Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Eriksson »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-16 11:33:33
Eriksson skrev: 2024-04-16 10:04:20
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-15 21:55:38
Eriksson skrev: 2024-04-15 20:42:26
BigJ skrev: 2024-04-15 19:28:19
Klart vi går upp, därav bonusutbetalningar...
Sccchhh….väck inte optimisterna.
De blir upprörda ifall realisterna, flåt Pessimisterna svarar
Du verkar vara lika duktig i svenska som du är hockeytippare. :D

I realiteten slog vi ut Mora. :D
Ja svennska är dem språket jag berättar best. Kannske skule ja satt dem orden inåm cittateken så dem som leser förrstår skåj
Fölåt skolpoliset, Svennska åck Håkkey tipp ning var inte me på shemat i min skola
:wink:
Är jag som ska be om ursäkt faktisk.
Onödigt av mig, bättre att låta bli att svara /kommentera om jag inte har något vettigt att skriva.
Sorry Eriksson.
Alla skriver vi något i affekt nån gång. inget att behöva be om ursäkt för tycker jag, och jag är definitivt inte den som tar illa vid mig.
Jag drygar mig många gånger allt som oftast medvetet, så som jag bäddar får jag ligga ;)
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17521
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av SirDIFalot »

Kortsiktigt (över nästa säsong alltså) så hänger allt hopp på att Kimby är en demontränare som gör mirakel med den truppen som i princip redan är spikad.

Långsiktigt hänger ALLT på att vi får in en extremt kompetent hockeyperson under Wikegård som sportchef för A-laget. Och att det INTE blir Wikegård agerar som en traditionell sportchef.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9462
Blev medlem: 2009-12-01

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Jim Morrison »

Lägg all budget på organisation istället för 35-åriga over-the-hill spelare som betalas för sina tidigare säsonger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3152
Blev medlem: 2021-08-14

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Nattuggla_ »

SirDIFalot skrev: 2024-04-21 23:46:35 Kortsiktigt (över nästa säsong alltså) så hänger allt hopp på att Kimby är en demontränare som gör mirakel med den truppen som i princip redan är spikad.

Långsiktigt hänger ALLT på att vi får in en extremt kompetent hockeyperson under Wikegård som sportchef för A-laget. Och att det INTE blir Wikegård agerar som en traditionell sportchef.
Men ska man verkligen förvänta sig mirakel första säsongen med en trupp som till 90% är satt av en annan sportchef?
Här känner jag att Djurgården och Wikegård måste ha is i magen. Vi kanske får vänta till 25/26 innan vi får se effekten av Kimby, även om jag också såklart hoppas på det redan till hösten.
"Lugn och ro" börjar bli utjatat men det är ju verkligen vad vi behöver efter alla sparkade tränare och ekonomi-haveri.

Hur ser det ut på den här fronten tror du? Har vi några namn vi diskuterar eller är vi ens på gång med något?
Nattuggla_
Inlägg: 3152
Blev medlem: 2021-08-14

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-04-22 06:20:29 Lägg all budget på organisation istället för 35-åriga over-the-hill spelare som betalas för sina tidigare säsonger.
Appropå det.
Undrar om tanken är att plocka in han Jacob Strandberg på fulltid, eller någon annan analytiker?
Tänker med tanke på att han hjälpte Honken nu i slutspelet och "Bengans" uttalande om att Advisory Board är borttagen. Om det inte bara är en slump då.
Känns udda att ta hjälp av honom några veckor sedan gå tillbaka och köra utan.
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Per-Allan »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-22 06:26:01
Jim Morrison skrev: 2024-04-22 06:20:29 Lägg all budget på organisation istället för 35-åriga over-the-hill spelare som betalas för sina tidigare säsonger.
Appropå det.
Undrar om tanken är att plocka in han Jacob Strandberg på fulltid, eller någon annan analytiker?
Tänker med tanke på att han hjälpte Honken nu i slutspelet och "Bengans" uttalande om att Advisory Board är borttagen. Om det inte bara är en slump då.
Känns udda att ta hjälp av honom några veckor sedan gå tillbaka och köra utan.
En Psykolog borde plockas in och det bums. psykologen borde kunna hjälpa både fotbollen och hockeylagets coacher. Har ni sett Kim och Tolles poäng mot Aik? och Hockeyns säsong är under allt som är Djurgårdsandan. Minns ni 1983 "Teknik, Kraft, Vilja" Men i år bara korkade coacher och ännu mer korkade beslut av spelare som i går Nilssons fula påhopp efter typ 16 sekunder. Fy Fasiken vad trött man blir av detta. Lycka till att att fylla upp läktarna 24/25. Och kom inte mer med några tiggarbrev med tanke på det som medlemmarna bidrog med inte ens räckte till en som drömt om att spela ishockey men aldrig lärt sig åka skridskor.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Glory1 »

Läge att basunera ut bakom kulisserna, i gammelmedia, i sociala medier och allt vad det kan tänkas vara. Svinga mot utformningen av TV-avtal, upp- och nedflyttningssystemet, kommundoping, bristen på isytor och rinkar av kvalité, ja alla orättvisor man kan tänkas hitta hur orimliga de än är. Sätt press och gör det jobbigt för de som fattar beslut. Utan Stockholmshockeyn kommer medieintresset för hockeyn i Sverige minska och vi kommer producera färre duktiga spelare, oavsett om andra lags fans vill erkänna det eller inte. Varför ska typ 12 lag i SHL och 13 lag i Allsvenskan dra in 10x mer eller lika mycket TV-intäkter som vi? Dags att byta riktning. Och går inte det för sig kan vi väl i alla fall få splitta lika på kommunbidragen, verkar väl rimligt..?

Dags att gå ut på krigsstigen vi har inte så jäkla mycket att förlora längre.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9462
Blev medlem: 2009-12-01

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Jim Morrison »

”Vi har backat er hela säsongen.
Nu borde ni som har bäst betalt backa vår förening.
Sänk era löner eller riv kontrakten”,

Jag ser det mer som ett uttryck av att ”kom igen, nu kör vi. Nu spottar vi i nävarna och lita mer”. Säger Wikegård

:lol: :lol:
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2330
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Buford »

Jim Morrison skrev: 2024-04-24 05:12:12 ”Vi har backat er hela säsongen.
Nu borde ni som har bäst betalt backa vår förening.
Sänk era löner eller riv kontrakten”,

Jag ser det mer som ett uttryck av att ”kom igen, nu kör vi. Nu spottar vi i nävarna och lita mer”. Säger Wikegård

:lol: :lol:
Ja, det där var märkligt uttryckt av Wiken! Såg han ens vad som stod på banderollen?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7172
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ska vi inte låta karln börja på jobbet innan vi startar de eviga motorsågarna mot allt och alla som har med klubben att göra? :D
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2330
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Buford »

Är väl ingen som sågar någon?
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1846
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Andspe »

Buford skrev: 2024-04-24 06:11:15
Jim Morrison skrev: 2024-04-24 05:12:12 ”Vi har backat er hela säsongen.
Nu borde ni som har bäst betalt backa vår förening.
Sänk era löner eller riv kontrakten”,

Jag ser det mer som ett uttryck av att ”kom igen, nu kör vi. Nu spottar vi i nävarna och lita mer”. Säger Wikegård

:lol: :lol:
Ja, det där var märkligt uttryckt av Wiken! Såg han ens vad som stod på banderollen?
Vad ska han säga då? Man hänger inte sina egna spelare. Helt naturligt att försöka rikta blickarna mot något annat och försöka dra igång lite framtidstro.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7172
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Andspe skrev: 2024-04-24 08:32:59
Buford skrev: 2024-04-24 06:11:15
Jim Morrison skrev: 2024-04-24 05:12:12 ”Vi har backat er hela säsongen.
Nu borde ni som har bäst betalt backa vår förening.
Sänk era löner eller riv kontrakten”,

Jag ser det mer som ett uttryck av att ”kom igen, nu kör vi. Nu spottar vi i nävarna och lita mer”. Säger Wikegård

:lol: :lol:
Ja, det där var märkligt uttryckt av Wiken! Såg han ens vad som stod på banderollen?
Vad ska han säga då? Man hänger inte sina egna spelare. Helt naturligt att försöka rikta blickarna mot något annat och försöka dra igång lite framtidstro.
Precis, men har man målat in sig i ett hörn av kritik är det svårt att tolka på annat sätt.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9462
Blev medlem: 2009-12-01

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Jim Morrison »

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Detblir3poäng
Inlägg: 2189
Blev medlem: 2017-02-14

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Detblir3poäng »

Jim Morrison skrev: 2024-04-24 08:40:02
Veckovis avstämning med tränaren....... hmmmm.... känns bekant.......
Skriv svar