Micke Johansson som andretränare?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
espen21
Inlägg: 232
Blev medlem: 2006-11-07
Ort: Linköping

Micke Johansson som andretränare?

Inlägg av espen21 »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 66,00.html

Jag vill nog ha kvar challe, Micke kan väl gå med i den där produtiva sportkommitteen istället.
lappen
Inlägg: 5
Blev medlem: 2007-01-25

Inlägg av lappen »

Tycker nog att vi kan byta hela tränarstaben om Challe ändå ska sluta.Har inget personligt emot Säcken,men han tycker att vi spelar bra även om vi förlorar med 5-0!
Pepp91
Inlägg: 419
Blev medlem: 2006-03-31

Inlägg av Pepp91 »

lappen skrev:Tycker nog att vi kan byta hela tränarstaben om Challe ändå ska sluta.Har inget personligt emot Säcken,men han tycker att vi spelar bra även om vi förlorar med 5-0!
Men är du dum eller? Han säger till media att vi spelar bra, men du vet ingenting om vad han säger till spelarna... Han är bra som inte går och pratar ut i media och gnäller om hur dåligt vi spelade :!: Eller tycker du det. Skulle en artikel i Aftonbladet se bra ut om det stog så här

" Särkijärvi sågar laget... Igen.
Ja för 20:e gången i år så pratar Hans Särkijärvi, Djurgården, om läget i laget. - Fan vad spelarna är dåliga, och då vill jag framförallt lyfta fram Mr X som syndabock. Han gjorde inte ett rätt och spelade som om han nyss hade börjat i skridskoskolan! Riktigt besviken på gänget igen. Verkar som att vi lirar Alssvenskan nästa år...."

Vad skulle det ge för signaler? Spelarna skulle tappa förtroendet och förlora ännu mer.
Man höjer sig inte om man får läsa utskällningarna i Aftonbladet precis, men om man ser att han ger beröm och är positiv, så blir man bara mer taggad och vill visa att man kan bättre.

Så ha kvar Säcken och Challe. Micke kan hjälpa Challe på träningarna så sitter Särkijärvi på läktaren och ser på träningen. Det skulle bli en mycket bra lösning eftersom att då kan han hålla koll på flera i laget och bedöma dom efter prestationerna på träningarna. Och på matcherna sätter man Micke på läktaren så gör han samma uppgift som Säcken hade på träningarna.
lappen
Inlägg: 5
Blev medlem: 2007-01-25

Inlägg av lappen »

Jaja,jag förstår vad du menar.Men jag tycker ändå att vi kan byta tränare,tror inte att säcken är kapabel till några stordåd!
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Challe/Micke vore roligare än Säcken/Micke
Men allt ska ju inte vara kul här i livet
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Kanske är dags att införa 3-tränarsystem här i Sverige också. Är framgångsrikt på flera platser runt om i världen. En har koll på försvaret (Challe?), en har koll på anfallet (Micke?) och en har huvudansvaret (Säcken?). Kan gå ganska väl ut..
Bild
Användarvisningsbild
Elias
Inlägg: 202
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västerort

Inlägg av Elias »

Therocket1 skrev:Kanske är dags att införa 3-tränarsystem här i Sverige också. Är framgångsrikt på flera platser runt om i världen. En har koll på försvaret (Challe?), en har koll på anfallet (Micke?) och en har huvudansvaret (Säcken?). Kan gå ganska väl ut..
Var det inte det upplägget vi hade när Nordmark, Garpenlöv och Wikegård ingick i tränarstaben?

På tal om Johansson som tränare så kan jag säga att jag generellt sätt är positivt till att forna spelare tar över. Micke har enligt min mening dessutom hunnit skaffa sig den erfarenheten som krävs efter sina snart två år som huvudtränare i Huddinge.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

"På tal om Johansson som tränare så kan jag säga att jag generellt sätt är positivt till att forna spelare tar över."
Ja forna spelare har en förmåga att lyckas även som tränare, Bengt-Åke,Hardy(tills han lämna DIF)Mats Waltin mm mm mm..

Så skulle vara kul med Challe och Micke tillsammans eller som du säger alla tre. Säcken kanske kan bli "waterboy"? ;)
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Det var ungefär samma sak, dock hade inte de 2 assisterande tränarna lika mycket utrymme för sin idé som man har i ett 3-tränarsystem.
Elias skrev:
Therocket1 skrev:Kanske är dags att införa 3-tränarsystem här i Sverige också. Är framgångsrikt på flera platser runt om i världen. En har koll på försvaret (Challe?), en har koll på anfallet (Micke?) och en har huvudansvaret (Säcken?). Kan gå ganska väl ut..
Var det inte det upplägget vi hade när Nordmark, Garpenlöv och Wikegård ingick i tränarstaben?

På tal om Johansson som tränare så kan jag säga att jag generellt sätt är positivt till att forna spelare tar över. Micke har enligt min mening dessutom hunnit skaffa sig den erfarenheten som krävs efter sina snart två år som huvudtränare i Huddinge.
Bild
Martin90
Inlägg: 6
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Martin90 »

Antingen Challe - Micke, eller Challe - Micke - Mr X / Särkijärvi, helst av allt Wikegård! :D
För jag vill inte ha ut Challe ur ledarstaben han måste vara kvar. :)
Wikegård kungen 4 - Ever !
Användarvisningsbild
Jack Daniel
Inlägg: 479
Blev medlem: 2006-12-05

Inlägg av Jack Daniel »

Säcken verkar snäll och mysig som tränare. Hyfsat duktig som taktiker.
Men han är för jävla beskedlig.
Bort med karln efter säsongen, säger jag.

Jag vill ha ett nytt geni, i stil med Lasse Falk. Så vi kan styra spelet 85% av matcherna som vi gjorde då.

D.I.F.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Inlägg av Remy Lebeau »

Jack Daniel skrev: Jag vill ha ett nytt geni, i stil med Lasse Falk. Så vi kan styra spelet 85% av matcherna som vi gjorde då.

D.I.F.
Och jag vill ha Lidström, Kronwall, Sundin, Ekman, Thoresen, Crosby och Zetterberg. Ungefär lika troligt/aktuellt.

Med tanke på vårat ekonomiska läge så är det till och med ganska bra att ha Säcken som tränare. Många klagar som fan på honom, men glömmer lätt att han var en av anledningarna till att klarade oss undan kvalserien förra säsongen.

Han tjänar inga stora pengar av DIF, så jag tycker man ska vara tacksam.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

"När Charles Berglund troligtvis slutar som andretränare..."

Jaså? Säger vem?
Säg den glädje som varar
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Inlägg av robin_dif »

Om micke kommer kan man ju hoppas att han kan locka över klasén!
scapegoat22
Inlägg: 13
Blev medlem: 2006-10-03

Inlägg av scapegoat22 »

Va fasen, dra påMicke grillorna istället. Han skulle inte göra bort sig!!
Skriv svar