Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Hillberry blue
Inlägg: 680
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Hillberry blue »

Otroligt att någon orkar lägga energi och ’ sträcka ’ upp någon som av intresse bara vill ha lite info om vad som sades eller ventilerades på medlemsmötet.
Makalöst.
AlltidDIF
Inlägg: 392
Blev medlem: 2006-12-08
Säsongskort: Ja

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av AlltidDIF »

DIF_Soldier skrev: 2022-04-27 18:13:42
AirQ skrev: 2022-04-27 18:05:16
DIF_Soldier skrev: 2022-04-27 17:39:26
AirQ skrev: 2022-04-27 17:22:14
DIF_Soldier skrev: 2022-04-27 14:56:18

Jag tror nog Daniel precis som jag är trött på vuxna människors berättigande-attityd. Att man tjockis-ligger på soffan och förväntar sig att någon annan ska göra en massa jobb åt en. Det är fan äckligt helt ärligt. Vad kan DU göra?

Har du inte förutsättningar att medverka så ligger det hos dig och ingen annan. Jag själv bor i Stockholm, missade mötet och får, guess what, fan skylla mig själv.

Det är ingen jävel som tvingar dig att bo där du bor. Flytta hit, åk hit, ta in på hotell, ta ledigt... VILL man nånting går det alltid att lösa, och om det verkligen inte går får man vara vuxen och inse att allting inte kan vara rättvist alltid. Om det är helt jävla omöjligt för en att lösa får man vara vuxen nog att svälja verkligheten, räkna sin förlust och sluta grina på andra.

Ibland undrar jag om det är vuxna människor man pratar med eller om det är en snorunge grinar för att han inte "också fick godis." Känns fan som att man jobbar på förskola.
Jösses.... blev det brunt i kallingarna eftersom du tog i för kung och fosterland och lite där till?

Folk efterfrågade bara om informationen kommer digitalt eftersom man inte kan medverka pga olika anledningar.
Det är faktiskt inte helt ovanligt i vårat samhälle att man faktiskt sänder ut information eller faktiskt kan medverka digitalt på årsmöten/medlemsmöten eller faktiskt ett helt vanligt möte på jobbet eller i en idrottsförening....
Nej, vissa efterfrågade inte "bara" om information. Visa ville ha livetweets, ryggmassage och happy ending. Vad gäller sammanställning har DIF redan meddelat att sådan kommer för medlemmar via mail. Jag anar att en del av dessa inte ens är medlemmar utan vill ha sitt skit gratis.

Som Daniel är inne på ligger det i föreningens intresse att hålla viss information utanför allmän kännedom. En digital lösning hade nog säkerligen kunna ordnats, absolut, men där vill man nog undvika att saker och ting spelas in vilket inte går att säkerställa.

Nåväl, för att klargöra är det de vuxenbäbisar jag ställer mig emot, som vill snegla på mobilen via twitter, trycka i sig schwarzwald och porrsurfa samtidigt medan någon annan gör de tunga lyften. Är detta inte du har du intet att frukta.
Vad har det med saken att göra? ingen har frågat om något annat än om det kommer skickas ut något via twitter (vilket det har gjorts förut) så helt resonabel fråga.

Information utanför allmän kännedom...
Är du roligt på riktigt ? finns inget som hindrar någon att bli medlem, bara pynta in så är informationen tillgänglig för "allmänheten" Ros & CO hade inte haft svårare att ta sig in på mötet än du eller någon annan.

Så ta och kamma till dig
Någon känner sig träffad :) Kram på dig, livspusslet är svårt ibland <3
Trodde inte de här forumet kunde sjunka så här lågt.
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 820
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av mårten »

AlltidDIF skrev: 2022-04-27 19:11:07
DIF_Soldier skrev: 2022-04-27 18:13:42
AirQ skrev: 2022-04-27 18:05:16
DIF_Soldier skrev: 2022-04-27 17:39:26
AirQ skrev: 2022-04-27 17:22:14

Jösses.... blev det brunt i kallingarna eftersom du tog i för kung och fosterland och lite där till?

Folk efterfrågade bara om informationen kommer digitalt eftersom man inte kan medverka pga olika anledningar.
Det är faktiskt inte helt ovanligt i vårat samhälle att man faktiskt sänder ut information eller faktiskt kan medverka digitalt på årsmöten/medlemsmöten eller faktiskt ett helt vanligt möte på jobbet eller i en idrottsförening....
Nej, vissa efterfrågade inte "bara" om information. Visa ville ha livetweets, ryggmassage och happy ending. Vad gäller sammanställning har DIF redan meddelat att sådan kommer för medlemmar via mail. Jag anar att en del av dessa inte ens är medlemmar utan vill ha sitt skit gratis.

Som Daniel är inne på ligger det i föreningens intresse att hålla viss information utanför allmän kännedom. En digital lösning hade nog säkerligen kunna ordnats, absolut, men där vill man nog undvika att saker och ting spelas in vilket inte går att säkerställa.

Nåväl, för att klargöra är det de vuxenbäbisar jag ställer mig emot, som vill snegla på mobilen via twitter, trycka i sig schwarzwald och porrsurfa samtidigt medan någon annan gör de tunga lyften. Är detta inte du har du intet att frukta.
Vad har det med saken att göra? ingen har frågat om något annat än om det kommer skickas ut något via twitter (vilket det har gjorts förut) så helt resonabel fråga.

Information utanför allmän kännedom...
Är du roligt på riktigt ? finns inget som hindrar någon att bli medlem, bara pynta in så är informationen tillgänglig för "allmänheten" Ros & CO hade inte haft svårare att ta sig in på mötet än du eller någon annan.

Så ta och kamma till dig
Någon känner sig träffad :) Kram på dig, livspusslet är svårt ibland <3
Trodde inte de här forumet kunde sjunka så här lågt.
Ja va fan hände här inne
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av DIF_Soldier »

Hillberry blue skrev: 2022-04-27 18:56:48 Otroligt att någon orkar lägga energi och ’ sträcka ’ upp någon som av intresse bara vill ha lite info om vad som sades eller ventilerades på medlemsmötet.
Makalöst.
Du orkar ju bevisligen lägga energi på nån som lägger energi på det :wink:

"Bara ha lite information", låter så oskyldigt. Kan ingen bara göra lite jobb för min skull, bara lite, snälla utan motkrav? Helst i realtid och gratis. Jag har ju så mycket med mitt!

Precis det där jag menar. Jag tyckte helt enkelt det var läge att ge känga till alla dessa "oskyldiga" människor som "bara vill ha lite", särskilt då Daniel fick en känga bara för han uppmanar till faktiskt engagemang. En snubbe som bevisligen engagerar sig hårt i DIF fick oförtjänt med skit.

Förstår om det svider med kritik om man följer DIF via Cmore från skithuset på sin smartphone. Ingen vill ju känna sig lat.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av crike »

Nu kan man ju vända på det och se det som om Djurgårdens IF vill ha medlemmarnas stöd erbjuder man en digital lösning för de som inte kan närvara fysiskt.

Varenda företag med lite självaktning har under pandemin ordnat med digitala lösningar för sina årsstämmor för att aktieägarna ändå ska kunna ”närvara”.

Det är absolut ingen här som bett om info som har ”gråtit ut” för att den inte kommit. Ingen har skrivit att det är ”dålig stil” för att det inte var någon som transkriberade det som sades i realtid på hemsidan. Det enda som hände här inne var att man reagerade helt oproportionerligt mycket på någons förfrågan/önskan. Kanske något som fick bägaren att rinna över? Vad vet jag, men andas för guds skull.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2012-03-01

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Ohddan »

Att ni orkar.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-Soldier, fina du, ibland träffar du kusligt rätt, andra gånger inte, precis som med alla andra människor (jag själv inkluderad).

Men när man börjar prata i termer om "vuxna människor", då får man ta det med en stor nypa salt.
Det handlar bara om "vuxen" inom ett visst område, som du själv valt ut och känner dig bekväm och trygg med (vuxen).

Att säga hur vuxen man är själv, jämfört med andra vuxna, det är ju inte heller så vuxet....om vi nu ändå skulle använda oss av den terminologin :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-04-28 09:17:25 -Soldier, fina du, ibland träffar du kusligt rätt, andra gånger inte, precis som med alla andra människor (jag själv inkluderad).

Men när man börjar prata i termer om "vuxna människor", då får man ta det med en stor nypa salt.
Det handlar bara om "vuxen" inom ett visst område, som du själv valt ut och känner dig bekväm och trygg med (vuxen).

Att säga hur vuxen man är själv, jämfört med andra vuxna, det är ju inte heller så vuxet....om vi nu ändå skulle använda oss av den terminologin :wink:
Du har säkert rätt. Jag är långt ifrån vuxen :D Jag är omogen på fler områden än jag vill erkänna, du känner väl mig :). Men här är fan en kulle jag är beredd att dö på. Berättigande-vuxna är en större pandemi än pandemin, på fler håll än DIF naturligtvis. Trött på't bara.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av crike »

Så, det bästa vi har på sponsringssidan är 5 företag som tillsammans snittar 1.2 msek. Wow.

Bra att dom ska ta ett omtag här för man ska inte kunna vara topp fem med så ”lite”. Med det menar jag att våra 160 sponsorer som puttar in i genomsnitt mer än 25 000kr är jag tacksam för, men uppenbarligen saknas det även här spets.

Hade varit intressant att höra motsvarande snitt för topp fem för samtliga klubbar i SHL.
Dusinator
Inlägg: 3820
Blev medlem: 2009-10-26

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Dusinator »

Kommentarer till förslagen till styrelsen?

https://www.difhockey.se/article/zw3oal ... ny6FtWtcSA
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Daniel942 »

Dusinator skrev: 2022-05-18 20:47:37 Kommentarer till förslagen till styrelsen?

https://www.difhockey.se/article/zw3oal ... ny6FtWtcSA
För mycket gammalt. Sophie är spännande men thats it. Timmy var ansvarig för sporten under förra året när det var kaos, känns som att det är dags att titta på något nytt även där.

Skeptisk också till att lyfta upp en ur styrelsen till ordföranderollen, man behöver inte byta ut alla men just ordförande skulle vi behöva något nytt och fräscht utifrån.
DIF!
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Hepsnastian »

Ha inte skit bra koll på B2B It-partner, men känslan är att det är bra att säkra upp som huvudpartner i 3 år.
Dom har väl varit med ett tag nu om jag inte misstar mig?
Användarvisningsbild
Jitenu
Inlägg: 196
Blev medlem: 2009-04-28
Säsongskort: Ja
Ort: Vallentuna

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Jitenu »

Hepsnastian skrev: 2022-06-11 13:55:34 Ha inte skit bra koll på B2B It-partner, men känslan är att det är bra att säkra upp som huvudpartner i 3 år.
Dom har väl varit med ett tag nu om jag inte misstar mig?
Typ 12 år nu.
https://www.difhockey.se/artikel/3rkgai ... it-partner
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1646
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av jsson »



På årsmötet 6 Juli kommer det vara möjligt att deltaga digitalt. Bra där!
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Andspe »

När droppar årsredovisningen?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Skriv svar