse idag presentera Matthias Sånemyr som föreningens nya VD.

– Matthias Sånemyr har de egenskaper och den engagemangsförmåga som vi eftersöker. Vi tycker att hans breda erfarenhet av både försäljning och chefskap är något som vi verkligen behöver, kommenterar Ulf Grunander, styrelseordförande i Djurgården Hockey.


Matthias Sånemyr är 52 år gammal och kommer från Stockholm. Han har tidigare varit verksam inom föreningslivet som ideell fotbollstränare och lagledare för pojklag i Ängby IF samt för flicklag i Alvik Basket.

– Det är helt fantastiskt att få det här uppdraget och jag ser fram emot att tackla de utmaningar som vi står inför. Jag är ödmjuk inför uppgiften men också säker på att vi kan bygga ett Djurgården som kommer utmana om SM-guld igen, säger Matthias Sånemyr.

Sånemyr har varit Djurgårdare sedan barnsben och har självfallet haft säsongskort till Djurgårdens matcher genom åren, både för hockeyn och fotbollen.

Matthias Sånemyr har 30 års erfarenhet inom affärsutveckling, försäljning och ledarskap. Han kommer närmast från mediebolaget Leeads AB där han bland annat varit VD och delägare. Hans tidigare roller inkluderar även positioner som marknads- och säljchef på Bonniers News samt marknadschef på Sony Pictures. Sånemyrs bakgrund i olika branscher har varit värdefullt för Djurgården i valet av en ny VD, inte minst hans kunskaper om mediebranschen som står inför stora utmaningar.

– För mig var det viktigt att känna att det fanns en enig och kompetent styrelse med ett långsiktigt engagemang. Min bild är att den nya styrelsen har det och de kompetenser som finns där kommer jag och Djurgården att ha nytta av. Jag hoppas att supportrar och sponsorer ställer upp bakom oss och ger oss lite tid, så ska vi göra vårt absolut bästa för att vända på det här, säger Matthias Sånemyr.

Processen att rekrytera ny sportchef för Djurgårdens herrlag har påbörjats och där Sånemyr kommer att vara delaktig. Han påbörjar sitt arbete som VD inom kort.

Styrelsen tillsammans med hela Djurgården Hockey vill rikta ett hjärtligt tack till tillförordnad VD K-G Stoppel. K-G har arbetat för föreningen i 30 år och visat stor lojalitet i många olika roller. Vi är glada att kunna meddela att K-G blir kvar inom föreningen och Djurgården Hockey, meddelar Ulf Grunander.

Styrelsen kan även informera om att nästa medlemsmöte planeras, med förhoppningen om att hålla ett sådant under inledningen av nästa kalenderår.

https://www.difhockey.se/article/uz7as4k-1lead/view
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9485
Blev medlem: 2009-12-01

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Jim Morrison »

Välkommen! Blir ett tufft jobb men förhoppningsvis är du rätt person för det.

Någon som vet någonting om honom? Fint CV åtminstone.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1661
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av jsson »

Välkommen!

Känns bra med en ruskigt meriterad VD på plats.
Behöver det betyda att han är bra för DIF? Återstår att se.

Podd-intervju omgående hade varit härligt
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av crike »

Känns dumt att köra på med något ”skvaller” samma dag som en VD presenteras men ta fram senaste avsnittet (358) av Hockeypuls och spola fram till 24:15. Där kan man höra på Douglas när han (inte) berättar varför han slutade på marknad.

Någon har något att säga om det uppbrottet :)
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 133
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av bbjs »

Sett till CV och lång karriär inom media känns Matthias Sånemyr helt rätt.
Är övertygad att en del av den ekonomiska framtiden ligger egna inkomstströmmar från vårat varumärke.
Hans karaktär vet jag inget om men Djurgårdare är ju en grymt bra start.
Välkommen !!
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Per-Allan »

dr111DIF skrev: 2023-11-16 08:22:23 https://hockeynews.se/articles/31144/


Vad tror ni är oddsen att Stockholm stad bygger nya träningsanläggningen och skänker den till oss för att sedan hyra tider för 10 milj/år?

Kom också ihåg att det gnälls något fruktansvärt om ekonomin bland kommunerna ute i landet samt att det är utjämninspengar från Stockholm stad som betalar för Karlstads sportkalas.
Vi lär inte ens få träna gratis på Riddarfjärden. Och när Karlstads pengar tar slut kommer de skrika efter utjämningsskatt från Stockholm.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
EspenK
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av EspenK »

Tyvärr minskar nog motivationen för framtida generationer insamlingar för att pengar till DIF hockey om de ska gå till att betala kriminellas skadegörelse.
Dessutom lär det väl bli ytterligare publikras efter incidenten då Svensson inte vågar gå på matcher.
Blir ruggigt svårt att klara licensen i år.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1488
Blev medlem: 2012-03-01

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Ohddan »

Precis som alla andra gånger så är det här glömt inom 1 år.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av klintan85 »

Vet inte riktigt var jag ska lägga detta inlägg men jag tester här.

Det är stora turer runt DIFs träningshallar och och att man äns tycker att man ska bygga fler fotbollsplaner i Stockholm före ishallar är ett skämt.

https://fotbollsthlm.se/djurgarden/gran ... keyhallar/
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Praetori »

klintan85 skrev: 2023-12-28 16:54:14 Vet inte riktigt var jag ska lägga detta inlägg men jag tester här.

Det är stora turer runt DIFs träningshallar och och att man äns tycker att man ska bygga fler fotbollsplaner i Stockholm före ishallar är ett skämt.

https://fotbollsthlm.se/djurgarden/gran ... keyhallar/
Mer att nån försöker få det till att det är storm i ett vattenglas.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
dr111DIF
Inlägg: 1027
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av dr111DIF »

Praetori skrev: 2024-01-02 11:01:18
klintan85 skrev: 2023-12-28 16:54:14 Vet inte riktigt var jag ska lägga detta inlägg men jag tester här.

Det är stora turer runt DIFs träningshallar och och att man äns tycker att man ska bygga fler fotbollsplaner i Stockholm före ishallar är ett skämt.

https://fotbollsthlm.se/djurgarden/gran ... keyhallar/
Mer att nån försöker få det till att det är storm i ett vattenglas.
Ja, sannolikt bajare i farten här.

Handlar ju för staden inte om att gynna DIF hockey per se utan om att få loss hovet till andra ändamål.
Skriv svar