Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9487
Blev medlem: 2009-12-01

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Jim Morrison »

Verkar som att Garpen nu är tränare och sportchef säsongen ut och sedan enbart sportchef.

KG enbart VD.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av B.I.B.A »

Jim Morrison skrev: 2023-09-08 12:53:36 Verkar som att Garpen nu är tränare och sportchef säsongen ut och sedan enbart sportchef.

KG enbart VD.
Känns som att det blir soppa ännu en gång. Hoppas jag har fel.
Avgå Jocke.
Osten östlund
Inlägg: 1729
Blev medlem: 2022-08-10

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Osten östlund »

Jim Morrison skrev: 2023-09-08 12:53:36 Verkar som att Garpen nu är tränare och sportchef säsongen ut och sedan enbart sportchef.

KG enbart VD.
Såg det, Aftonbladet.

Både bra och dåligt. Går det bra ska han hyllas. Dåligt, så får han ta det...

Hoppas han orkar. Sparar pengar för DIF hockey!


Nedan:

Djurgården tänker om
Djurgården är inne i en förändringsfas. Man har just nu ingen klubbdirektör och K-G Stoppel tvingas dubbeljobba som både sportchef och klubbchef, vilket kanske inte är optimalt.
Uppgifter till Sportbladet säger att Johan Garpenlöv är på väg in som general manager/sportchef och att Stoppel därmed i stället fokuserar helt på rollen som ytterst ansvarig för den anrika föreningen. Med stor säkerhet kommer Johan att dubbeljobba den här säsongen som tränare och sportchef och nästa säsong fokusera på sportchefsjobbet.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1661
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av jsson »

Med tanke på hur lite SC-jobb det bör vara i nuläget är jag inte orolig över att Garpen ska göra båda sakerna.

Det viktiga är väl att fokus ligger rätt i Mars/April - och att han eventuellt får stöttning då. Vi ska spela slutspel samtidigt som det förhandlas inför nästa säsong.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9487
Blev medlem: 2009-12-01

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Jim Morrison »

Jag är trygg med KG som vice VD för visst pågår det en rekryteringsfas att hitta en ny VD sedan tillförordnad Erik Ek lämnade?

Jury’s out på Garpen som sportchef - vem vet hur det blir liksom? Hoppas i alla fall att han scoutar motståndartränare hårt den här säsongen eftersom någon ny ska in i båset om ett år :)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Nattuggla_ »

Kan inget om området men min känsla är att det är enklare att vara sportchef och tränare på den här nivån (och med tanke på att vi inte söker någon spelare akut i nuläget), än att vara både VD och SC.

Jag gillar K-G som fan. Han gör verkligen allt för den här föreningen. Sen passar han ju bättre på vissa poster än andra, men ingen kan ifrågasätta hans passion och kärlek till Djurgården.

Johan som SC gillar jag bättre på förhand än Johan som coach. Hoppas på typ Kimby till nästa säsong.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av klintan85 »

Garpenlöv är helt rätt man för jobbet men jag skulle gärna se att man lockar hem Tjomme som sportchef nästa säsong om man skulle gå upp.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
supreme
Inlägg: 503
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av supreme »

klintan85 skrev: 2023-09-08 18:12:41 Garpenlöv är helt rätt man för jobbet men jag skulle gärna se att man lockar hem Tjomme som sportchef nästa säsong om man skulle gå upp.
Han har kontrakt med Leksand till 24/25.
dr111DIF
Inlägg: 1027
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av dr111DIF »

klintan85 skrev: 2023-09-08 18:12:41 Garpenlöv är helt rätt man för jobbet men jag skulle gärna se att man lockar hem Tjomme som sportchef nästa säsong om man skulle gå upp.
Jag kan känna att det är tvek kring om Tjomme verkligen lyckats så bra med dalbajen allt som allt? Spelare kommer och går, resultaten uteblir. Garpens bakgrund som förbundskapten/ass under många år där framgång bestod i att man verkligen lyckats locka de bästa spelarna väger tungt.

Sen iofs, om man skulle göra det så bra att det spelas SHL nästa år är det väl rätt givet att Garpen fortsätter som tränare.
Osten östlund
Inlägg: 1729
Blev medlem: 2022-08-10

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Osten östlund »

Klubben behöver bli stabil, samt bra ledare långsiktigt.

VD- KG kortsiktigt/ långsiktigt alt?

Sportchef- Garpen fr om 24/25. + Han kan DIF, extra viktigt i motgång.

Tränare 24/25? Tror man vill försöka ha kvar Holmqvist som ass ( ny HC har nog sista ordet )?

Förslag tränare: Viktor Stråhle , känns som han har mer erfarenhet att "jobba under tryck". Än Robert Kimby, som är en bra tränare givetvis.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1661
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av jsson »

Osten östlund skrev: 2023-09-09 10:57:17 Förslag tränare: Viktor Stråhle , känns som han har mer erfarenhet att "jobba under tryck". Än Robert Kimby, som är en bra tränare givetvis.
Pissestråhle ska inte sätta sin fot i den här föreningen
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Dusinator
Inlägg: 3821
Blev medlem: 2009-10-26

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Dusinator »

Oklart om rätt tråd men intressant krönika, inget nytt under solen dock… om kommunal doping i SHL…

https://idrottensaffarer.se/kronikor/20 ... F3sKMhOfg0
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1488
Blev medlem: 2012-03-01

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Ohddan »

Hade ens hälften av lagen klarat ekonomin om dopningen upphörde?
benganfs
Inlägg: 518
Blev medlem: 2012-05-29

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av benganfs »

Hade varit jätte intressant och få veta om vi får någon ekonomisk hjälp? Och hur ekonomin ser ut generellt hur man tänker när man ligger 8mille back.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Mattias_87 »

benganfs skrev: 2023-09-13 15:28:00 Hade varit jätte intressant och få veta om vi får någon ekonomisk hjälp? Och hur ekonomin ser ut generellt hur man tänker när man ligger 8mille back.
Den senaste rapporten som gjordes var att vi fick ca 250.000 kr per år för "Ishockey för alla". Alltså inget till elitverksamheten. Sedan anser vissa att vi är kommundopade då vi betalar för låg hyra på Hovet. Vad som är rimligt där är nog onödigt att säga.

Denna bild är ju väldigt intressant över SHL-lagen. Vissa lag med relativt lite publik tjänar väldigt mycket per match.

Bild
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar