HV71 - Djurgårdens IF, 2/9 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

proppadenjäveln skrev:Vi får väl se, säg en spelare som kommer vara bättre än Hannula i årets Elitserie. Det vore lite mer moget av dig än att bara kasta en massa skit. Fast iofs djurgårdare som du är så är jag inte förvånad. Något som däremot förvånar mig är den låga nivå detta forum håller, ni 08or är väl så mycket bättre än övriga landet på allt menar jag.

Jag bor varken i Jönköping eller håller på HV men till skillnad från den typiska djurgårdaren (hata allt som inte har med det ena laget att göra) så kan jag se hockey från ett annat perspektiv, nämligen det neutrala.

Och faktum kvarstår, Hannula och Davidsson snurrar mot internationellt motstånd, bör de då inte kunna göra det mot era backar som håller god allsvensk klass, inte mer? Jag menar när "avdankade" spelare som Patrik Juhlin och Fredda Nilsson snurrar med dem så bör ju även några av elitseriens bästa forwards göra det. Men som sagt, det är väl svårt att se för dig, anledningen står tidigare i detta inlägg.


EDIT: såg nu att användaren "isolerad" kallar VIK för vsk. ytterligare ett exempel på den nochalans djurgårdare visar (inte alla, men det är så många tänker sig djurgårdare). jag menar, man borde väl iaf kunna namnet på ett lag som pissat på ens egna favoritlag, eller är det för mycket begärt?
Fråga: När snurrade Hannula o Davidsson mot internationellt motstånd??? Ok, de är ju inga dåliga spelare vi pratar om, me de bör knapast höjas till skyarna. Så speciella är de inte.
Ingen seger utan offer
vik
Inlägg: 7
Blev medlem: 2005-09-08

Inlägg av vik »

isolerad skrev:
linkan7 skrev:Kära vänner. Hv vinner skotten ganska klart. Dom SAKNAR typ hela sin första formation.

Att vi inta kunde vinna mot HV idag är riktigt riktigt svagt...

Tror ni när Elitserien drar igång att alla lag saknar sina 4-5 bästa...

*skratt*

Tänk er bilden bara när Hannula , Davidsson snurrar o far runt mattsson och björck......*ryser*

Ragnarsson o Tjärnqvist plus en till back är ETT måste

Annars är elitserien ett minne blott

Tro mig
Jag har ändå känslan av att ett decimerat HV71 är betydligt bättre än VSK.
Låt oss andra ha lite hopp så kan du sitta i nån hörna nånstans och döma ut laget.
där har du det
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

vik skrev:
isolerad skrev:
linkan7 skrev:Kära vänner. Hv vinner skotten ganska klart. Dom SAKNAR typ hela sin första formation.

Att vi inta kunde vinna mot HV idag är riktigt riktigt svagt...

Tror ni när Elitserien drar igång att alla lag saknar sina 4-5 bästa...

*skratt*

Tänk er bilden bara när Hannula , Davidsson snurrar o far runt mattsson och björck......*ryser*

Ragnarsson o Tjärnqvist plus en till back är ETT måste

Annars är elitserien ett minne blott

Tro mig
Jag har ändå känslan av att ett decimerat HV71 är betydligt bättre än VSK.
Låt oss andra ha lite hopp så kan du sitta i nån hörna nånstans och döma ut laget.
där har du det
Tackar ödmjukast. Jag måste ha blandat ihop VIK Västerås HK med Västerås fotbollslag. Inte allt för ovanligt att lagen har samma namn i både i hockey och i fotboll. Som tex Djurgården.
För övrigt så ser jag inte nonchalansen i det hela? Det är ju samma stad. Eller är det så att VIK Västerås HK och VSK inte kommer överens med varandra och att det är en stor klyfta mellan stadens fans?
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Vem var det som kastade skit egentligen ?

Inlägg av Frasse »

--->proppadenjäveln
Jag bor varken i Jönköping eller håller på HV men till skillnad från den typiska djurgårdaren (hata allt som inte har med det ena laget att göra) så kan jag se hockey från ett annat perspektiv, nämligen det neutrala.
Nu har du missuppfattat allting, vi Djurgårdare hatar inte vi älskar :D

--->vik
vi var och kolla på VIK-skansen alltså inte (vsk) fattar inte hur ni kan ha mattsson i laget, killen såg vilsen ut på plan..killen kanske kommer hålla i div1 i år, men fan inte i elitserien...
vill bara tillägga att skansen har alltid haft det svårt mycket svårt mot VIK och det såg vi förra veckan också, med då var det "nya" vik som spela och inte gammla, vi fick se pigga killar som ville krossa 08or och vi på läktaren i "sektion" gulsvart fick än en gång sjunga "så här gör vi när vi krossar djurgården krossar djurgården krossar djurgården" !!!!
Djurgården skall ALTID skrivas med stort D och inget annat.
När du skriver gulsvart och dessutom använder dig av ord som skansen, börjar man ju fundera om du inte själva verket är en Råtta.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
vik
Inlägg: 7
Blev medlem: 2005-09-08

Inlägg av vik »

isolerad västerås ik lr vik och vsk är två helt olika föreningar
vik
Inlägg: 7
Blev medlem: 2005-09-08

Inlägg av vik »

Frasse jag är ingen råtta det kan jag lova det är ett lag jar ogillar mera än erat käraste lag
proppadenjäveln
Inlägg: 16
Blev medlem: 2005-08-31

Inlägg av proppadenjäveln »

Isolerad: Jag ville ha ett svar från daddy cool angående vem som kommer vara bättre än Hannula den här säsongen. Ser att du håller med mig angående Hannula/Davidsson men det var inte till dig det var riktat. Anledningen till att jag jämför dem med djurgårdens backar är att användaren linkan7 skrev: "Tänk er bilden bara när Hannula , Davidsson snurrar o far runt mattsson och björck......*ryser*", det är alltså därifrån hela den diskussionen kommer. Bra för dig att du inte hatar något lag i elitserien, antar att du likt mig har bra mycket viktigare saker för dig i livet. Kul dock att du känner att du måste visa lite djurgårds stake och skriva "Nu kan du svara eller så håller du käften och kommer aldrig mer tilbaka." Är det så man gör mot en supporter av ett annat lag som inte skrivit något ont/fult på detta forum utan bidragit till seriösa diskussioner? Det "fulaste" jag skrivit är att VIK pissade på djurgården, och alla som såg matchen håller med, så det är ju helt befogat. En jävla dålig stil att du skriver sådär, och det förbättrar ju inte direkt min bild av djurgårdare.

Drutten: Måste först berömma dig för att du ställer en fråga utan att låta otrevlig. Jag har svårt att sätta fingret på exakt en match eller turnering som Hannula/Davidsson "snurrat" i landslaget. Det jag menar är att när de fått chansen i landslaget, de 2-3 senaste säsongerna, varit rejält friska fläktar, framförallt Hannula. Och nu verkar han tagit ett steg till i utvecklingen, därför håller jag honom som en av elitseriens absolut bästa spelare.

Frasse: Du kan ta en titt på vad "isolerad" skrivit och sen hoppa på honom. Förresten så vill alla vara det gulsvarta laget, dvs både VIK, AIK och SAIK. Brukar vara kul när båda klackarna skanderar "Vi är X det gulsvarta laget". Skansen är ett gångbart namn i hela landet, inte bara något som aik:are använder.



Duger dessa svar eller ska jag hålla käften och aldrig mer komma tillbaka?
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Hur kan någon vilja kalla sig gulsvarta laget ?

Inlägg av Frasse »

Proppadenjäveln
Det "fulaste" jag skrivit är att VIK pissade på djurgården, och alla som såg matchen håller med, så det är ju helt befogat. En jävla dålig stil att du skriver sådär, och det förbättrar ju inte direkt min bild av djurgårdare.
Först och främst så skall Djurgården ALTTID skrivas med stort D !
Sedan när du skriver att "alla" vill vara det gulsvarta laget så måste man ju fråga sig var någonstans det gick fel i evolutionen :wink:
För hur kan någon som är vid sina sinnens fulla bruk vilja bli jämförd med Råttorna ? eller är det kanske så att SAIK och VIK var först med gulsvart ?
Vad mig anbelangar får du gärna hålla dig här ifrån då du som bekant inte håller på Stockholms Stolhet :wink: . Samtidigt så är det ju alltid kul" att läsa vad motståndarlangens s.k fans tycker och tänker.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
proppadenjäveln
Inlägg: 16
Blev medlem: 2005-08-31

Re: Hur kan någon vilja kalla sig gulsvarta laget ?

Inlägg av proppadenjäveln »

Frasse skrev:Proppadenjäveln
Det "fulaste" jag skrivit är att VIK pissade på djurgården, och alla som såg matchen håller med, så det är ju helt befogat. En jävla dålig stil att du skriver sådär, och det förbättrar ju inte direkt min bild av djurgårdare.
Först och främst så skall Djurgården ALTTID skrivas med stort D !
Sedan när du skriver att "alla" vill vara det gulsvarta laget så måste man ju fråga sig var någonstans det gick fel i evolutionen :wink:
För hur kan någon som är vid sina sinnens fulla bruk vilja bli jämförd med Råttorna ? eller är det kanske så att SAIK och VIK var först med gulsvart ?
Vad mig anbelangar får du gärna hålla dig här ifrån då du som bekant inte håller på Stockholms Stolhet :wink: . Samtidigt så är det ju alltid kul" att läsa vad motståndarlangens s.k fans tycker och tänker.
Ärligt talat så vet jag inte vilka som var först att kalla sig för gulsvart. Det jag dock vet är att både VIK, AIK och SAIK´s supportrar vill att det egna laget ska vara det gulsvarta laget. Visst kan jag skriva Djurgården med stor bokstav, det tar inte emot alls, gulligt att du skriver "råttorna" med stor bokstav, respekt!

Jag kommer nog fortsätta skriva här lite då och då. Du skriver ju lite schizofreniskt i din sista mening så jag vet inte vad jag ska tro om det. Först så vill du inte se mig här men å andra sidan så är det intressant att se vad andra lags supportrar tycker och tänker. Aja, man kan ju inte göra alla nöjda men jag hoppas att de flesta tycker det är bra att man bjuder till i seriösa diskussioner, även om man nu inte råkar hålla på Djurgården.

EDIT: Ni får ursäkta min okunnighet inom att böja ordet schizofreni. Inte lätt för en bonde som jag. (Bor i en alldeles normal stad men det ligger ju utanför 08 området)
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

proppadenjäveln skrev:Isolerad: ... Kul dock att du känner att du måste visa lite djurgårds stake och skriva "Nu kan du svara eller så håller du käften och kommer aldrig mer tilbaka." Är det så man gör mot en supporter av ett annat lag som inte skrivit något ont/fult på detta forum utan bidragit till seriösa diskussioner? Det "fulaste" jag skrivit är att VIK pissade på djurgården, och alla som såg matchen håller med, så det är ju helt befogat. En jävla dålig stil att du skriver sådär, och det förbättrar ju inte direkt min bild av djurgårdare.


Duger dessa svar eller ska jag hålla käften och aldrig mer komma tillbaka?
Usch, jag ber om ursäkt för den kommentaren. Det var inte meningen att den skulle ha kommit med. Jag skrev dit den först efter att jag läste fel angående när du skrev att jag kallade VIK för vsk. Jag läste istället tvärtom och då blev jag lite sur när det var jag som hade rätt. Men gjort är gjort och jag ber om ursäkt för det.
Dessutom så har det ingenting med djurgårdare att göra att jag skriver "Nu kan du svara eller så håller du käften och kommer aldrig mer tillbaka." Det är jag som person som är funtad så, det kommer inte automatiskt att man är otrevlig när man är djurgårdare. Generalisering är farligt. Det var för att du generaliserade som gjorde att jag svarade på ditt inlägg från första början. Jag blev irriterad helt enkelt.

Och du får, för min del, väldigt gärna stanna. Det här forumet behöver en nivåökning och du verkar kunna bidra med det.
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

proppadenjäveln skrev:Isolerad: Jag ville ha ett svar från daddy cool angående vem som kommer vara bättre än Hannula den här säsongen. Ser att du håller med mig angående Hannula/Davidsson men det var inte till dig det var riktat. Anledningen till att jag jämför dem med djurgårdens backar är att användaren linkan7 skrev: "Tänk er bilden bara när Hannula , Davidsson snurrar o far runt mattsson och björck......*ryser*", det är alltså därifrån hela den diskussionen kommer. Bra för dig att du inte hatar något lag i elitserien, antar att du likt mig har bra mycket viktigare saker för dig i livet. Kul dock att du känner att du måste visa lite djurgårds stake och skriva "Nu kan du svara eller så håller du käften och kommer aldrig mer tilbaka." Är det så man gör mot en supporter av ett annat lag som inte skrivit något ont/fult på detta forum utan bidragit till seriösa diskussioner? Det "fulaste" jag skrivit är att VIK pissade på djurgården, och alla som såg matchen håller med, så det är ju helt befogat. En jävla dålig stil att du skriver sådär, och det förbättrar ju inte direkt min bild av djurgårdare.

Drutten: Måste först berömma dig för att du ställer en fråga utan att låta otrevlig. Jag har svårt att sätta fingret på exakt en match eller turnering som Hannula/Davidsson "snurrat" i landslaget. Det jag menar är att när de fått chansen i landslaget, de 2-3 senaste säsongerna, varit rejält friska fläktar, framförallt Hannula. Och nu verkar han tagit ett steg till i utvecklingen, därför håller jag honom som en av elitseriens absolut bästa spelare.

Frasse: Du kan ta en titt på vad "isolerad" skrivit och sen hoppa på honom. Förresten så vill alla vara det gulsvarta laget, dvs både VIK, AIK och SAIK. Brukar vara kul när båda klackarna skanderar "Vi är X det gulsvarta laget". Skansen är ett gångbart namn i hela landet, inte bara något som aik:are använder.



Duger dessa svar eller ska jag hålla käften och aldrig mer komma tillbaka?
Jag tycker att det varit ett himla snack om Hannula hit och dit ett bra tag, men nåt stort genombrott verkar han ju aldrig få. Davidsson är säkert duktig som anförare i HV, men nån "lirare" tycker jag inte att han är. Då hade han varit kvar i NHL vid detta laget....
Ingen seger utan offer
proppadenjäveln
Inlägg: 16
Blev medlem: 2005-08-31

Inlägg av proppadenjäveln »

Isolerad: Din ursäkt är helt å hållet accepterad. Även jag kan slänga ur mig saker utan att tänka mig för, dock gör jag det inte på ett forum som detta beroende på att jag till viss del representerar VIK och då vill hålla så god ton som möjligt. Det var därför jag reagerade så starkt på den avslutande meningen du skrev till mig, visserligen är det ett "fritt" forum men du representerar ändå Djurgården (så ser man det när man kommer som t.ex VIK:are till detta forum).

Drutten: Hannulas stora genombrott tror jag kommer denna säsong, i par med Davidsson kommer han vara ruggigt effektiv. Men som alla ser så har du och jag olika syn på det hela, och kan därför lägga ner denna diskussion (som aldrig blivit en diskussion om vi tyckt lika så visst är det bra att man tycker olika ibland).
Skriv svar