Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av klintan85 »

dr111DIF skrev: 2024-01-02 11:30:22
Praetori skrev: 2024-01-02 11:01:18
klintan85 skrev: 2023-12-28 16:54:14 Vet inte riktigt var jag ska lägga detta inlägg men jag tester här.

Det är stora turer runt DIFs träningshallar och och att man äns tycker att man ska bygga fler fotbollsplaner i Stockholm före ishallar är ett skämt.

https://fotbollsthlm.se/djurgarden/gran ... keyhallar/
Mer att nån försöker få det till att det är storm i ett vattenglas.
Ja, sannolikt bajare i farten här.

Handlar ju för staden inte om att gynna DIF hockey per se utan om att få loss hovet till andra ändamål.
Ja det var Hammarby som klagade att de inte fick bygga fler fotbollsplaner.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 819
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Rojk »

klintan85 skrev: 2024-01-02 18:46:23 Ja det var Hammarby som klagade att de inte fick bygga fler fotbollsplaner.
Är glad över att min innebandyförening i Sköndal bröt med fotbollssektionen så att jag slapp stå bakom såna här menlösa upprop.

https://www.svenskalag.se/skondalsik/ny ... -bp-valskn
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av klintan85 »

Rojk skrev: 2024-01-03 10:40:56
klintan85 skrev: 2024-01-02 18:46:23 Ja det var Hammarby som klagade att de inte fick bygga fler fotbollsplaner.
Är glad över att min innebandyförening i Sköndal bröt med fotbollssektionen så att jag slapp stå bakom såna här menlösa upprop.

https://www.svenskalag.se/skondalsik/ny ... -bp-valskn
Konstgränsbrist! sorligt att ens nämna detta. Det är väl mycket större brist på ishallar i Stockholm. Det är nog största del Hammarby som ligger bakom.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1846
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Andspe »

Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
nevyn
Inlägg: 280
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av nevyn »

Är det inte beslutet om att alla ligor ska styras av ett AB, eftersvallet av Boden och tv-tättigheter?
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 709
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Jimmy Peterson »

Exakt. De föreslagna stadgeförändringarna innebär enligt min tolkning att det blir obligatoriskt att som klubb tillhöra en ligaorganisation. Det ska alltså inte gå att bryta sig loss och t.ex. sälja mediarättigheter på egen hand. I praktiken har det redan varit så tidigare men blev utmanat av Boden som fick rätt när de drev frågan om att lämna ligaorganisationen Hockeyettan. Nu vill förbundet alltså ändra stadgarna för att säkerställa att klubbarna måste tillhöra ligaorganisationerna som i sin tur innehar bl.a kommersiella rättigheter.
Nattuggla_
Inlägg: 3164
Blev medlem: 2021-08-14

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Nattuggla_ »

Jimmy Peterson skrev: 2024-02-09 11:02:47 Exakt. De föreslagna stadgeförändringarna innebär enligt min tolkning att det blir obligatoriskt att som klubb tillhöra en ligaorganisation. Det ska alltså inte gå att bryta sig loss och t.ex. sälja mediarättigheter på egen hand. I praktiken har det redan varit så tidigare men blev utmanat av Boden som fick rätt när de drev frågan om att lämna ligaorganisationen Hockeyettan. Nu vill förbundet alltså ändra stadgarna för att säkerställa att klubbarna måste tillhöra ligaorganisationerna som i sin tur innehar bl.a kommersiella rättigheter.
Bra för lag som Tingsryd, Kalmar och Nybro. Sämre för lag som Djurgården och Södertälje.
Ska det vara på det viset så ska det givetvis också vara TV-pengar utbetalt baserat på hur mycket TV man säljer osv. Systemet som är nu är så sjukt orätvisst.
Och detta tycker jag ska vara en gemensam sak med SHL.
Djrurgården-AIK drar in så sjukt mycket mer än exempelvis Oskarshamn-Timrå, jag är övertygad om det. Men sålänge TV-rättigheterna ser ut som de gör så gynnar det endast smålagen/de som är minst intressanta.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 664
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Rudi »

Det är väl märkligt att de som köper rättigheterna inte driver på för att dela ut pengarna på lagen som drar flest tittare eftersom det ju skulle öka intresset för deras produkt.
Nattuggla_
Inlägg: 3164
Blev medlem: 2021-08-14

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Nattuggla_ »

Rudi skrev: 2024-02-09 11:31:47 Det är väl märkligt att de som köper rättigheterna inte driver på för att dela ut pengarna på lagen som drar flest tittare eftersom det ju skulle öka intresset för deras produkt.
Så är det. Samtidigt borde det vara i Hockeyallsvenskans intresse att lämna TV4 vid nästa förhandling då många av de lag som befinner sig här drar betydligt mer tittare. Tror nuvarande avtal sträcker sig till 25/26.
Sen är ju min förhoppning såklart att vi inte är kvar då. Men antigen bör de förhandla fram ett betydligt högre belopp eller så bör man titta på andra alternativ.
Användarvisningsbild
Philly Flu
Inlägg: 189
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Enskede

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Philly Flu »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-09 11:39:09
Rudi skrev: 2024-02-09 11:31:47 Det är väl märkligt att de som köper rättigheterna inte driver på för att dela ut pengarna på lagen som drar flest tittare eftersom det ju skulle öka intresset för deras produkt.
Så är det. Samtidigt borde det vara i Hockeyallsvenskans intresse att lämna TV4 vid nästa förhandling då många av de lag som befinner sig här drar betydligt mer tittare. Tror nuvarande avtal sträcker sig till 25/26.
Sen är ju min förhoppning såklart att vi inte är kvar då. Men antigen bör de förhandla fram ett betydligt högre belopp eller så bör man titta på andra alternativ.
Det togs upp på medlemsmötet i höstas, att DIF tittar på lösningar för att få mer tv-pengar.
Ganska sjukt att vi bara får 5 MSEK per säsong. Vi skulle kunna kasta ut tv från arenan och utan problem skaffa samma summa från annat håll.
Simpan
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Simpan »

Philly Flu skrev: 2024-02-09 12:42:12
Nattuggla_ skrev: 2024-02-09 11:39:09
Rudi skrev: 2024-02-09 11:31:47 Det är väl märkligt att de som köper rättigheterna inte driver på för att dela ut pengarna på lagen som drar flest tittare eftersom det ju skulle öka intresset för deras produkt.
Så är det. Samtidigt borde det vara i Hockeyallsvenskans intresse att lämna TV4 vid nästa förhandling då många av de lag som befinner sig här drar betydligt mer tittare. Tror nuvarande avtal sträcker sig till 25/26.
Sen är ju min förhoppning såklart att vi inte är kvar då. Men antigen bör de förhandla fram ett betydligt högre belopp eller så bör man titta på andra alternativ.
Det togs upp på medlemsmötet i höstas, att DIF tittar på lösningar för att få mer tv-pengar.
Ganska sjukt att vi bara får 5 MSEK per säsong. Vi skulle kunna kasta ut tv från arenan och utan problem skaffa samma summa från annat håll.
Att vi bara för 5 miljoner gör mig så jävla irriterad, man skulle ju vilja se tittarsiffrorna för de olika lagen, skulle inte bli förvånad om Djurgården är det lag som genererar mest pengar för tv4 samtidigt som vi bara får en bråkdel när pengarna betalas ut.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Daniel942 »

Simpan skrev: 2024-02-09 13:20:00
Philly Flu skrev: 2024-02-09 12:42:12
Nattuggla_ skrev: 2024-02-09 11:39:09
Rudi skrev: 2024-02-09 11:31:47 Det är väl märkligt att de som köper rättigheterna inte driver på för att dela ut pengarna på lagen som drar flest tittare eftersom det ju skulle öka intresset för deras produkt.
Så är det. Samtidigt borde det vara i Hockeyallsvenskans intresse att lämna TV4 vid nästa förhandling då många av de lag som befinner sig här drar betydligt mer tittare. Tror nuvarande avtal sträcker sig till 25/26.
Sen är ju min förhoppning såklart att vi inte är kvar då. Men antigen bör de förhandla fram ett betydligt högre belopp eller så bör man titta på andra alternativ.
Det togs upp på medlemsmötet i höstas, att DIF tittar på lösningar för att få mer tv-pengar.
Ganska sjukt att vi bara får 5 MSEK per säsong. Vi skulle kunna kasta ut tv från arenan och utan problem skaffa samma summa från annat håll.
Att vi bara för 5 miljoner gör mig så jävla irriterad, man skulle ju vilja se tittarsiffrorna för de olika lagen, skulle inte bli förvånad om Djurgården är det lag som genererar mest pengar för tv4 samtidigt som vi bara får en bråkdel när pengarna betalas ut.
Så är det. Jämförelse av linjärt tittande förra året på SM-Finalen och DIF-Modo så vann(!) DIF-Modo i antal tittare.

Nästa år får en SHL-klubb 65 mkr och HA-klubb får fortsatt 4,8 mkr. Det är inte en hållbar lösning för svensk ishockey. Lägg då till att förra året degraderades TVÅ klubbar från hockeyallsvenskan av ekonomiska skäl, det i näst högsta ligan!
Och klubben som kom tillbaka som kvalade ur går igenom ett kontrollår.
https://hockeysverige.se/2023/06/11/pre ... ort-arbete

Lägg ner ligaorganisationerna och skapa EN ligaorganisation istället som är ansvarig för SHL, HockeyAllsvenskan och HockeyEttan där makten ligger hos klubbarna. Svensk Elitishockey hade kunnat bli så mycket bättre om man såg till helheten istället för att alla ska värna om sitt egna hörn.

I omröstningen som DIF skriver om idag så har vi som klubb 2 röster och det tack vare att vi har ett SDHL-lag. Alla SHL-klubbar får 2 röster och alla SDHL får 2. Hockeyallsvenskan och HockeyEttan som beslutet även berör får inga röster utan är endast representerade via sitt hockeydistrikt.

Om ca 1 timme börjar mötet där jag garanterar er att runt hälften av dom deltagare inte har en aning om vad dom kommer att rösta för.
DIF!
Osten östlund
Inlägg: 1716
Blev medlem: 2022-08-10

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Osten östlund »

Delårsrapport släppt , finns på hemsidan.

Om jag förstod det rätt?

Så lånade man 9 miljoner ifrån fotbollen . Ska senast vara betalt i april .
dr111DIF
Inlägg: 1026
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av dr111DIF »

Osten östlund skrev: 2024-02-20 23:11:40 Delårsrapport släppt , finns på hemsidan.

Om jag förstod det rätt?

Så lånade man 9 miljoner ifrån fotbollen . Ska senast vara betalt i april .
Snarare att man lånade och det betalas av mellan oktober till april.

I övrigt verkar det peka mot nollresultat för årsbokslut vilket är positivt.
Nattuggla_
Inlägg: 3164
Blev medlem: 2021-08-14

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Nattuggla_ »

dr111DIF skrev: 2024-02-21 06:08:19
Osten östlund skrev: 2024-02-20 23:11:40 Delårsrapport släppt , finns på hemsidan.

Om jag förstod det rätt?

Så lånade man 9 miljoner ifrån fotbollen . Ska senast vara betalt i april .
Snarare att man lånade och det betalas av mellan oktober till april.

I övrigt verkar det peka mot nollresultat för årsbokslut vilket är positivt.
Är det 6 mille de kräver i eget kapital för Elitlicens?
Skriv svar