Malmö Redhawks - Djurgårdens IF, 17/2 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Malmö Redhawks - Djurgårdens IF, 17/2 2007

Inlägg av lilleman »

jag ska ta tåget ner till den här matchen. jag tar också med mig en polare. Vilka ska mer på den här matchen?? skulle va kul att iallfall få 100 röststarka djurgårdare ner dit. Malmö har inte alls många supportrar så kan vi få över 100 pers ner dit finns den en möljighet att vi kan sjunga ut dem.
-------------------
618,7 km är ingenting 3 poäng är allt NU KÖR VI!!!!
Användarvisningsbild
DIForever
Inlägg: 174
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Stenhamra

Inlägg av DIForever »

Jag ska på matchen... nån som vet vilken sektion bortasupportrar ska köpa biljett till i Malmö Ishall?
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

DIForever skrev:Jag ska på matchen... nån som vet vilken sektion bortasupportrar ska köpa biljett till i Malmö Ishall?
Ståplats.
Det är kallt och jävligt - du blir upptryckt i ett hörn 5 meter ifrån MIF-klacken. Men gemytligt är det när man leder med 5-1 efter två perioder =).
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

viktig match!!

Inlägg av lilleman »

som ni alla säkert vet har vi svårt mot "sämre lag" borta. Därför så tycker jag verkligen att alla ska ta sig ner till malmö. allt under 50 pers är en skandal tycker jag.
Kom igen nu alla bokar tågbiljett eller iallafall tar bilen ner ja ska ta tåget ner o ja ska sjunga som sjutton.
alla måste ner!!
______________
618,7 km är ingenting 3 poäng är allt nu kör vi!!!!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vi vann med 5-2 senast i malmö :)
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

viktigt!!!!!!!

Inlägg av lilleman »

ja hörrni för att vi ska nå slutspel krävs ganska många segrar nu! för det första måste vi nog vinna dem resterande hemmamatcherna och för det andra MÅSTE vi nog vinna matcherna borta mot malmö snälla alla jag ber att alla ska ner till matchen. Minst över 150 pers tycker jag. alla åk ner nu alla som har bokat resan skriv antagligen på den här tråden eller skicka ett PM till mig så kan jag lägga ut på tråden hur många som minst har bokat
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

6 pers

Inlägg av lilleman »

Som ja hittils vet så är det jag och 5 djurgårdare till som ska ner till malmö Vi måste ha många fler skriv på den är tråden eller skicka ett PM till mig så lägger ja ut på tråden hur många difare som ska ner
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

MER PERS!!!!

Inlägg av lilleman »

ASSÅ HÖRRNI allvaligt talat!!!!!!!! Vi har bara hittils 8 PERS ner till den här matchen. Vi ska väl för fan kunna visa att vi kan få en bortaklack utan att behöva JKs hjälp. Det klart det är bra att JK ordnar resor.Men dem ska inte behöva ordna resor för att i ska kunna få en bortaklack ändå. FYFAN skärp er nu!!!!!!!! alla ner till malmö!!!!! OCH jag förstår om ni inte orkar. VAD SKULLE HÄNDA OM ALLA TÄNKTE SÅ DÅ SKULLE VI HA 0 DJURGÅRDARE PÅ VARJE BORTAMATCH. OK JA SÄGER DET IGEN NI SOM SKA NER TILL MALMÖ SKICKAR ETT PM TILL MIG ELLER SKRIVER PÅ DEN HÄR TRÅDEN SÅ LÄGGER JA UT PÅ TRÅDEN HUR MÅNGA SOM SKA NER. ja försöker få en så stor bortaklack som möljigt. jag ska också ner på den här matchen. HEJA DIF!!!!
________________________________________
618,7 km är ingenting 3 poäng är allt nu kör vi!!!!!!
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: MER PERS!!!!

Inlägg av Sidney Crosby »

lilleman skrev:ASSÅ HÖRRNI allvaligt talat!!!!!!!! Vi har bara hittils 8 PERS ner till den här matchen. Vi ska väl för fan kunna visa att vi kan få en bortaklack utan att behöva JKs hjälp. Det klart det är bra att JK ordnar resor.Men dem ska inte behöva ordna resor för att i ska kunna få en bortaklack ändå. FYFAN skärp er nu!!!!!!!! alla ner till malmö!!!!! OCH jag förstår om ni inte orkar. VAD SKULLE HÄNDA OM ALLA TÄNKTE SÅ DÅ SKULLE VI HA 0 DJURGÅRDARE PÅ VARJE BORTAMATCH. OK JA SÄGER DET IGEN NI SOM SKA NER TILL MALMÖ SKICKAR ETT PM TILL MIG ELLER SKRIVER PÅ DEN HÄR TRÅDEN SÅ LÄGGER JA UT PÅ TRÅDEN HUR MÅNGA SOM SKA NER. ja försöker få en så stor bortaklack som möljigt. jag ska också ner på den här matchen. HEJA DIF!!!!
________________________________________
618,7 km är ingenting 3 poäng är allt nu kör vi!!!!!!

Ge dig snälla.
kungK2
Inlägg: 225
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Inlägg av kungK2 »

Jag ska ner och kika på matchen, blir dock inte klacken för min del då jag ska ta med mig tjejen (hennes första match) och malmöhejande svärfar.

Man får hoppas att vi har hyggligt häng på slutspel och att Challe och Säcken tränat fram en gryende formtopp mot slutet så att vi iaf kan vara med och fightas om åttonde platsen även om det blir svårt.

Ser verkligen fram mot att se Linkan briljera och Bengan hänga dit ett par kassar.
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: MER PERS!!!!

Inlägg av odburt »

lilleman skrev:ASSÅ HÖRRNI allvaligt talat!!!!!!!! Vi har bara hittils 8 PERS ner till den här matchen. Vi ska väl för fan kunna visa att vi kan få en bortaklack utan att behöva JKs hjälp. Det klart det är bra att JK ordnar resor.Men dem ska inte behöva ordna resor för att i ska kunna få en bortaklack ändå. FYFAN skärp er nu!!!!!!!! alla ner till malmö!!!!! OCH jag förstår om ni inte orkar. VAD SKULLE HÄNDA OM ALLA TÄNKTE SÅ DÅ SKULLE VI HA 0 DJURGÅRDARE PÅ VARJE BORTAMATCH. OK JA SÄGER DET IGEN NI SOM SKA NER TILL MALMÖ SKICKAR ETT PM TILL MIG ELLER SKRIVER PÅ DEN HÄR TRÅDEN SÅ LÄGGER JA UT PÅ TRÅDEN HUR MÅNGA SOM SKA NER. ja försöker få en så stor bortaklack som möljigt. jag ska också ner på den här matchen. HEJA DIF!!!!
________________________________________
618,7 km är ingenting 3 poäng är allt nu kör vi!!!!!!
Du, jag tror du måste fundera lite över din ton jämte andra före du får några PM. Spamma trådar och köra caps lock-stuket är inte rätt sätt att nå ut.
Fundera lite innan du skriver nästa gång.

Sitter och funderar på om jag har råd att åka här. Kommer att gå alla övriga 6 seriematcher så en kanske man kan stå över.
Ska väl kolla resetråden först kanske.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tror vi vinner denna match..Malmö blev nog lite knäckta över det sena baklängesmålet mot mora
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Lystring, skåningar...!

Inlägg av Erik I »

Vårt kära DIF kommer ner på besök på lördag(och igen den 28/2) och jag vill därför vädja till ALLA Djurgårdare i Skåneland (och därutöver också, givetvis) att ta sig till Isladan i Malmö ([eei:jslaåouda:nnn eii Meälmööö:u] och heja fram vårt kära Dif till 3 ny fräscha poäng och fullborda en fantastisk vecka. Senast det begav sig kunde man inräkna icke mer än 15-20 tappra blåklädda som emellertid någonstans förmådde bidra till en bra DIF-insats och seger med 5-2, till förargelse för Rödsparvarna. Vore fantastiskt med en full supporterhörna (Isladan har generöst nog placerat bortafansen i ena korthörnan PRECIS BREDVID den oftast trumförsedda Sparvklacken, hm hm hm...). Det struntar vi i och hejar fram vårt kära Dif!

Vi ses i Malmö!
Blomman
Inlägg: 6
Blev medlem: 2007-02-16
Ort: Deep South.

Inlägg av Blomman »

Vi är 4 st från olika delar av skåne som ska på en pub inne i centrala Malmö innan match och sen ta taxi till Isstadion.

DIF stavas alltid DIF!


Krossa Malmö!
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Lystring, skåningar...!

Inlägg av Rash »

Erik I skrev:Vårt kära DIF kommer ner på besök på lördag(och igen den 28/2) och jag vill därför vädja till ALLA Djurgårdare i Skåneland (och därutöver också, givetvis) att ta sig till Isladan i Malmö ([eei:jslaåouda:nnn eii Meälmööö:u] och heja fram vårt kära Dif till 3 ny fräscha poäng och fullborda en fantastisk vecka. Senast det begav sig kunde man inräkna icke mer än 15-20 tappra blåklädda som emellertid någonstans förmådde bidra till en bra DIF-insats och seger med 5-2, till förargelse för Rödsparvarna. Vore fantastiskt med en full supporterhörna (Isladan har generöst nog placerat bortafansen i ena korthörnan PRECIS BREDVID den oftast trumförsedda Sparvklacken, hm hm hm...). Det struntar vi i och hejar fram vårt kära Dif!

Vi ses i Malmö!
Ser verkligen fram mot den här språkresan. Kanske rentav breddar mina kulinariska vyer med en liten spiddekaka.

Vad jag känner till åker det 3 bilar från huvfudstaden, så jag misstänker att det blir ungefär lika många gul-röd-blåa i [eei:jslaåouda:nnn] som senast.

Blomman, vad heter puben?
Lycka är att vara djurgårdare
Skriv svar