Hårdare moderering tack!

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Hårdare moderering tack!

Inlägg av Andy »

Jag ber en bön till moderatorerna om mycket hårdare moderering av debatten. Detta är en sida som handlar (eller borde handla om) DIF hockey.

Själv är jag intresserad av att följa en initierad diskussion kring allt som rör ämnet (observera INITIERAD). En gång i tiden var detta forums föregångare DIF.net den bästa och mest läsvärda hockeydiskussionen på nätet med författare som Frasse, Blå Helgonet och många många andra. Nu påminner den om någon form av chattsida för prepubertala motståndarsuportrar.

Jag efterlyser en stenhård moderering!

- Alla trådar och inlägg som inte för diskusionen framåt (som tex värva NHL-proffs X eller fixa hem Mats Sundin) tas bort.
- Alla pajkastningar från motståndarsuportrar tas bort.
- Alla användare som inte vet vad de snackar om eller som svämmar över forumet spärras.
- Allt som inte handlar om DIF-hockey tas bort.
- Allt skitsnack som mest påminner om chatt eller samtal mellan två personer tas bort.

Kalla mig gärna elitistiusk, men jag tycker inte att det skall vara en mänsklig rättighet att få skriva här. Alla som vill skall självklart kunna läsa, men att skriva här skall förtjänas.

Bort med skiten, moderera stenhårt och återupprätta DIF.net plats som Sveriges bästa hockeydiskussion!
Användarvisningsbild
Sir Martin
Inlägg: 104
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Sir Martin »

Bra talat. Jag håller med dig till fullo, Andy.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Jag håller med jag med.

Vill också säga att jag vet om att jag har begått några misstag, men med hårdare moderering så sker det inte igen.
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Inlägg: 199
Blev medlem: 2005-06-11
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm
Kontakt:

ACHTUNG!

Inlägg av Blå Helgonet »

:shock: Jowohl mein Führer Andy Pandy!
Eller räcker det med krälande ”Åh vise Mästare”?
Elitistiusk?
Eller elitistisk?
:oops: Ska denna dyslektiker säga.

:?: Hallå Discovery, det här är NASA hör Ni oss?
Räcker det inte med; hallå hör ni oss?
NASA, ja, vilka annars skulle kommunicera med världens mest avancerade rymdfärja?
Hallå, h*ra, det är Mustafa mannen här, jag skulle vilja beställa en Capricosa med lök.
”Knaster, brak, gnissel” öh Houston vi har ett problem!
Houston här, öh förresten, ni tappade en bit av färjan, host-host!

:wink: Visst, håller med dig min lilla Panda lakritsstång, ohyggligt irriterande med fjortis SMS-klottrande trams och dylikt . Lika irriterande som svenska journalistkåren väljer att kalla sina krönikor för BLOGG. Ordet som inte ens existerar i SAOL, Svenska Akademiens ordlista.

:twisted: Moderering, censur, selektivt fimpande?
Skulle gärna uppskatta ett censurfilter där man får två chanser att skriva något vettigt, som sedan granskas av en självutnämnd kommitté. Har man inget vettigt att komma med, blir man automatisk utesluten för alltid. Spara IP-adressen så att äcklet inte kommer in i forumet under ett annat namn. :P En annan skulle ju behöva besöka många – utrotningshotade – Internetcaféer för att göra sin obetydliga röst hörd.

:lol: Lika underbart nitiskt som att tvinga spypåsen Pruttney Spears – under bästa sändningstid – att framföra några av sina låtar med en akutisk gitarr, Svettas floder, I shit you not.

:wink: Inget nytt under solen Almighty Andy, priset man får betala då i detta avlånga land råder åsiktsfrihet.
Som en diet Coca-Cola fascist, endast en kalori ondska, får du dock mitt fulla stöd för hårdare moderering.

8) Summit Strike, ah underbart!
Blue Saints...
Användarvisningsbild
Sir. Silk
Inlägg: 11
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Täby

Inlägg av Sir. Silk »

Det finns en möjlighet att skapa en del av forumet för "Övrig hockey" för att undvika konflikt. Har inte något intresse för NHL eller andra klubbars ungdomshockey, men om någon vill dra igång en sådan diskution kan de väl få göra det på annat ställe. Det är dock ingen nackdel att folk glider runt här och får DIF-loggan på näthinnan. Väldigt lätt att flytta topics med phpbb också. Underlättar för admin. :)
MonK
Inlägg: 39
Blev medlem: 2005-09-04

Inlägg av MonK »

Skapas aldeles för mycket nya trådar, ta bort alla onödigt ja.
Skriv svar