1217 registrerade medlemmar!?

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

1217 registrerade medlemmar!?

Inlägg av Bautabröl »

Vad är syftet med att vissa reggar sig som medlemar och sedan inte skriver ett dugg?

Av dessa 1217 medlemar är det 40 som skriver något regelbundet på denna sida. Rensa resten.
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

Sen är det väl här som på alla andra forum att det är en hel del spamanvändare reggade?
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Boråsaren skrev:Sen är det väl här som på alla andra forum att det är en hel del spamanvändare reggade?
Ursäkta en yngling :wink: men vad betyder det?
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Om man går in på medlemslistan och söker efter antalet inlägg (i stigande ordning) som medlemmar har gjort så är det nästan tolv sidor med 20 medlemmar på varje som inte gjort något inlägg överhuvudtaget.

Bort me´rom!
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

Det finns servrar som skickar ut masspamanvändare. Det är så att har man ingen verifiering när man reggar sig på ett forum, som exempelvis skriva in en kod eller ord så kan man registrera sig och klottra ned hela forumet med reklam, ofta handlar det om sexsidor.

Häromdagen slog vårt säkerhetssystem ut vårt forum. Vi blev utsatta för 150 stycken registreringsförsök från spamanvändare på mindre än en timma. Internet blir allt mer osäkert och hoppas att man inte får det på dessa forum.

I dagsläget har jag inte sett några inlägg på detta forum, och hoppas att det inte kommer hellre!
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

OK! Tack för informationen. Jag anser att Webmastern kan ta bort de reggade användare som inte skriver något.

I övrigt vill jag att det ska bli vår snart!
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Är det inte så att väldigt många användare ligger kvar sen gästboken?
i
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

isolerad skrev:Är det inte så att väldigt många användare ligger kvar sen gästboken?
Man behövde väl registrera om sig? Eller är jag totalt ute och cyklar??
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Stocky skrev:
isolerad skrev:Är det inte så att väldigt många användare ligger kvar sen gästboken?
Man behövde väl registrera om sig? Eller är jag totalt ute och cyklar??
Jag minns det som att man inte behövde det. Jag hade iaf inte hetat "isolerad" då. plus att det är väldigt många registrerade 9 juni 2005.
i
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Man var tvungen att "nyregga" sig!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Vem fasen är t.ex. "EniQ@pa" som reggade sig den 16/9-06? Inte ett inlägg och vem fasen är den senaste "mr.gr".

Har dom inte skrivit minst tio inlägg på en månad så bort me´rom!!!
Användarvisningsbild
mikaelelk
Inlägg: 55
Blev medlem: 2006-07-31
Säsongskort: Ja

Inlägg av mikaelelk »

Jag är inne på forumet och läser flera gånger i veckan. Men jag vet att jag inte skrivit så många poster. Jag misstänker att det finns en hel del som gör likadant.
Om du nu vill att alla 1217 medlemar ska skriva minst 10 inlägg i månaden, så kan du sluta jobba och läsa forumet på heltid.
Vi är inte mindre Djurgårdare bara för att vi inte spammar forumet
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

mikaelelk skrev:Jag är inne på forumet och läser flera gånger i veckan. Men jag vet att jag inte skrivit så många poster. Jag misstänker att det finns en hel del som gör likadant.
Om du nu vill att alla 1217 medlemar ska skriva minst 10 inlägg i månaden, så kan du sluta jobba och läsa forumet på heltid.
Vi är inte mindre Djurgårdare bara för att vi inte spammar forumet
Det var väl inte riktigt så jag menade även om synes vara det jag skrivit. Jag tillstår att det kanske inte ser så bra ut.

Säg så här då, att de medlemmar som inte loggar in på en, en och halv månad ryker?
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

Vad är problemet egentligen, ser inte riktigt problemet det skulle vara?

Du vill att om man inte loggar in på 1 1/2 månad ska ryka, varför då alla har inte tid med att gå in på forumet och skriva något inlägg, dessutom så har man inte har varit inne här på över 1 månad så vill man kanske uppdatera sig och läsa igenom tar en lite stund och då skiter man i det istället.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mans91 »

om man bara vill läsa så behöver man väl inte ens bli medlem vad jag vet ? :/
Skriv svar